10 Jenis Pistol Tangan Yang Paling Top

Bang Bang..Pong pong apapun bunyinya pistol itu ia merupakan senjata pembunuh palis pantas yang pernah dikenali. Sering digunakan oleh polis atau pengawal negara demi mempertahankan negara dan sesuatu kawasan daripada ancaman musuh, sememangnya Pistol merupakan antara barang yang ditakuti dan disegani kuasanya.. Jadi Jom kita selongkar antara senjata pistol yang paling top di dunia dan sentiasa menjadi pilihan..!!

1. Glock-17



Glock merupakan satu siri pistol separa automatik yang direka bentuk dan dihasilkan oleh GlockGmbH Deutsh-Wagram, Austria. Ia telah berkhidmat sejak tahun 1982. Ia meliputi keseluruhan struktur daripada plastik.

Pistol Glock telah menjadi barisan hadapan dan merupakan produk yang paling menguntungkan, mengambil 65% daripada bahagian pasaran pistol di Amerika Syarikat, walaupun terdapat desas desus mengenai kebolehan dan kekebimbangan oleh pihal pembangkang pada awalnya.



2. Smith & Wesson .500 S&W Magnum



Syarikat ini adalah pengeluar terbesar di Amerika Syarikat. Senapang mereka yang digunakan dalam filem-filem Hollywood seperti Harry Clint Eastwood, Dirty. 0,500 S & W Magnumdianggap sukan yang terbaik handgun kartrij komersial oleh tenaga muncung ia membuatkan.Senjata api revolver tindakan dua kali, yang menyediakan pelanggan-pelanggan dengan kuasadan halaju. Senapang Tiada telah dapat meniru ini. Walau bagaimanapun, disebabkan lenting balik yang tinggi, ia bukan untuk orang baru dan harus digunakan dengan berhati-hati.


3. FN Herstal FNP-9

Pistol semi-automatik dan polimer-berbingkai ini adalah sebahagian daripada satu siri yangdibuat di Amerika Syarikat.Sememangnya unik, luas dan lancar, tidak seperti banyak senjata apipolimer. Ini menjadikan senjata api yang mudah dan tepat untuk digunakan.

4. Beretta 92


Beretta 92 adalah berasal dari Itali. Ia kebakaran 9x19mm Parabellum kartrij. Ia telah dihasilkan sejak tahun 1975 dan digunakan dalam perkhidmatan di Itali, Perancis dan tentera Amerika Syarikat.

5. Walther P99

Walther P99 adalah sepucuk pistol semi automatik yang berasal dari Jerman. Ia dibuat oleh CarlWalther GmbH Sportwaffen. Ia digunakan oleh pihak polis Jerman, Poland polis dan tentera Finland. Ia mempunyai halaju muncung 1339ft sesaat.

6. QSZ -92


QSZ -92 lenting balik pistol yang dikendalikan dikunci songsang dan menggunakan setong sistem penguncian berputar. Negara asalnya adalah Republik Rakyat China. Ia menggunakan 9x19mm Parabellum kartrij dan dibuat oleh Norinco di Kedai Mesin Changfeng. Ia mempunyai pelbagai halaju muncung 1148 kaki sesaat.

7. M1911 Pistol




 Ini adalah handgun tunggal tindakan dan separa automatik yang dicipta oleh John M. Browning. Ia telah digunakan oleh tentera Amerika Syarikat dari tahun 1911 dan 1985, terutamanya semasa Perang Dunia I, Perang Dunia II dan Korea dan Perang Vietnam. Ia kini telah digunakan untuk menjadi pistol yang terbaik abad ke-20; menjadikannya popular di kalangan penembak awam dalam acara-acara yang kompetitif.

8. Mark 23


Mk23 Heckler dan Koch Jerman dan Amerika Syarikat asal dan terdiri daripada pistol perlawanan separuh gred automatik, modul laser bertujuan dan penindas. Ia adalah pistol standard yang dimaksudkan untuk Angkatan AS Khas. Ia mempunyai lenting balik pendek DA \SA tindakan. Ia telah dikeluarkan sejak tahun 1991 dan dilengkapi dengan 12 pusingan kotak peluru yang boleh dipisahkan.

9. HS2000/XD



HS 2000 yang berasal dari Croatia dan dihasilkan oleh HS Produk Doo Produk HS2000 syarikat yang paling berjaya adalah satu polimer yang dirangka pistol separa automatik. Ia adalah isu standard tentera Croatia dan popular di kalangan agensi-agensi penguatkuasaan undang-undang Amerika Syarikat. Selain itu, terdapat ciri2 keselamatan ketat yang menghalang pistol dari menembak tanpa menekan tuil di belakang genggaman.

10. SIGP250


Pistol SIG P250 yang berasal dari Amerika dan Jerman yang bercampur-campur. Ia dibuat oleh JP Sauer dan Anak dan Sig Sauer Exeter. Ia adalah pistol semi automatik.


Kredit : Sweeney, Patrick (2008). The Gun Digest Book of the Glock (2nd ed.). Iola, WI: Krause Publications.

3 Comments

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post