5 Keburukan Henset Canggih Yang Kian Menggoncang Dunia

Alexander Graham bell mungkin boleh dianugerahkan sebagai tokoh pencipta paling terkenal dalam dunia dengan ciptaan telefonnya. Namun kalaulah beliau masih hidup sekarang ni, agaknya beliau terus bunuh diri pasal tak sanggup nak tengok ciptaannya berjaya merosakkan masyarakat di samping memudahkan kehidupan.


1 - Kalau dulu internet hanya boleh dibuka kat dalam rumah ataupun di pejabat je. Tapi dengan kecanggihan internet mudah alih, kat mana-mana pun boleh buka internet sampaikan benda2 lain yang patut dibuat pun diabaikan.

2- Wujud satu lagi jenis harta yang boleh dibuat bermegah-megah dan dijadikan bahan untuk memperkecilkan orang lain selain harta benda yang telah sedia ada dalam dunia ini.

3 - Sistem GPS yang sepatutnya menjadi kemudahan akan bertukar menjadi masalah buat kaum lelaki yang suka simpan perempuan lain. Bini kat rumah senang nak jejak pergerakan.

4 - Permainan2 dalam telefon menjadi terlalu canggih sehinggakan bateri yang sepatutnya bertahan selama dua hari boleh habis dalam masa lima minit. Cas balik? elektrik kena bayar dik! Bukannya boleh dapat ikut cabutan bertuah.

5 - Semakin tinggi resolusi kamera dalam henset maka semakin rendahlah akhlak muda mudi zaman sekarang yang mudah hanyut dengan perkara2 bangang seperti merakam video perkosa anak dara beramai2 dan mungkin menjadi Sambungan kepada filem Klip 3Gp 2

Sekian. Keburukan Henset canggih yang kian menular

Kredit : Apo

3 Comments

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post