10 Jenama Fesyen Paling Berkembang Tahun 2011..!!!

Industri fesyen menghasilkan satu billion dolar setiap tahun. Paris, China, London dan New York merupakan antara negara yang dianggap kota kepada dunia fesyen dan Fesyen akan sentiasa merupakan sebahagian daripada kehidupan kita Terpulang pada kita sendiri untuk memilih jenama atau brand manakah yang berkenan dan sesuai dengan citarasa kita. Berikut adalah fesyen yang paling mahal dan di dunia pada 2011.

10. Hermes
Pencipta beg Birkin yang terkenal membuat 2 bilion dolar setahun. Kumpulan Hermes, yang diasaskan pada tahun 1837, reka bentuk, membangun dan memasarkan produk yang berkualiti tinggi dalam masa lebih daripada empat belas jabatan

9. Versace
Merupakan gergasi fesyen dengan pendapatan bersih sebanyak 7,6 bilion dolar setahun.

8. Christian Louboutin
Pencipta kasut yang paling luar biasa di dunia! Semua Tapak merah untuk di setiap rekaan kasut jenama mereka yang dijadikan trademark dan keunikan mereka. Pendapatan tahunan desginer ini mencecah sehingga 154 juta Dolar.

7. Prada
Jenama ini dikenali sebagai simbol status muktamad. Barangannya meliputi Its beg dan aksesori. Ia menghasilkan 1.7 bilion dolar setahun.

6. Christian Dior
Jenama ini mempunyai saham dalam LVMH dan telah dicipta pada tahun 1946. Ia mempunyai160 kedai di seluruh dunia dan menjana 18 bilion dolar setahun.

5. Fendi
Satu jenama Itali yang paling terkenal dengan beg yang mencapai sekitar 338,5 juta dollar  tahun.

4. Burberry
Jenama British mengeluarkan minyak wangi pakaian dan aksesori. Revnue tahunan kira-kirasatu bilion dolar setahun.

3. Chanel
Salah satu label yang paling diiktiraf di seluruh dunia,  pelbagai produk Chanel yang terdiri daripada pakaian, minyak wangi untuk kosmetik. Ia membuatkan kira-kira 2.3 bilion setiap tahun.

2. Louis Vuitton
Suatu jenama antarabangsa Perancis yang membuat cermin mata hitam, barangan kulit, jam tangan dan semua jenis kasut. Mereka membuat 2.7 bilion dolar setiap tahun.

1. Gucci
Jenama ini telah diasaskan pada tahun 1921 dan menjadikan 1.2 bilion dolar setahun.

Kalau anda jalan di Ibukota, Pavillion adalah tempat dimana anda akan merasa dan dapat menghayati rekaan2 yang dibina jenama2 ni.. Sememangnya mereka yang gemarkan fesyen dan sukakan sesuatu yang berkualiti, inilah jenama atau brand yang akan mereka cari..!!

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post