10 Animasi Menarik Yang Dihasilkan Daripada Software Flash

Selalunya kita sering disajikan dengan gambar yang tidak bergerak format Jpeg. Jadi apakata kalini kita lihat beberapa animated animation yang di hasilkan menggunakan software flash yang sememangnya menarik.. Jangan lupa untuk click HERE di bawah untuk melihat sendiri hasil flash tersebut..!! Jom Layan..

1. Drum Machine
 

Ini animasi flash yang menarik ini telah dicipta oleh tokyoplastic. Bukan sahaja comel, tetapi tema muzik Asia dengan gendang juga sedap didengar.

Check it out here.

2. Silhouette Dance
Dalam animasi ini, anda akan melihat bagaimana silhouettes/bayang2 manusia menari, memainkan muzik daripada tindakan mereka sendiri.
 
Check it out here.

3. Man In The Dark

Dicipta oleh Miltos Manetas dan Harun Russ Clinger pada tahun 2004, Visualisasi adalah menarik dan lancar. Untuk merasainya sendiri, Anda cuma perlu menggerakkan tetikus anda di sekitar, anda akan melihat apa yang saya maksudkan di sini.

Check it out here.

 4. Dancing Typography


Dalam eksperimen / kesan baru ini visual, surat-surat dari lirik lagu yang popular – Never Gonna Give You Up — disusun semula untuk menggubah imej penyanyi - Rick Astley - menari dalam gerakan nadi.

Check it out here.

5. ScribblerToo

Tidak pasti jika yang satu ini adalah sebuah aplikasi Flash sama sekali, tetapi juga, ia hanya bagus. Ia adalah satu permohonan lukisan, tetapi agak berbeza daripada lukisan hanya tetap dalam Paint.

Check it out here.

6. Crazy Rabbit


Ia merupakan robo-arnab, yang memburu penunjuk tetikus anda. Jangan terlalu dekat - nanti terperangkap! Dan ia tidak akan membiarkan anda pergi melainkan anda mengawal tetikus anda dengan baik.

Check it out here.

7. Spider


Dalam animasi ini, anda adalah makhluk seperti labah-labah kecil. Tunggu seperti 10 saat dan anjing atau apa yang datang entah dari mana dan mendapat rapat dengan tetikus anda. Tetapi tidak makan, ia hanya ingin tahu seperti gelagat anjing.

Check it out here.

8.The Zoomquilt II

Ada orang yang benar-benar sakit kepala. Yang saya maksudkan dengan cara yang baikwalaupun. Dalam animasi ini, anda akan mengambil perjalanan tanpa henti ke dalam dunia fantasi. Satu pertunjukan yang sangat mengejtukan di sana.

Check it out here.

9. APEXvj


Di sini, ianya memainkan visualizes mana-mana muzik. Anda juga boleh memuat naik muzik anda sendiri dari cakera padat. Kalaulah Winamp atau pemain player muzik dalam Pc ada visual macam ini kan lagi menarik.

Check it out here.

10. Singin’ Horses


Singin horses Merupakan Sebuah animated flash yang klasik. Ianya menampilkan kuda-kuda yang akan menyanyi apabila anda klik tetikus anda. 

Check it out  here

Amacam.. Dah klik dah satu2 animasi di atas.. Pastinya anda akan merasa suatu kelainan daripada biasa.. Yang pastinya sememangnya menarik kan..? hehe

2 Comments

Apa Kata Anda?

  1. 4. Dancing Typography salah link :(

    ReplyDelete
  2. Hehe... Thank NZ gtau..Da repair da link.. ;)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post