10 Selebriti Hollywood Yang Mengaku Mengamalkan Seksualiti Songsang

Tidak mudah bagi seorang artis mengakui orientasi seksualnya ke pengetahuan umum. Hanya masa yang menentukan untuk mereka mengakui dirinya seorang gay dan lesbian, bahkan biseksual.

Meski tinggal di negara yang menganut liberalisme sekalipun, selebriti Hollywood tetap berani dan tampil secara terbuka mengumumkan status seksualiti mereka Jadi jom kita selongkar antara selebriti yang tampil membicarakan seksualiti songsang mereka..!!

1. Zachary Quinto (Gay)


Bintang film Star Trek ini adalah artis terbaru yang mengakui kalau dirinya adalah gay. Padahal, Zac sudah cukup lama berkecimpung di dunia selebriti ini. Keberanian Zac mengaku sebagai gay setelah melihat kisah tragis remaja gay yang bunuh diri bernama Jamey Rodemeyer.

2. Amber Heard (Les)


Amber Heard boleh saja bermain penuh cinta dengan Johnny Deep di film The Rum Diary. Namun, di kehidupan nyata Amber merupakan seorang lesbian. Dia mengumumkan kalau sedang berkencan dengan Tasya van Ree sejak tahun 2008.

3. Ricky Martin (Gay)

Banyak orang yang menduga penyanyi yang popular dengan Livin La Vida Loca ini seorang gay karana tak pernah digosipkan bercinta dengan wanita. Dugaan itu ternyata benar. Mac 2010 di blog peribadinya, Ricky mengakui kalau dirinya adalah gay. "Aku bangga untuk mengatakan bahawa aku seorang lelaki homoseksual yang beruntung," katanya.

4. Adam Lambert (Gay)


Adam awalnya hanya diam seribu bahasa ketika para peminatnya mulai curiga kalau dia seorang gay. Setelah berbulan-bulan didesak oleh peminatnya, Adam akhirnya mengaku di majalah Rollingstone edisi Jun 2009. "Aku tidak berpikir itu harus menjadi sebuah kejutan bagi siapa saja untuk mendengar kalau aku seorang gay," Jelas Adam.

5. Lance Bass (Gay)

Anggota kumpulan N'Sync ini tak gentar ketika para paparazzi mendapati foto-fotonya sering berada bar kaum gay selama bertahun-tahun. Terus menerus didesak, Lance akhirnya buka suara. "Aku tidak malu karana itu salah satu hal yang ingin aku sampaikan. Aku tidak merasa itu (menjadi gay) suatu kesalahan. Aku tidak akan hancur setelah ini. Justeru aku merasa lebih bebas dan senang menjalani hidupku," jelasnya.

6. Anna Paquin (Les)


Anna bertunang dengan Stephen Moyer, tapi pada April 2010 dia mengungkapkan kalau dia seorang biseksual. Dia menjadi juru bicara sebuah lembaga yang memperjuangkan kesetaraan bagi kaum gay, lesbian dan biseksual.

7. Fergie 'Black Eyed Peas (Bi)

Ketika karier Black Eyed Peas sedang gemilang pada tahun 2007 Fergie mengaku pernah punya pengalaman lesbian. Bulan Mei 2009 Fergie akhirnya benar-benar mengakui kalau dirinya seorang biseksual. "Aku pikir wanita itu sangat indah. Aku punya punya banyak kesenangan ketika bersama dengan wanita dan aku tidak malu," kata fergie

8. Clay Aiken (Gay)


Penyanyi yang popular dari siri Rancangan Nyanyian Realiti Popular American Idol, Clay Aiken tidak pernah mengiyakan langsung yang dia seorang gay. Selepas mengumumkan yang Clay mempunyai anak dari wanita bernama Jaymes Foster. Hanya sebulan selepas bayi itu lahir dia akhirnya dia memberitahu kenyataannya di majalah People meskipun dalam wawancara sebelumnya Clay menafikan dakwaan yang dia adalah seorang Gay.

9. Elton John (Gay)


Pada tahun 1993, John mula hubungan dengan David Furnish, bekas eksekutif pengiklanan dan sekarang penerbit filem. John dan Furnish melangsung perkahwinan pada 21 Disember 2005.Mereka telah mengadakan satu majlis di Guildhall Windsor, diikuti oleh  rumah agam mereka di Berkshire.

10. George Michael (Gay)


Dalam temu bual 2007, Michael mengaku bahawa dia menyembunyikan hakikat dia gay keranakebimbangan mengenai kesannya mungkin terhadap ibunya. Soalan-soalan mengenai orientasi seksualiti Michael berterusan di khalayak ramai sehingga 7 April 1998, apabila dia ditangkap kerana "melibatkan diri dalam perbuatan lucah" di dalam tandas awam di sebuah taman di Beverly Hills, California. Beliau telah ditangkap oleh anggota polis Marcelo Rodríguez yang menyamar di dalam operasi menyengat menggunakan "polis cantik."


urm...Zassss.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post