7 Jenis Rawatan Kecantikan Pelik Menggunakan Haiwan Eksotik

7 Rawatan Kecantikan Pelik Dan Unik | Rawatan facial siput berkembang pesat dalam industri spa dan kecantikan. Ini kerana lendir daripada siput itu membantu menanggalkan sel-sel mati, menyembuhkan kulit selepas terdedah kepada sinaran matahari dan melembabkan semula kulit. 

Jadi tidak hairanlah pelanggan mahukan rawatan ini dilakukan ke atas mereka. Untuk pengetahuan anda, terdapat 7 rawatan facial yang pelik dan unik di dunia.

1. Facial Siput



Di kota Krasnoyars di Siberia, lendir siput adalah sumber awet muda. Disebuah spa di kota metropolitan Rusia ini, siput Afrika tersedia dalam berbagai ukuran, untuk dirayapkan di wajah dan tubuh. Lendir yang dikeluarkan siput dipercayai kaya dengan asam glikolat dan elastin yang dapat mengurangkan kedutan, luka, dan tanda-tanda penuaan.

2. Pedicure ikan



Di beberapa negara Asia seperti Jepang, Cina, dan Indonesia, spa jenis ini mungkin tidak aneh. Namun bagi sebahagian besar negara di dunia, perawatan kaki dengan membiarkan ikan menggigiti manja kulit kaki ini masih dianggap tidak lazim.

3. Urutan Ular
 

Ular mungkin adalah salah satu ketakutan terbesar kebanyakan wanita, tapi percayakah anda ada wanita yang sanggup membayar $90 USD (sekitar RM370) untuk membiarkan tubuh mereka dijalari sejumlah ular? 

Di sebuah spa di Israel, tiga jenis ular tidak beracun dilepaskan di wajah dan punggung pelanggan. Gerakan otot mereka saat merayap dipercaya dipercayai dapat menghilangkan nyeri sendi dan otot kaku,  terasa seperti sedang diurut.

4. Mandi Ikan



Di China, spa ikan tidak hanya terbatas di kaki. Di Dr.Fish, sebuah resort air panas di kota Chongqing, para penikmat spa merendam seluruh tubuh mereka di kolam mandi air segar yang penuh dengan ikan. Jika ikan-ikan tersebut sudah mengerumum semua kulit mati di tubuh pelanggan, dipercaya orang tersebut akan memiliki aura yang lebih sihat.

 5. Facial dengan kotoran burung


Hanya di New York, kota dengan lapan juta ekor burung merpati, kotoran burung bisa dijadikan komoditi. Dengan membayar 50 USD (sekitar RM200), Shizuka New York Day Spa menawarkan Geisha Facial, yang dibuat dari kotoran burung. Victoria Beckham adalah salah satu pelanggannnya yang mempercayai bahawa kotoran itu memiliki enzim anti jerawat.

6. Suntik Embrio Kambing Biri-Biri


Penyanyi Debbie Harry baru-baru ini mengungkapkan rahsia kulitnya yang mulus: suntik sel embrio kambing biri-biri hitam. “Mereka akan mengambil dari organ yang berbeza. Dari hati, dari kelenjar, dari tulang,” ujarnya, “dan mereka akan membuatnya menjadi suntikan. 

Ada 11 suntikan, dan saya rasa itu menakjubkan.” Clinique La Prairie di Swiss, memulai perawatan anti penuaan, dengan peremajaan sel sejak 1931. Meski botox dan filler lebih populaer, perawaatan suntik sel kambing biri-biri ini dianggap sebagai perawatan untuk orang-orang kaya.

7. Facial dengan Lintah


Nama ilmiahnya adalah , tapi sebenarnya yang dilakukan adalah menaruh lintah di wajah Anda. Perawatan dengan menaruh lintah penghisap darah di kulit ini dilakukan di banyak spa di Rusia. Dengan 1000 USD (sekitar Rp 9 juta) Anda bisa meningkatkan peredaran darah dan saluran anti-peradangan dari air liur lintah.


1 Comments

Apa Kata Anda?

  1. Saya baca dan ambil yang haq semata-mata tiada yang lain

    ReplyDelete
Previous Post Next Post