10 Supermodel Paling Mahal Di Dunia


Dari tahun ke tahun, perkembangan dunia modelling semakin maju saja, tidak terkecuali dengan para modelnya. Munculnya model-model muda berbakat, mampu menyaingi para model yang lebih dahulu terkenal. Dengan adanya pelapis2 baru ini, mereka sedikit sebanyak mewarnai dunia modelling yang sememangnya glamour itu... Berikut ini 10 supermodel yang termahal di dunia saat ini

1. Gisele Bundchen

Tempat pertama dalam senarai supermodel berpendapatan tertinggi dipegang oleh model yang berasal dari Brazil ini, Gisele Bundchen. Model berusia 28 tahun ini pendapatannya mencapai US$ 25 juta setahun. Isteri Tom Brady ini sampai sekarang masih mengikat kontak menjadi model dari Versace, True Religion jeans, Dior dan Ebel watches. 

2. Heidi Klum
Supermodel yang berasal  dari Jerman, Heidi Klum memiliki berpendapatan purata US$ 16 juta setahun. Isteri kepada penyanyi Seal ini, menjadi model Victoria Secret, Birkenstock, Diet Coke, Volkswagen, McDonald, LG dan terlibat dalam sebagai pengacara program television Project Runway. 

3. Kate Moss
Kate Moss yang pernah menjadi model Versace, Longchamp dan David Yurman. Ia juga memiliki butik sendiri, iaitu Topshop. Tidak heran kalau per tahun pendapatannya mampu mencapai US $ 8,5 juta. 

 4. Adriana Lima
Model asal Brazil, Adriana Lima sangat disukai para perancang kenamaan. Penghasilannya per tahun dari berbagai peragaan dan kerjasamanya dengan brand ternama mencapai US $8 juta. 

5. Doutzen Kroes
Doutzen Kroes, merupakan model asal Belanda terkenal dengan bibir seksinya ini berpendapatan menyamai Alessandra Ambrosio, iaitu US $6 juta per tahun. Gadis berusia 24 tahun tersebut juga merupakan model terbaru dari Victoria Secret. 

6. Alessandra Ambrosio
Model  yang berasal dari Brazil, Alessandra Ambrosio, memiliki penghasilan US $6 juta per tahunnya. Pada usia 28 tahun ia melahirkan anak pertamanya, dan tiga bulan setelah melahirkan ia masih kelihatan seksi. 

7. Natalia Vodianova
Model Rusia ini pernah menjadi model lingerie Etam, Calvin Klein, Guerlain, dan Jacob & Co. Itu membuatkan nilai pendapatannya mencapai US $ 5,5 juta per tahun. 

8. Daria Werbowy
Daria Werbowy mengawali karirnya dari mengikuti kontes pemilihan model. Kontes-kontes yang diikuti, membuat bakatnya terbentuk dan Louis Vuitton pun mengontraknya. Kontrak Werbowy dengan LV kabarnya mencapai US $4,5 juta per tahun. 

9. Miranda Kerr
Miranda Kerr adalah gadis asal Australia pertama yang menjadi model Victoria’s Secret. Kontraknya, XOXO clothing mencapai US $3 juta per tahun. Ia aktif dalam kegiatan Australia Unites fundraiser, iaitu  dana untuk penanaman kembali hutan Australia yang telah terbakar..!!

 10. Caroline Murphy
Jumlah pendapatan setahun model asal Amerika Serikat ini sekitar US$3 juta. Terkenal sebagai model jenama Banana Republic dan Lord & Taylor. Caroline juga pernah menjadi model majalah popular lelaki iaitu Playboy.

Sexy..fabulous and talented... 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post