10 Jenis Rekaan Pensel Lain Daripada Lain Di Luar Jangkaan

Selalu kita kenal pensel 2B dan bentuk belang-belang kuning hitam. tapi bukan itu sahaja terdapat banyak lagi jenis dan rekaan pensel di seluruh dunia.

Jom kita selongkar..


1. Colorful Used Paper Pencils
Pensel Kertas berwarna-warni yang Digunakan: Set ini mengandungi 9 pensel berwarna-warniyang dibuat sepenuhnya daripada kertas yang digunakan. Setiap pensel ini adalah dibuat darilapisan kertas, supaya anda mengasah, warna dan reka bentuk yang sejuk terus menunjukkan.

2. Matchstick Pencils

Jika anda dipaksa untuk menggunakan pensil untuk melakukan apa-apa jenis perakaunan, anda telah mencari sesuatu untuk menjadikan ia menarik. Penangkapan sepintas lalumatchstick kepala merah yang besar pada akhir pensil sekarang dan kemudian cukup untuk membuat anda ketawa terkekek-kekek. Anda hanya perlu pastikan untuk mengasah akhiryang betul, jika tidak, anda mungkin memulakan kebakaran.

3. Clothespin Pencil 
Dicipta oleh pereka Yuta, ini 'Pensil penyepit kain' mengambil pensil mekanikal.

 4. Pixel Pencils
Pensel menarik ini berbentuk empat segi pada batangnya..Jadi ia tidak akan bergolek apabila diletakkan di atas meja berbanding dengan pensel biasa yang berbentuk bulat.

5. Moleskine Rectangular Pencils
Ini berbentuk segi empat tepat, bulat pensel penjuru dibuat cedar dan 2B membawa berkualiti tinggi. Mereka boleh dipotong ke mana-mana perlindungan notebook Moleskine melalui tutup.

6. Clip Pencils
Sama seperti klip kertas, ia boleh menganjurkan dokumen dan mendapati mereka dengan cepat atau juga boleh bertindak sebagai penanda buku tab dan organisasi.

7. Pencils by Ariane Prin
Semasa di dalam kelas woodshop, Ariane Prin pelajar Royal College melihat habuk papanyang terkumpul di dalam tong dan mempunyai idea membuat pensel itu. Setiap jabatanmenyumbang dalam membuat ini pensel; tepung dari kafeteria, lilin telah diambil dari jabatanbarang kemas, tanah liat datang jabatan seramik, grafit dari jabatan kaca, dakwat darikoreografi, dan habuk papan dari woodshop.



8. Dotted Pencils
Ianya kelihatan seperti pensel2 yang biasa kita lihat di dalam hidupan harian tetapi apa yang istimewa dan spesial tentang pensel ini adalah pada 6 sisi yang berfungsi seperti dadu dimana setiap sisinya di labelkan dengan nombor.. jadi pensel ini bukan sahaja digunakan sebagai pensel tetapi sebagai dadu juga.. 

9. Newspapers Pencils
Pensel unik ini diperbuat daripada surat khabar lama.

10. Moleskine Rectangular Pencils
Pensel badan plastik fleksibel. Kira-kira 30cm Panjang.

Ada yang bengkang bengkok tu macamana nak tulis tu...tak cantik la tulisan lepas guna ;p

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post