6 Logo Yang Mempunyai Maksud Tersembunyi Pada Rekaan

Bukan biasa-biasa logo yang dihasilkan mempunyai maksud mendalam dan menjadi identiti sesuatu brand.

1. Amazon.com



Garis anak panah berwarna kuning di bawahnya terlihat seperti sebuah senyuman, tapi sebenarnya maksud dari garis panah itu adalah ‘amazon.com memiliki segalanya dari A sampai Z’

2. Carrefour




Di Perancis, nama Carrefour bermaksud ‘persimpangan jalan’. Logo ini menampakkan huruf ‘C’ ditengahnya antara dua panah yang berlawanan arah


3. Formula 1






Angka satu di ruangan negatif space.



4. LG


Logo LG dikatakan diaplikasikan daripada pacman... 

5. Sun 






Sebuah logo popular yg didesign oleh Vaughan Pratt. Jika di baca arah jarum jam akan tertulis terbaca “SUN”.


6. NBC



Salah satu logo yang popular di dunia, menggambarkan seekor merak yang menoleh ke kanan (yang bermaksud menunjukkan perniagaannya selalu melangkah maju)


7. Fedex


Di celah di antara huruf ‘E’ dan ‘X’ ada simbol tanda anak panah ke depan menggambarkan kecepatan dan arah ke depan.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post