20 Kompilasi Video Harlem Shake dari Malaysia..!!!

Video Harlem Shake akhir-akhir ini menjadi trending topik yang sangat banyak dicari oleh para google'ers.
Mereka sebenarnya hanya bergerak sesuka hati, tanpa ada koreografi khusus karana itulah Harlem Shake. Gerakan-gerakan yang dibuatpun juga adalah bebas dan yang menjadi persamaan pula adalah dari segi musik yang diputar.  


Sejarah tarian Harlem Shake ini bermula pada tahun 1981 di Harlem,New York yang mana tarian dari euthopia 'Eskista'(sejenis tarian untuk senaman) ialah tarian asalnya.Seorang pemuda bernama Al bm telah mencipta suatu tarian yang menggerakkkan bahu dan seluruh badan.Tarian ini telah dinamakan 'albee' bersempena dengan nama pencipta asalnya.

Tarian ini terus berkembang dari semasa ke semasa sehinggalah mendapat sambutan yang hangat sekitar tahun 2011 setelah G Dep seorang rapper dari Harlem mempersembahkan gerakan ini di dalam videonya.Pada tahun 2006 rapper Mase juga ada mempersembahkan gerakan ini di dalam video muziknya berjudul 'Welcome Back'.Pada tahun 2012 ,gerakan ini kembali popular dan seterusnya "Harlem Shake," sebuah judul lagu bass heavy instrumental telah dihasilkan oleh produksi Baauer. Video ini telah dimuat naik ke laman youtube pada 23 august 2012 dan telah mendapat respon yang menggalakkan dari seluruh dunia.

Pada 3 ferbuari lepas satu versi parodi tarian ini telah dihasilkan dan sejak itu beribu-ribu video bertajuk Harlem Shake telah di muat naik ke laman youtube..

 
Layann..!!!

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post