30 Lagu Yang Dipertandingakan Di Separuh Akhir Muzik-Muzik 28 (2013)...!!!

Mutiara Damansara, 4 November 2013 – “Lagu Untukmu”, “Pergi”, “Tolong Ingatkan Aku”, “Awan Nano” dan “Terukir Di Bintang”, itulah lagu-lagu yang telah dijulang di lima edisi terakhir Anugerah Juara Lagu. Gabungan susunan muzik dan nukilan lirik yang indah serta persembahan unik menjadikan setiap lagu tersebut layak bergelar juara di pentas paling berprestij industri muzik tanah air. Namun, sebelum melangkah ke Anugerah Juara Lagu, calon lagu dari carta Muzik Muzik haruslah terlebih dahulu bersaing di peringkat separuh akhir.


Bagi meneruskan kesinambungan itu, Separuh Akhir Muzik Muzik kini kembali dengan edisi ke-28. Sebanyak 30 buah lagu yang berjaya mengumpul markah tertinggi menerusi carta Muzik Muzik 28 telah dipilih. Pastinya ramai yang tertanya-tanya dan tidak sabar untuk mengetahui penyanyi dan lagu manakah yang akan beraksi di pusingan Separuh Akhir Muzik Muzik pada 8, 15 dan 22 November nanti.

Cukup sinonim dengan paparan carta lagu tempatan, persembahan artis yang menarik dan segmen seperti “Buzz Buzz”, “Hot” dan “Gosip Fifi”, Muzik Muzik bertujuan untuk memartabatkan industri muzik tanah air terutamanya memberi pengiktirafan kepada komposer, penggubah lagu, penulis lirik dan penyanyi. Seperti sebelumnya, Muzik Muzik 28 masih mengekalkan sistem pencalonan baru iaitu berdasarkan carta lagu popular stesen radio tempatan untuk menzahirkan keseimbangan, di mana setiap lagu dipilih berdasarkan citarasa pendengar dari pelbagai faktor yang berbeza seperti demografi, genre dan peringkat umur.

Teruskan Selongkar...


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif, Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Encik Ahmad Izham Omar, “Muzik Muzik merupakan salah satu program terawal dan terulung yang diterbitkan oleh TV3. Sejak diperkenalkan, Muzik Muzik muncul sebagai rujukan kepada perkembangan terkini industri muzik. Program muzikal sebegini terbukti menjadi anjakan paradigma buat komposer, penggubah lagu, penulis lirik dan penyanyi tempatan untuk terus berkarya, seterusnya menyumbang kepada kelahiran bakat-bakat baru yang akan menyinari industri muzik tanah air. Justeru, sempena edisi ke-28 ini, kami ingin terus menghargai bakat seni terutamanya golongan muda yang banyak mencetus inspirasi dalam memeriahkan industri hiburan tempatan menerusi Separuh Akhir Muzik Muzik 28.”

“Di samping itu, evolusi industri muzik yang berkembang dengan maju secara tidak langsung telah menyuntik semangat kepada pihak stesen dan produksi dalam meningkatkan mutu program dan sentiasa tampil dengan kandungan yang lebih berkualiti dan kreatif untuk penonton. TV3 dan Primeworks Studio menjanjikan sebuah persembahan hebat dan penuh dengan kelainan yang ternyata berbeza berbanding tahun-tahun sebelum ini,” tambah Izham Omar.

Lebih istimewa, peringkat Separuh Akhir Muzik Muzik 28 akan turut diserikan dengan persembahan artis jemputan yang terdiri daripada komposer dan penulis lirik seperti Tam Spider dan Andy Flop Poppy yang bakal membawakan medley “Relaku Pujuk” dan “Cinta” pada minggu pertama, Ajai & The Band menampilkan Edrie Hashim, Neves, Kuncidemak dan Aidit Alfian pada minggu kedua serta minggu terakhir oleh Joe Flizzow dan Altimet.

Sebanyak 30 buah lagu akan dipertandingkan dalam tiga pusingan yang berlangsung pada 8 November 2013 (11 lagu), 15 November 2013 (11 lagu) dan 22 November 2013 (8 lagu) bersama oleh gandingan hos, AG dan Scha Al-Yahya.

Bersiaran secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam pada setiap hari Jumaat bermula jam 9.00 hingga 10.30 malam. Hanya 12 buah lagu yang bakal layak ke Anugerah Juara Lagu berdasarkan pemarkahan oleh juri profesional akan diumumkan sejurus tamatnya Separuh Akhir Muzik Muzik 28 bahagian 3. Kepada yang berminat untuk hadir menyaksikan persembahan hebat artis-artis kegemaran mereka mempertandingkan lagu-lagu popular di peringkat separuh akhir, sila pastikan berpakaian kemas, kanak-kanak di bawah umur 12 tahun tidak dibenarkan masuk dan hadir pada waktu yang ditetapkan (pintu studio akan ditutup pada jam 8.00 malam).

Separuh Akhir Muzik Muzik 28 diterbitan oleh Primeworks Studios yang diterajui oleh Khalijah Mohamed (Kelly) selaku Penerbit Eksekutif, turut menampilkan Azman Abdul Gafar sebagai Penerbit untuk separuh akhir pertama (8 November), Zaini Saidi (15 November) dan Azman Abdul Gafar untuk separuh akhir bahagian ke-3 yang akan berlangsung pada 22 November nanti.

Berikut adalah senarai 30 lagu yang berjaya ke peringkat separuh akhir:

Minggu Pertama
8 November 2013 (Jumaat, 9.00 malam)
NO. LAGU ARTIS KOMPOSER PENULIS LIRIK
1. In Love With You Aizat Amdan & Noh Salleh Noh Salleh Noh Salleh
2. Penglipurlara Hazama & The Penglipurlara Omak K Zell
3. Menunggu Akim Ahmad Akim Ahmad Akim Ahmad
4. Jangan Pergi Loka Andriansyah Daniel Loka
5. Tetap Menantimu Nomad Akid Poji
6. Cinta Kasih Mila & Nubhan Zaidi Zaidi
7. Tak Cuba Kembali Asfan Asfan Asfan
8. Setia Hujung Nyawa Fiq & Mel Sakura Faz Alberto Faz Alberto
9. Agenda Jahiliah Bunkface Sam Bunkface Sam Bunkface
10. Takkan Terpisah Black Kuncidemak Kuncidemak
11. Permata Alyah Feat Ben Zuriani Alyah

Minggu Kedua
15 November 2013 (Jumaat, 9.00 malam)
NO. LAGU ARTIS KOMPOSER PENULIS LIRIK
1. Tanda Tanya Azlan & The Typewriter Light & Bakri Dark
2. Kita Forteen Edry Abd. Halim Edry Abd. Halim
3. Dewi Cinta Adira Mohd Atlas & Aiman Mohd Atlas & Aiman
4. Sahabat Najwa Latif Feat. Sleeq & Shamkamarul Najwa Latif Ika Latif
5. Adamu Najwa Latif Najwa Latif Ika Latif
6. 5 Minit Ramlah Ram Feat. Caprice ID Mifzal B.A.M. Ariz
7. Hanya Aku Hyper Act Hyper Act Frozen
8. Kalau Aku Kaya Awi Rafael & Altimet Omar K & Audi Mok Altimet
9. Aku Pelat Salam Musik DJ Fuzz Salam, Eyzabahra & Jaytan
10. Kau Yang Terindah Alyah Citra Erma Fatima
11. Penghibur Jalanan Amir Jahari Amir Jahari Amir Jahari

Minggu Ketiga
22 November 2013 (Jumaat, 9.00 malam)
NO. LAGU ARTIS KOMPOSER PENULIS LIRIK
1. Bahagiamu Deritaku Hafiz Ly Baiduri
2. Ikut Rentakku Jaclyn Victor Edry Abd. Halim Edry Abd. Halim
3. Bosan Stacy Audi Mok Omar K
4. Kembali Akim & Stacy Akim Ahmad Akim Ahmad
5. Anugerah Hidup Estranged Estranged Richael L. Gimbang
6. Dwihati Yuna & Aizat Anas Aizat & Noh Salleh
7. Rumah Kita Hujan Noh Salleh Noh Salleh
8. Jagalah Diri Jaclyn Victor Edry Abd. Halim Edry Abd. Halim

Layari laman web rasmi TV3 di www.tv3.com.my dan laman sosial Facebook, Twitter, Instagram serta Youtube TV3 Malaysia untuk berita dan informasi terkini. Pengguna laman sosial boleh menggunakan tanda pagar #MM28 bagi untuk menghangatkan lagi bahang Separuh Akhir Muzik Muzik 28 yang akan bermula hari Jumaat 8 Nov 2013.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post