10 Kesilapan-Kesilapan Dalam Binaan yang Sungguh Kasihan..!!

Anda sedang menaiki tangga sekali tangga tu buntu, jalan mati membuatkan anda kena berpatah balik. Itu adalah antara kejadian misunterstood atau salah binaan yang berlaku. Apa yang kita panggil kesilapan-kesilapan di dalam pembinaan ini mungkin ada kalanya agak memeranjatkan untuk melihat ianya benar2 terjadi. dan kita akan tertanya-tanya bagaimanakah agaknya reaksi jurutera dan arkitek yang yang melihatnya dan mereka yang menggunakannya. Jadi jom kita selongkar antara kesilapan2 binaan yang Sochai...!!

10. Putus Sambung
Skala ketidak tepatan atau kesilapan kedudukan boleh membawa kepada kesilapan pembinaan mahal seperti  sambungan jambatan ini.

9. Menuju Atas
Kemanakah tangga itu menuju..? ke bumbung mungkin..tetapi tiada jalan keluar..

8. Off CCTV  
 CCTV yang dipasang seolah tiada fungsi apabila dihadang.

7. Berlaga2
Posisi mangkuk di dalam tandas membuatkan rasa tidak selesa pada mereka yang melepas di dalam tandas ini.

6. Tiang Landasan
Mungkin tiang ini dibina untuk menunjukkan jalan mati. Tetapi kalau diamati ada keretapi sedang menuju ke arahnya...

5. Tiang Kemuncak
Tidak sanggup untuk merobohkan kawasan bangunan, terpaksa la tebuk bagi memberi laluan untuk menegakkan tiang ke puncak.

4. Terlebih Beranda 
Mungkin beranda dibuat di bawah memudahkan untuk terjun dan menyelamatkan diri sekiranya berlaku kejadian yang tidak diingini.

 
3. Escalator Sesat
Kejadian ini mungkin terjadi bila bangunan di tingkat atas telah ditutup dan escalator yang tinggal hanya jadi perhiasan dan tidak lagi berfungsi.

2. Tiang
Rosak tiang, hilanglah semuanya..Mungkin gambar ini menekankan peribahasa tersbut.. Kalau tidak kerna tiang, takde la semuanya. 

1. ATM Tertinggi
Bukan sahaja membuatkan perompak sukar untuk melakukan kerja..tapi orang nak tak bersalah pun mungkin menjadi mangsa. ATM ini mungkin dibina khas untuk orang tertinggi di dunia dan pemain2 NBA..hehe




3 Comments

Apa Kata Anda?

  1. haha, memang kelakar!
    part jembatan tu yang paling "kesiannya". haha

    ReplyDelete
  2. ada jugk rupa projek mcm gni..hihihihi

    ReplyDelete
Previous Post Next Post