10 Sumber Asli Terbaik Bagi Vitamin Dan Mineral Penting Untuk Seks Hebat...!!!

Vitamin sangat mudah untuk dicari jika anda tahu di mana untuk melihat. Daging, bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran adalah semua sumber semula jadi bagi vitamin. Sebagai bonus tambahan, badan anda biasanya akan menyerap vitamin yang terdapat dalam makanan lebih mudah daripada yang terdapat dalam makanan tambahan. Artikel ini akan membincangkan sepuluh makanan semulajadi yang mengandungi vitamin penting yang diperlukan oleh badan anda.

1. Epal
Epal adalah sumber vitamin C yang akan membantu meningkatkan sistem imun anda. Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan bahawa epal juga mengandungi sifat-sifat penting lain yang membantu meningkatkan sistem imun anda dengan cara yang tidak dimiliki oleh makanan tambahan vitamin C.
Seperti yang dinasihatkan sebelum ini, sila berunding dengan doktor anda sebelum mengambil mana-mana nutrien, makanan tambahan, dan / atau ubat-ubatan herba yang anda tidak biasa dengannya.

2. Kubis Bunga
Kubis bunga adalah sumber terbaik bagi vitamin K, yang mana adalah penting bagi keupayaan badan anda untuk membuang darah beku. Ia juga adalah sumber vitamin C, serat dan beberapa nutrien hebat yang dipercayai dapat membantu untuk mencegah sesetengah jenis kanser seperti kanser payudara dan prostat.

3. Kacang
Kacang adalah sumber folat yang baik untuk pembentukan sel. Zat besi juga didapati dalam kacang dapat membantu untuk membekalkan tenaga kepada anda.Bahan lain yang penting dalam kacang boleh membantu mencegah kanser, mengurangkan risiko diabetes, membantu sistem peredaran darah dan membantu mengawal berat badan anda.

4. Badam
Badam adalah sarat dengan kalsium dan vitamin E. Vitamin E difikirkan dapat membantu mencegah sesetengah jenis kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia juga menjadi satu sumber kalsium yang membantu untuk membina tulang yang kuat.

5. Oren
Oren bukan sahaja padat dengan vitamin C, malah mereka juga mengandungi kalium, vitamin B6 dan vitamin B12. Vitamin C biasanya diketahui untuk membantu mencegah dan menyembuhkan selesema biasa dan membantu dalam penyerapan zat besi tetapi juga telah terlibat dalam pencegahan penyakit jantung. Vitamin B6 adalah alat yang ampuh yang membantu metabolisme anda serta fungsi penting badan yang lain.

6. Salmon
Salmon dan ikan berminyak lain seperti trout dan sardin adalah kaya dengan vitamin A, D dan dua vitamin B yang penting. Vitamin A adalah penting untuk imun dan sistem pembiakan anda.

7. Lobak
Lobak adalah sarat dengan Vitamin A dan juga mengandungi jumlah yang baik bagi kalsium dan vitamin C. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk tidak memasak mereka terlalu lama atau semua vitamin dan mineral yang sihat akan dimasak keluar.

8. Blueberry
Blueberry mungkin paling dikenali untuk memberi kesan pada ingatan manusia. Kajian telah menunjukkan bahawa sebatian vitamin B dalam blueberry membantu meningkatkan daya ingatan dan mengurangkan risiko Alzheimer dan demensia. Ia juga merupakan sumber hebat untuk vitamin C.

9. Brokoli
Vitamin K, A dan C, kalsium dan serat,semuanya sangat banyak terdapat dalam brokoli dan dos yang baik bagi brokoli ialah seminggu sekal yangi akan membantu mencegah kanser serta membantu membina tulang yang kuat.


10. Bayam
Asid folik atau B9 didapati dengan banyaknya di dalam bayam. Asid folik adalah penting untuk wanita hamil kerana ia boleh membantu mengurangkan risiko kecacatan kelahiran pada bayi yang baru lahir. Bayam juga mempunyai beberapa nutrien penting yang lain seperti vitamin A, C dan E dan bayam harus dimakan mentah untuk mendapat manfaat daripada nutrien yang terkandung di dalamnya.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post