10 Pepatun Strawbot yang Sangat Kewll..!!!

 Pepatun adalah hasil dari idea segar 2 orang sahabat akrab iaitu rex dan jenab (bukan nama sebenar). minat yang sama terhadap tiga unsur ini, iaitu seni,ilustrasi dan patung model aksi membuatkan mereka menghasilkan artwork dari pelbagai medium. pepatun artwork diberi nama sebagai 1 penaungan bagi memperjelaskan sedikit mengenai perjalanan 2 orang sahabat ini. selain mereka berdua, ada juga rakan yang lain membantu dalam pergerakan label ini. pepatun adalah dari sebutan pepatung, tetapi hanya dibuang huruf "g". ia juga berkaitan dengan patung2 yang telah dihasilkan.


Pepatun artwork telah mula bertapak di pesada perjalanan seni jalanan malaysia pada akhir tahun 2007 dan bagi setakat ini pepatun telah mengikuti lebih dari 20 festival/gig untuk mempromosi dan menjual barang-barang keluaran label ini. untuk info tentang pepatun, bolehlah melawati
www.facebook.com/pepatun 
www.pepatunartwork.com


Kretif - Pepatun Ranger 

 "Pemikiran nak kreatif" sebagai moto dan prinsip dalam perjalanan label ni. pepatun adalah satu label yang mementingkan hasil seni yang lahir dari tangan sendiri. "do artwork, no war". artwork2 yang dihasilkan adalah mempunyai cerita dan nilainya. dalam penghasilan karya, mereka lebih banyak mengelakkan diri dari terikut2 dengan rekaan-rekaan yang sedia ada, cuma hanya menjadikan ia sebagai idea asal.

Pepatun daripada Kertas ini boleh berdiri - Mempunyai kaki dan straw..

Body yang sama tetapi design pada bodynya bertukar-tukar mengikut citarasa masing2..

Rex adalah nama admin/ranger yang gigih membuat Pepatun ini..


Mereka menggunakan elemen dan karektor popular sebagai inspirasi dan diaplikasikan ke dalam rekaan Pepatun mereka..






Pepatun kini semakin berkembang dan telah memperbaharui rekaan mereka menjadi lebih inovatif bukan sahaja setakat pepatun Strawbot sahaja...Kini lebih berinovasi dan lebih kompleks..

Amacam..?? Comel bukan... Geram je nengok..Geram bukan sebab rasa nak pukul tapi geram sebab Rasa seperti mahu simpan satu dan jadikan koleksi di dalam almari sebagai perhiasan yang menarik..!! Korang nak satu gak bukan..? Harganya Dalam RM10  setiap satu...Leh dapatkan kat exhibition yang diikuti geng Pepatun ini..


Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post