6 Selebriti Hollywood yang Memiliki Pulau Peribadi..!!!

Wang memang tidak dapat membeli kebahagiaan, tapi wang dapat membeli pulau. Di sini laman Snakkle.com menyenaraikan selebriti Hollywood  yang memiliki pulau peribadi.

Jom kita Selongkar...!!

1. Faith Hill & Tim Graw

Faith Hill dan Tim McGraw memiliki pulau pribadi di Kepulauan Bahamas. Mereka membelinya pada 2008. Pulau yang seluas 4 ribu meter persegi itu diberi nama Goat Cay. Rumah ini memiliki sebuah rumah kebun, tiga rumah untuk keluarga dan staff, serta dermaga pribadi.


2. Ricky Martin
Pulau pribadi Ricky Martin terletak di Brazil dan bernama Angra Dos Reis. Ricky membeli pulau yang terletak di lepasan pantai Rio de Janeiro ini pada 2008  

3. Rihanna
Setelah melihat rumah Rihanna yang terletak di L.A. ternyata Rihanna pun memiliki sebuah rumah di pulau pribadinya yang terletak di Barbados. Rihanna pernah mengajak Oprah ke pulaunya untuk liputan dalam rancangan "Oprah's Next Chapter".  

4. Lenny Kravitz

Lenny Kravitz juga punya pulau peribadi yang terletak Kepulauan Bahamas yang diberi nama Eleuthera. Nama ini berasal dari bahasa Yunani yang bererti 'bebas'.

5. Celine Dion

Celine Dion memiliki sebuah rumah mewah ala-ala Prancis di Ile Gagnon, Pulau peribadinya seluas 77 ribu meter persegi di Quebec, Kanada. Rumahnya sendiri dilengkapi dengan tempat penyimpanan wine, elevator, dan kolam renang.

6. Billy Joel

Pianis terkenal Billy Joel memiliki sebuah rumah mewah yang dibangunkan di La Gorce, sebuah pulau buatan yang terletak di Miami.  



Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post