5 Wajah Terkini Pelakon Power Rangers 'Mighty Morphin' Siri Pertama

Go go Power Ranger Mighty Morphin Power Rangersss. Itu bait lagu siri power ranger yang pertama suatu ketika dahulu dalam 20 tahun dahulu di era 90an siri Power Ranger "Mighty Morphin' Power Rangers" Agaknya apalah khabar pelakon-pelakon yang mendukung watak power rangers itu sekarang ini ye...

5 Rangers Utama...

Jom tengok wajah terbaru mereka sekarang...Apa agaknya yang diorang lakukan ye...

Ironic - Montaj Intro lagu Power Rangers

 
Austin St. John (Jason Lee Scott/Ranger Merah)
Dahulu: Jason, watak yang dimainkan oleh pelakon Austin St John, adalah pemimpin asal Rangers  di atas menjadi pelakon pertama yang segak. Semua gadis-gadis yang menonton di rumah mengimpikan untuk ketemu dengan Rangers merah ini, manakala semua anak lelaki memecahkan perabot ibu mereka cuba untuk melakukan pergerakan karate di rumah.'

Sekarang - Ranger Merah tak lagi  muncul di season 2 series ini karana ada perselisihan paham mengenai kontrak dengan aktornya. Sejak saat itu, Austin St. John tidak lagi berkecimpung di layar tv dan mula menyibukkan diri bekerja sebagai pemadam kebakaran. Austin juga sempat menulis buku manual tentang membela diri : “Karate Warrior: A Beginner's Guide to Martial Arts”.


David Yost (Billy Cranston/Ranger Biru)
Ranger Biru adalah ahli teknologi dalam team Power Ranger, dan anggota yang paling lama bertahan di series tersebut, termasuk di spin-off-nya yang berjudul "Power Rangers Zeo." David Yost akhirnya mengundurkan diri dari series ini karana selalu menjadi bahan bully para aktor dan kru akibat pengakuannya sebagai homoseksual.

Sehinggakan beliau mengalami tekanan perasaan. Setelah pulih, dia kembali ke layar perak sebagai producer filem-filem dokumentari dan reality show seperti “The Real Housewives of Beverley Hills.”

 
 
Walter Emanuel Jones (Zack Taylor/Ranger Hitam)
Aktor lain yang mengundurkan diri kerana perselisihan paham mengenai kontrak adalah Walter Emmanuel Jones, yang mendukung watak Ranger Hitam.

Selepas berhenti menjadi Rangers,Dia sempat mendapat peranan di series “Malibu Shores” dan muncul di musim keempat series “Buffy the Vampire Slayer.” Walter juga mendapat peranan kecil filem termasuk menjadi zombie dalam filem“House of the Dead 2” dan cameo di “The Fast and the Furious: Tokyo Drift.”

 

Jason David Frank (Tommy Oliver/Ranger Hijau)
Ranger Hijau awalnya adalah penjahat, dicuci otaknya oleh Rita Repulsa untuk mengkhianati rekan-rekan Rangers-nya. Setelah bebas dari jampi-jampi Rita, Ranger Hijau berjuang bersama Power Rangers lainnya, dan di musim-musim selanjutnya berubah menjadi Ranger Putih.

Itulah peranan aktor Jason David Frankyang memegang watak rangers Hijau, Kalau dilihat wajahnya memang tidak makan usia dari dahulu sekarang maintain mungkin kerana professionnya seorang atlet bela diri.

Pada Januari 2013, Jasont telah membuat record Guiness World Record saat ia terjun bebas dari pesawat dan mematahkan tujuh papan kayu.


 
Amy Jo Johnson (Kimberly Ann Hart/Ranger Pink)

Kimberly ataupun Ranger Pink adalah ranger yang paling ramai peminatnya sewaktu series Power Rangers ditayangkan. Kebanyakan adalah anak-anak lelaki yang mengalami "cinta pertama" saat melihatnya beraksi menentang kejahatan. Kini Amy Jo Johnson (42 tahun) adalah salah satu bekas Power Rangers yang masih aktif berlakon dalam sejumlah series television seperti “Felicity”, “The Division” dan “Flashpoint”.

 

Thuy Trang (Trini Kwan/Ranger Kuning)
Setelah meninggalkan series Power Rangers, aktress berdarah Vietnam ini mendapat peranan antagonis di “The Crow: City of Angels” dan mendapat peranan kecil dalam filem “Spy Hard.” Namun tahun 2001, dia terlibat dalam sebuah kemalangan yang tragis dekat San Fransisco. Usianya saat itu baru 27 tahun.

 

Richard Steven Horvitz - Alpha 5
Richard Horvitz, menjadi  suara asal Alpha 5 robot dalam 'Power Rangers' mendapat bermula dalam bidang seni sebagai pelakon kanak-kanak. Pada usia 10, dia membintangi persembahan pentas  'Oliver!' Muzik dan terlibat dalam pelbagai iklan TV. Kemudian di usia 27, beliau menjadi dicintai animatronic Command Center yang membantu membimbing band remaja Superhero.

Hari ini, Horvitz sememangnya lazim dengan watak di belakang tabir yang melatari suara di sebalik watak kartun. Beberapa peranannya yang paling diiktiraf beliau termasuk Invader Zim, Billy dari Cartoon Network 'The Adventures Grim Billy & Mandy dan memerang di Nickelodeon' The Beavers marah.
 
 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post