10 Cahaya Mata Selebriti Malaysia Yang Lahir 2012

Anak merupakan anugerah terindah dari Tuhan dan kehadiran mereka sesungguhnya melengkapkan serta menyerikan lagi kehidupan pasangan suami isteri. Sebelum tahun 2012 melabuhkan tirainya, apa kata kita lihat koleksi gambar anak selebriti tanah air yang dilahirkan sepanjang tahun ini.



1. Hunny Madu & Khairul Azhar
Eva Medina 
12.12.12
Morning, Im Proud mama to my baby girl... Eva Medina


Anak kepada penyampai radio Fly FM, Hunny Madu ini dilahirkan pada tarikh istimewa, 12.12.12 jam 10.55 malam dengan berat 3.25 kilogram. Hunny atau nama sebenarnya Hani Farhana Mohd Hatim mendirikan rumahtangga dengan Khairul Azhar Abdul Wahid pada 1 April 2010 sempena ulangtahun kelahirannya yang ke-26.


2. Nabil & Nazirah
Naira Mikayla
  

Puteri sulung kepada pasangan Ahmad Nabil bin Ahmad dan Nazirah binti Ayub ini selamat dilahirkan pada 25 November 2012 iaitu tiga minggu lebih awal dari tarikh yang sepatutnya. Naira dilahirkan melalui pembedahan dengan berat 2.67 kilogram, jam 8.40 pagi di Klinik Umra, Shah Alam.  

3. Ahmad Fedtri Yahya & Nurul Anati
Indah Sutera Jannah 



Tahniah diucapkan kepada pengacara popular, Ahmad Fedtri Yahya apabila isterinya, Nurul Anati telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan seberat tiga kilogram pada jam 10.50 malam, 30 April lalu.

Menurut Ahmad Fedtri yang berkongsi berita gembira ini di laman facebook miliknya, bayi yang diberi nama Indah Sutera Jannah Bt Ahmad Fedtri itu dilahirkan secara normal di Hospital Pusrawi, Kota Damansara.

4. Zahnita Wilson & Abdul Zackery
Zasharayna

Kredit foto : Shakerhanafi

Bayi comel ini merupakan anak kepada model terkenal, Zahnita Wilson. Zasha selamat dilahirkan jam 7.38 pagi pada 31 Oktober lalu. Berkahwin pada usia muda iaitu 20 tahun dengan Abdul Zackery Ghouse Abdul Ghafoor, Zahnita turut mempunyai seorang lagi anak, Zahra Feena yang kini berusia enam tahun.

5. Aqasha & Norbaizura
Alaena Ayesha


Anak kedua kepada penyanyi serta pelakon, Aqasha ini selamat dilahirkan pada 11 Oktober 2012 di Pusat Perubatan Darul Ehsan. Alaena Ayesha yang membawa maksud ‘dilimpahi kebahagiaan’ dilahirkan secara normal dan mempunyai seorang abang bernama Alehandra Ahmad yang kini berusia setahun.

6. Haiza & Hanafpe
Nur Iman Shafi’e


Selepas hampir lima tahun menanti kehadiran cahaya mata, pelantun lagu “Dag Dig Dug”, Haiza akhirnya selamat melahirkan bayi sulung pada 9 September 2012. Bayi lelaki seberat 3.07 kilogram ini dilahirkan secara normal di Pusat Pakar Universiti Kebangsaan Malaysia, Cheras kira-kira jam 8.37 malam.


7. Esma Daniel & Nitra Sari Omar
Mahathir Daniel 


Pelakon serta pengarah kaliber, Esma Daniel menamakan anak ketujuhnya Mahathir sebagai tribut kepada mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang merupakan idola sanjungannya. Mahathir Daniel dilahirkan seberat 3.3 kilogram pada 7 September 2012, jam 2.30 pagi, di Pusat Perubatan Universiti Malaya.


8. Zed Zaidi & Natalia Mustapha Kamal
Ryan Ziqry


Putera comel ini merupakan anak kepada Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi dan isteri, Nelly Natalia. Ryan dilahirkan seberat 4.32 kilogram menerusi pembedahan di Pusat Perubatan Tropicana Damansara pada 27 Julai 2012 iaitu pada bulan Ramadhan.


9. Tomok & Siti Rahayu
Arrianshah Akid


Penyanyi Tomok telah bergelar bapa pada 29 Mei 2012 apabila isterinya, Rahayu Abbas selamat melahirkan putera sulung mereka, Arrianshah Akid jam 6.03 petang di Pusat Perubatan Prince Court. Permata hati pasangan yang mendirikan rumahtangga pada 1 Julai 2011 ini dilahirkan dengan berat 3.3 kilogram.

10. Mawi & Ekin
Cahaya Malaika


Anak kepada pasangan selebriti, Mawi dan Ekin ini dilahirkan secara normal pada 28 Februari 2012. Cahaya Malaika yang bermaksud Cahaya Permaisuriku ini dilahirkan seberat 2.8 kilogram sekitar jam 4 pagi di Hospital Pakar An-Nur Hasanah, Bangi.

Untuk mengikuti pautan Anak Selebriti Yang Lahir Sebelum ini, Klik








Tahniah diucapkan.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post