10 Shopping Street Paling Terkemuka Di Seluruh Dunia

Shopping sememangnya menjadi antara aktiviti yang paling digemari dan dikatakan aktiviti yang release tension, khususnya kaum wanita. Selain di shopping mall,  online shopping, pasar basah terdapat juga terdapat shopping street yang mengkususkan penjualan di sebatang jalan. Jadi jom kita selongkar antara jalan untuk shopping yang paling terkemuka di dunia.
10 Best Shopping Streets In The World

1. Fifth Avenue, New York City (NY) - United States


Fifth Avenue di Manhattan dilengkapi dengan gedung serba guna yang mahal dan perekabentuk butik dan shopping street termahal di dunia.Ia terkenal sebagai shopping street utama di New York dengan cermin tingkap memperagakan yang cantik terutamanya Hari Krismas.

2. Bond Street, London, England


Bond Street merupakan shopping street yang utama di West End of London yang terkenal sebagai fashionable sejak abad ke-18.Kebanyakan kedai di Bond Street kesemuanya mahal. 


3. Rodeo Drive, Beverly Hill, United States


Rodeo Drive di Beverly Hills,California merupakan kawasan pusat membeli belah yang popular dengan kedai yang mewah.Rodeo Drive merupakkan shopping street untuk Hollywood dan orang kaya Beverly Hills.


4. Bahnhofstrasse, Zurich, Swizerland

Bahnhofstrasse merupakan downtown street utama di Zurich dan salah satu barang termahal di dunia dan ekslusif shopping avenue.Jalan dengan pokok di kiri kanannya dan diisikan perekabentuk fesyen butik seperti jamtangan Swiss dan barang kemas.

5. Avenue Montaigne, Paris - France


Avenue Montaigne yang terletak di Paris,Perancis.Avenue Montaigne terdapat rumah kedai yang mahal dan gudang fesyen yang agak tinggi seperti Louis Vuitton,Dior,Chanel,Fendi,Valentino dan Ralph Lauren dan barang kemas seperti Bulgari.

6. Ginza,Tokyo - Japan


Ginza di daerah Chuo,Tokyo yang terletak di selatan Yaesu dan Kyobashi.Ia terkenal di kawasan Tokyo dengan dilengkapi gedung serba guna yang banyak seperti gudang,butik,restauran dan rumah kopi.Ginza juga dikatakan sebagai salah satu pusat membeli belah yang termewah di dunia.


7.Via Monte Napoleone, Milan- Italy



Via Monte Napoleone merupakan street yang mahal dan elegan di Milan,Itali.Ia terkenal sebagai kawasan jalan membeli belah kerana terdapat kedai fesyen dan kedai barang kemas dan pembuat kasut yang sangat profesional di street tersebut.

8. P.C Hooftstraat, Amsterdam-Netherlands


P.C Hooftstraat merupakan shopping street yang dibangunkan sejak dekad lalu merupakan salah satu shopping street yang mahal di Netherlands.Terdapat barang antarabangsa dan gudang yang ekslusif yang terletak sepanjang jalan ini seperti Cartier,Chanel,Dolce & Gabbana,Gucci,Hermes,Louis Vuitton,Hugo Boss dan lain-lain lagi.


9. Stroget, Copenhagen-Denmark



Stroget adalah zon carfree yang terletak di Copenhagen,Denmark.Ia merupakan kawasan tarikan pelancong di tengah bandar yang merupakan pedestrian shopping area yang terpanjang di Eropah.Terdapat banyak bandar yang mewah dan gudang yang mahal seperti Illums Bolighus,Magasin du Nord dan terdapat gudang rantai.

10. Laugavegur, Reykjavik-Iceland


Laugavegur yang terletak di Reykjavik,Iceland merupakan shopping street yang tersibuk di dunia.Ia merupakan salah satu shopping street yang sudah lama di negeri ini.Terdapat banyak gudang yang menawarkan harga yang agak mahal dengan brand yang popular di dunia.

1 Comments

Apa Kata Anda?

  1. ni kalu kaya raya boleh la pegi..klau x jgn mimpi la hai...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post