16 Siri Power Rangers Dulu Sehingga Kini Yang Meninggalkan Kesan

"Go go power ranger mighty moghtin power rangerrss... Lagu dari siri pertama power rangers yang meninggalkan kesan mendalam pada mereka yang lahir sekitar 80 an... sehingga pernah menjengah pawagam dengan Filem Power Ranger The Movie. 


Siri superhero yang mengangkat warna-warna sebagai perbezaan superhero ini amat popular dan masih lagi disiarkan sehingga sekarang... Jadi jom kita selongkar antara koleksi siri2 Power Rangers dari Dulu sampai sekarang..!!



1 - Power Rangers Mighty Morphin
1993-1996 | 155 Episodes
Apabila tukang sihir Rita Repulsa dibebaskan dari penjara, Zordon terpaksa bertindak untuk membentuk Power Rangers. Lima pelajar sekolah tinggi memulakan legasi dengan menggunakan Duit syiling Kuasa untuk bertukar dan menentang alien di ruang kejahatan dengan Dinozords mereka.



2 - Power Rangers Zero
1996-1997 | 50 Episodes
Dengan Duit syiling Kuasa yang dimusnahkan, Rangers memerlukan sumber kuasa yang baru, dan supaya mereka melakukan kebaikan Crystal Zeo, yang balik-balikkan mereka ke dalam Power Rangers Zeo. Menggunakan kuasa Zeo mereka, mereka mesti melindungi Bumi daripada pencerobohan oleh Empayar Mesin.


3 - Power Rangers  Turbo
1997-1998 | 45 Episodes
Apabila lady lanun Divatox mengancam keselamatan Bumi, satu-satunya harapan Rangers terletak pada Kuasa Turbo yang menakjubkan, yang telah membuat mereka Rangers Kuasa Turbo. Revvep Up team ini mendapatkan bantuan dalam Senturion Blue, dan Renjer Phantom misteri.



4 - Power Rangers  in Space
1998-1999 | 43 Episodes
Letupan ke dalam sempadan akhir sebagai Rangers berlepas bagi angkasa lepas untuk mencegah Specter Jahat daripada mencuri tenaga Zordon. Mereka menjadi Power Rangers in Space, melambung tinggi melalui kosmos di Megaship Astro, dan berjuang puteri jahat, Astronema.


5 - Power Rangers Galaxy
1999-2000 | 45 Episodes
Perjalanan Power Rangers yang jauh di ruang di atas kapal stesen angkasa dari Bumi, di mana mereka menghadapi alien jahat yang lebih berkuasa. Power Rangers Lost Galaxy memacu perjuangan mereka untuk melindungi tanah jajahan, dengan menggunakan kuasa sabres Quasar, dan Galactazords mereka.


6 - Power Rangers Rescue
2000-2001 | 40 Episodes
Apabila iblis muncul kembali untuk menawan bandar Teluk Mariner, sebuah organisasi pertahanan memasang satu pasukan untuk menentang kuasa-kuasa jahat. Lima wira Power Rangers Lightspeed Rescue menggunakan teknologi canggih untuk mempertahankan bandar.


7 - Power Rangers Time Force
2001-2002 | 40 Episodes
Apabila perjalanan mutan jahat ke masa lalu, hanya satu kuasa boleh membawa beliau dalam - Pasukan Masa Power Rangers.Pasukan legenda pertempuran untuk mencegah Ransik daripada mengambil alih tahun 2001, yang dibantu oleh senjata dan kenderaan futuristik, serta Ranger Quantum.


8. Power Rangers Wild Force
2002-2003 | 40 Episodes
Pencemaran Bumi telah membenarkan penjahat purba untuk melarikan diri. Haiwan Kuasa purba memilih pahlawan muda untuk mempertahankan planet ini seperti Power Ranger Wild Force. Ini wira yang menangkis kuasa-kuasa Empayar Org dengan senjata yang ganas dengan tentera Zords Wild.


9. Power Rangers  Ninja Storm
2003-2004 | 38 Episodes
Tiga pelajar yang fasik adalah orang-orang yang terakhir yang tinggal di akademi ninja mereka selepas alien jahat menyerang Bumi. Untuk menyelamatkan dunia, Ketua ninja mereka mengajar mereka memanfaatkan tenaga mistik kuno yang mengubah mereka menjadi Power Rangers.


10. Power Rangers  Dino Thunder
2004-2005 | 38 Episodes
Dr Tommy Oliver mesti merekrut pemuzik tunggal, peminat permainan video juara,dan pemain bola sepak hotshot menjadi Power Rangers untuk menyelamatkan dunia terhadap ancaman Mesogog. Dia mesti reignite masa lalu sebagai Renjer Kuasa, dengan menjadi Renjer Kuasa Hitam dan mengetuai pasukan ini. Dengan bantuan White sekali jahat Ranger, Power Rangers mesti bon dengan Batu Permata Dino dan menumpaskan Mesogog untuk semua.


11. Power Rangers  S.P.D
2005-2006 | 38 Episodes
Di bawah arahan Anubus Cruger, satu unit yang terlatih polis, Space Patrol Delta,atau SPD, telah dibentuk untuk menjaga keamanan. Lima wira bersatu bersama-sama untuk berkhidmat dan melindungi galaksi sebagai Power RangersSPD - Menentang Maharaja jahat Gruumm, komander kapal angkasa pertempuran.



12. Power Rangers Mistic Force
2006-2007 | 32 Episodes
Planet Bumi hidup dalam masa keamanan apabila ketenangan itu berkecai di bawah serangan penjahat baru. Kemudiannya bahawa lima remaja berani mempelajari identiti mereka yang sebenar - wira yang diamanahkan dengan kuasa mistik yang ditakdirkan untuk mempertahankan Bumi sebagai Force Power Rangers Mystic.


13. Power Rangers  Operation Overdrive
2007-2008 | 32 Episodes
Lima batu-batu permata Aurora Corona berkuasa telah merebak ke seluruh Bumi untuk menghalang Moltor dan Flurious, yangdikutuk untuk mencari, dari memiliki. Lima pengembara muda direkrut oleh pemburu harta kaya Andrew Hartford untuk menjadiPower Rangers untuk melindungi Bumi.


14. Power Rangers Jungle Fury
2008-2009 | 32 Episodes
Tiga anak-anak muda yang dipilih untuk melindungi dunia daripada Shi Dai jahat, yang telah melepaskan diri dari penjara dan mempunyai badan teman sesekolah bekas mereka. Mereka dilatih oleh beberapa orang guru dalam seni Kung Fu dari roh-rohhaiwan sengit untuk menyelamatkan dunia.


15. Power Rangers RPM
2009 | 32 Episodes
Komputer baru virus Virus Venjix telah mengambil alih sistem komunikasi, kuasa dan pertahanan di dunia. membina pengisar, robot termaju dan bahan buangan yang dibentangkan kepada dunia. Kuasa baru Ranger pasukan telah dibentuk oleh Dr K di bandar kubah Corinth untuk melawan mesin jahat.


16. Power Rangers Samurai
2011 | 40* Episodes
Lima wira menggunakan syiar Kuasa untuk melawan Master jahat Xandred dan bala tenteranya daripada Nighloks. Xandredterperangkap di atas ringan di Sungai Sanzu dan merancang untuk banjir planet ini. Sepanjang perjalanan mereka, mereka bolehmendapat cakera istimewa dan memanfaatkan kuasa mereka.


4 Comments

Apa Kata Anda?

  1. rupa2nya aku memang membesar dengan power rangers.power rangers yang last aku tengok power rangers mystic force.
    lalala..
    masa kecik2 dulu pukul 5.30 je..aku dan sepupu 2 aku stop main.masuk rumah.bukak tv 1.tgok power rangers.habis je kol 6..sambung main balik..=p

    ReplyDelete
  2. power rangers memang best...tapi kecik-kecik dulu aku lagi suka kesatria baja hitam dengan gaban..memang terbaik!

    ReplyDelete
  3. uish..i mmg minat ni power ranger dari kecik..best2!!!

    ReplyDelete
  4. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ website nổi tiếng Mỹ là mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post