10 Filem Hollywood Mesti Tonton Sepanjang Tahun 2013

Tahun 2012 mempunyai barisan filem Hollywood yang menjadi kegemaran ramai & tahun 2013 pastinya menjanjikan senarai filem yang tidak boleh anda lepaskan sepanjang tahun. Jika pada tahun 2012 mempunyai Life of Pi, The Avengers, Hunger Games, Looper, Battleship, Django Unchained, The Hobbit & Prometheus untuk tatapan peminat filem, 2013 tidak kurang hebat.

Business Insider hari ini senaraikan 21 buah filem Hollywood yang perlu anda tonton sepanjang tahun 2013 ini dan Mengambil inspirasi daripada senarai yang di’keluarkan bahagian The Wire tersebut, berikut merupakan 10 filem Hollywood wajib tonton untuk tahun 2013 

Jom kita selongkar...!!!

1. Gangster Squad 
Diangkat berdasarkan kisah nyata yang terangkum dalam buku berjudul Tales from the Gangster Squad yang ditulis oleh Paul Lieberman, Gangster Squad mengisahkan mengenai usaha para anggota Los Angeles Police Department untuk mengenyahkan sekelompok penjahat yang dipimpin oleh Mickey Cohen (Sean Penn) dari Los Angeles pada sekitar tahun 1940an. Saat itu, Mickey Cohen dan kawanannya telah menjadi sosok penjahat yang begitu berpengaruh di masyarakat Los Angeles akibat keberhasilannya dalam merangkul banyak pejabat sekaligus para petinggi pihak kepolisian untuk selalu memuluskan maupun menghilangkan jejak kejahatannya. Obsesi Mickey Cohen sendiri tidak berhenti di Los Angeles. Ia beserta kawanannya mulai menyusun rencana untuk memperluas lagi jaringan kejahatannya hingga berbagai penjuru kota di Amerika Serikat maupun dunia.

Tarikh Tayangan : January 11, 2013

 2. Iron Man 3 
Ending IRON MAN 3 akan mengisahkan Tony Stark (Robert Downey Jr) bertemu dengan kelompok superhero Guardians of the Galaxy, kata sumber tersebut. Situs Latino Review juga mengungkap bahwa film ketika ini akan ada hubungannya dengan film Marvel yang lain,GUARDIANS OF THE GALAXY.


3. The Great Gatsby 
Film The Great Gatsby diangkat dari novel karangan F Scott Fitzgerald yang mengisahkan kalangan kaya di Amerika Serikat pada 1920-an. Leonardo DiCaprio akan memerankan tokoh utama, Jay Gatsby, seorang jutawan misterius yang gemar mengadakan pesta-pesta mewah.

4. Star Trek: Into Darkness 
Star Trek Into Darkness
Genre: Aksi / Pengembaraan / Fiksyen Sains
Tarikh Tayangan: 16 Mei 2013
Bahasa: English
Pengedar: UNITED INTERNATIONAL PICTURES
Pengarah: J. J. Abrams
Pelakon: Chris Pine, Zachary Quinto, Benedict Cumberbatch, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin
Filem ini mengisahkan satu pengembaraan yang paling hebat sepanjang zaman bermula dengan "Star Trek". Mengisahkan seorang anak kapal muda James T.Kirk(Chris Pine) yang berlayar dalam sebuah kapal angkasa tercanggih pernah dicipta oleh U.S.S Enterprise dalam misi untuk menghalang kejahatan daripada mengancam dunia. Dia sering bertengkar dengan Spock(Zachary Quinto), kerana tidak bersependapat namun, walaupun mereka tidak bersependapat tetapi kerjasama yang kuat diantara mereka mampu untuk menerajui anak-anak kapal menempuh segala bahaya yang tiada siapa lagi yang pernah menempuhnya.

5. Man of Steel 
Film ini mengisahkan seorang pria yang bekerja sebagai wartawan di sebuah surat kabar yang bernama Clark Kent (Kal-El/Superman) yang diperankan oleh Henry Cavill. Dia merasa aneh dan terasing dengan kekuatan yang dimilikinya.

6. Jack and the Giant Slayer
GENRE: Pengembaraan, Drama, Fantasi
MULA TAYANGAN: 28 Februari 2013
PENERBIT: WARNER BROS. PICTURES
PENGARAH: Bryan Singer
PELAKON: Ewan McGregor, Stanley Tucci, Nicholas Hoult, Ian McShane, Bill Nighy, Eleanor Tomlinson

Jack the Giant Slayer mengisahkan bagaimana Jack secara tidak sengaja telah menerima kacang-kacang yang dikatakan telah disihir dari seorang sami, dan telah membuka laluan dari bumi ke Gantua, dunia gergasi melalui sebatang pokok kacang gergasi. Untuk menyelamatkan seorang puteri raja yang terperangkap di Gantua.

7. G.I. Joe 2: Retaliation
Genre: Aksi / Pengembaraan / Fiksyen Sains
Tarikh Tayangan: 28 Mac 2013
Bahasa: English
Pengedar: UNITED INTERNATIONAL PICTURES
Pengarah: Jon Chu
Pelakon: Channing Tatum, Dwayne Johnson, Bruce Willis, Adrianne Palicki, Ray Park, Lee Byung-hun, Ray Stevenson, Arnold Vosloo

Pengarah Jon Chu ("Step Up 3D") dibawa masuk untuk mengarah filem sekuel "G.I. Joe". Pasukan G.I. Joe harus menghalang Zartan (Arnold Vosloo), Storm Shadow (Lee Byung-hun) dan Firefly (Ray Stevenson) dalam filem ke-2 ini. Tetapi misi ini bukan mudah kerana Zartan sedang menyamar sebagai Presiden Amerika. Semua pemimpin dunia terpaksa mengikut arahannya dan dunia hampir terjerumus dalam peperangan. Zartan ingin melancarkan senjata nuklear ke rakyat awam. Pasukan G.I. Joe mempunyai banyak isu untuk diselesaikan seperti persaingan antara Snake Eyes (Ray Park) dan Storm Shadow semasa perguruan mereka dengan Blind Master.
8. Epic
Epic mengisahkan tentang seorang remaja bernama Mary Katherine (Amanda Seyfried) yang secara tak sengaja termasuk ke sebuah dunia ditengah hutan yang penuh dengan misteri. Dalam dunia tersebut sedang terjadi peperangan antara penduduk dengan kelompok jahat yang cuba menguasai daerah tersebut. Mary pun memutuskan semuanya bersatu untuk membantu penduduk dalam berperang bagi menyelamatkan dunia mereka & dunia manusia.

Tarikh Tayangan : 24 May 2013

9. The Hobbit: The Desolation of Smaug 
FILEM: The Hobbit: The Desolation Of Smaug
ARAHAN: Peter Jackson
PELAKON: Martin Freeman, Ian McKellen, Richard Armitage, Graham McTavish, Ken Stott, Aidan Turner, Dean O'Gorman, Mark Hadlow, Jed Brophy, Adam Brown, John Callen, Peter Hambleton, William Kircher, James Nesbitt, Stephen Hunter dan Benedict Cumberbatch
GENRE: Pengembaraan
TAYANGAN: 12 Disember 2013
Bahagian kedua trilogi garapan Peter Jackson ini berkisar mengenai naga Smaug yang menjaga harta di Erebor yang cuba dituntut Bilbo Baggins dan rakan kaum kerdilnya.

Selepas berjaya melalui laluan bahaya di Misty Mountain, Thorin dan lain perlu mendapatkan bantuan orang asing berkuasa sebelum melalui kawasan hutan berbahaya Mirkwood tanpa bantuan ahli sihir, Gandalf.

10. The Hangover III 
The Hangover Part III akan mengisahkan kelanjutan petualangan kelompok Wolf Pack yang hobi mabuk-mabukan ini. Kali ini tak ada pernikahan, tak ada pesta bujang, tak ada yang salah lagi. Namun saat Wolfpack ini kembali kejalan, segala kekacauan pun hadir kembali.





Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post