5 Khasiat Labu Yang Baik Untuk Kesihatan

Labu kuning kalau di luar negara sering diukir dan dijadikan bahantara untuk parti Halloween sehingga bila kita sebut labu mesti teringat halloween... tetapi disebalik itu, labu kuning juga mempunyai khasiat nya yang tersendiri pastinya baik untuk kesihatan...

Jadi jom kita selongkar..!!!!

Labu Kuning.. 

1.Vitamin A
 Labu kuning merupakan salah satu bahan yang digunakan dalam perubatan tradisional  untuk mengatasi masalah vitamin A yang memungkinkan kita dijangkiti pelbagai jenis penyakit.

2. Kulit Halus Berseri
Sekiranya kamu mengidamkan kulit yang halus dan berseri, amalan memakan buah labu adalah  jawapannya.

3. Antioksida
Amalan memakan buah labu juga baik kerana ia bertindak sebagai antioksida yang memperlahankan proses  enuaan serta memperbaiki sel-sel dalam badan yang telah rosak.

4. Rabun Malam
Selain masalah kulit kusam dan tidak  bermaya, buah labu juga elok bagi kamu yang mempunyai  masalah rabun terutama rabun malam. Bagi yang mempunyai masalah ketidakseimbangan gula dalam darah juga
digalakkan untuk memakan labu sekerap yang boleh.

5. Masalah Paru-Paru
Buah labu baik untuk dimakan sekiranya kamu mengalami masalah pembengkakan sendi dan masalah paru-paru. Mudah sahaja, bijinya diambil dan dikisar kemudian dicampur dengan jus lobak merah sebelum diminum. Rasa kelat biji labu tidak akan terasa malah lebih enak dan memudahkan kamu untuk meminumnya.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post