12 Barisan Peserta Da'i Musim Ke 4 (2016) Pendakwah Nusantara..!!!

Program realiti agama Da’i kembali dengan musim terbaharunya bermula 24 Julai 2016, setiap hari Ahad, pukul 9.00 malam hingga 10.30 malam. Da’i adalah program realiti agama dalam mencari dan memupuk menjadi seorang da’i (pedakwah muda) yang berkarisma. Mereka akan menggunakan kreativiti dan inovasi dalam menyampaikan tazkirah selama 3 minit mengikut topik yang telah ditetapkan secara berhikmah dengan gaya tersendiri dan penampilan menarik.

Para peserta akan dinilai oleh para juri professional, Murabbi, serta juri awam. Kesemua peserta akan diberi tunjuk ajar oleh Murabbi dan Mursyid. Peserta akan bertanding di hadapan penonton secara langsung di studio Sri Pentas 2 di Plaza Alam Sentral, Shah Alam.



  11 Finalis Da'i Pendakwah Nusantara musim ke empat 2016




Berharap program realiti Da’i menjadi satu daripada platform untuk wanita lebih ke hadapan dalam berhujah di khalayak ramai, penerbitnya, Shukri Ibrahim mahu lebih ramai penyertaan dalam kalangan wanita.

1. Da’i Ahmed 
(Ahmed Ibrahim bin Ahmad, 23 tahun, Selangor)



2. Da’i Aini (Wan Nuraini binti Wan Rosdi, 21 tahun, Johor)


3. Da’i Aishah
(Siti Nor Aishah binti Che Hassan, 21 tahun, Kelantan)


4. Da’i Azrin 
(Azrin bin Md Isa, 20 tahun, Perak)


5. Da’i Daeng 
(Muhammad Amiruddin bin Junaidi, 26 tahun, Johor)
 
6. Da’i Hazman 
(Mohd Hazman Yani bin Ahmad, 29 tahun, Kedah)


7. Da’i Irfan 
(Mohd Nourul Irfan bin Niamat, 25 tahun, Kedah)


8. Da’i Nasrul 
(Muhammad Nasrul Nizam bin Zamry, 20 tahun, Kelantan)


9. Da’i Niezal 
(Mohd Sufwan Niezal bin Sabri, 19 tahun, Terengganu)

10. Da’i Saiful 
(Mohamad Saiful bin Marzuki, 18 tahun, Pulau Pinang)


11. Da’i Syed
(Syed Shah Iqmal bin Syed Mohd Shaiful Jamalullail, 21 tahun, Perlis)

Musim baharu ini mengekalkan Datuk Ustaz Kazim Elias sebagai Mursyid (ketua mentor) yang akan memantau secara keseluruhan prestasi para peserta dan akan dibimbing oleh dua orang Murabbi (mentor) iaitu Ustaz Zul Ramli Mohamad Razali dan Dr. Robiah K. Hamzah. Kesemua peserta akan dinilai secara individu oleh dua juri tetap professional iaitu Ustaz Dr. Izhar Arif dan Ustaz Mohamad Zarifi Mohamad Daud yang merangkumi 70%, 20 % daripada Ustaz Zul Ramli Mohamad Razali dan Dr. Robiah K. Hamzah dan 10 % daripada juri awam.

Da'i Pendakwah Nusantara Musim Ke-4 mempunyai 12 episod membariskan 11 pendakwah muda berentap untuk gelaran juara sekaligus memenangi hadiah wang tunai sebanyak RM 50,000 dan sebuah trofi. Berikut senarai peserta yang berentap dalam musim ini :

Bagi anda yang ingin mengikuti perkembangan terkini peserta Da'i musim ke-4 dengan lebih dekat, boleh follow / like FB Fan Page / Instagram / Twitter mereka:

#DaiSyed
FB FANPAGE: Da'i Syed
TW/IG: @daisyed_

#DaiSaiful
FB FANPAGE: Da'i Saiful Official
TW/IG: @daisaiful_

#DaiAzrin
FB FANPAGE: Da'i Azrin
TW/IG: @daiazrin

#DaiNiezal
FB FANPAGE: Da'i Niezal
TW/IG: @dainiezal

#DaiDaeng
FB FANPAGE: Da'i Daeng Pendakwah Nusantara 2016
TW/IG: @daidaeng

#DaiHazman
FB FANPAGE: Da'i Hazman
TW/IG: @daihazman

#DaiNasrul
FB FANPAGE: Da'i Nasrul
TW/IG: @dainasrulzamry

#DaiIrfan
FB FANPAGE: Da'i IrfaN
TW/IG: @daiirfan

#DaiAhmed
FB FANPAGE: Da'i Ahmed
TW/IG: @daiahmed_

#DaiAini
FB FANPAGE: Da'i Aini
TW/IG: @daiainirosdi

#DaiAishah
FB FANPAGE: Da'i Aishah
TW/IG: @daiaishah

#DaiTV3 

----------------------------------------------------

Grand Finale 
MAHU menggambarkan kematangan yang dibawa program ini selepas empat musim ternyata ada yang berbeza. Ketika ini penonton program realiti keagamaan ini tidak menolak Da’i Pendakwah Nusantara yang berlangsung di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Ahad lalu adalah antara program keagamaan yang terbaik.

 

Da’i Niezal diangkat menjadi juara program realiti ini. Melalui kemenangan itu Niezal, atau nama sebenarnya Mohd. Sufwan Niezal Sabri, 19, membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM50,000. Niezal yang berasal dari Terengganu, juga turut membawa pulang pakej umrah untuk dua orang berserta trofi.
 
 
JUARA DAI Pendakwah Nusantara Musim ke 4, Mohd Sufwan Niezal Sabri (tengah) bersama Naib Juara, Muhammad Nasrul Nizam Zamry (kanan) dan Pemenang tempat ketiga Da'i Nasrul (Kiri)

Da’i Nasrul dan Da’i Saiful. Mereka masing-masing menerima hadiah wang tunai berjumlah RM5,000 sebuah Ipad, serta produk Almas Beauty & Health.  


Tahniah Diucapkan kepada semua pemenang - Teruskan berdakwah 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post