7 Negara Pesaing Hebat Di Pertandingan Miss Universe

Miss universe merupakan sebuah pencarian wanita2 cantik yang sangat gah di dunia..Seluruh negara di dunia mengambil bahagian dagai mempertaruhkan nasib menjadi wakil kepada Miss sedunia.. Setiap kali pertandingan Miss Universe pastinya ada negara2 yang penjadi pesaing hebat dan tetap kepada peserta2 yang bertanding.



So jom selongkar negara mana yang banyak tersenarai sebagai top list dalam pertandingan Miss Universe ini..!!

1 - Venezuela
Sememangnya Venezuela antara negara yang sentiasa berada dalam senarai top15 mahupun top10 dalam setiap pertandingan Miss Universe dari tahun 90 an lagi...Wakil2 yang dihantar bertanding sememangnya memiliki kecantikan America Latin yang sensasi dan Da Bomb...



2 - South Africa
Sememengnya menjadi negara kegemaran setiap kali acara Miss Universe dilangsungkan... 



3 - Thailand
Thailand sememangnya terkenal dengan Siri National costumenya yang superb yang pastinya memberikan saingan hebat dalam award The Best National Costume Award.....Pelbagai budaya diketengahkan dalam siri Pencarian Miss Universe.



4 - Puerto Rico
Yeah Puerto Rico...Penangan Zuleyka Rivera semamngnya sangat gah di pentas Miss Universe sehingga menjadi fonomena buat tahun2 yang seterusnya...!



5 - USA
Miss USA sentiasa tersenarai sebgai Top10 atau pun Finalis dimana, bukan ada yang kata kemungkinan besar sebab diorang merupakan penganjur acara dan sebabtu diorang mudah untuk mendapat tempat di dalam senarai finalis top10...



6. Philiphine
Philiphine menjadi negara asia yang paling mendapat banyak tempat dalam senarai finalis...sehingga ke 1st Runner Up malah Juara.



7. Colombia
Salah satu negara latin yang tidak pernah menghampakan dalam penghantaran wakil berkualiti setiap kali pentas pertandingan ratu cantik.  


Sekian.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post