12 Lawak Pak Pandir Moden Yang Serius Menggeletek..!!!

Pak pandir memang terkenal dengan kedunguannya...kerana kelurusannyer.. watak pak pandir itulah yang sering digambarkan dalam masyarakat.. dan dijadikan bahan ketawa dan serba sedikit mengajar tentang realiti kehidupan yang penuh onak dan duri...

Tak nak citer banyak jom kita selongkar aja koleksi terbaik Lawak Pak Pandir moden yang bakal menggeletek hari anda... ;) smilee skit


1. Pak pandir Terlampau
 Pak Pandir memanggil anak gadisnya masuk kedalam bilik. Dialog dia lebih kurang macam ni la...

Pak Pandir : Bedah, mai sini sat. Bapak nak tunjuk sesuatu ni.
Bedah : Ya bapak, ada apa?
Pak Pandir : Mai masuk dalam bilik pastu tolong tutup semua
tirai tingkap.
Bedah : Apa???!!! (isk? bapak aku ni? lain macam jerr)
Pak Pandir : Dengar tak bapak kata.....!!!!
Bedah : Ya bapak, Bedah dengar... cuma Bedah tak percaya
apa yang bapak kata ni.
Pak Pandir : Betulll. Bapak suruh hang masuk dalam bilik pastu
tutup semua tingkap.

Bedah pun dalam ragu-ragu tu, dia ikut jugak la apa yang bapak dia suruh. Sambil tu dok pikir gak laa... apa la bapak dia nak buat, dah la kat rumah.

Pak Pandir : Okeh... mai duduk sebelah bapak. Heheheh...
Bedah : Eh!!! bapak, Bedah kena keluar dari bilik ni. Sat
lagi mak balik...abis aaaa.
Pak Pandir : Tak payah risau... mai duduk sini cepat!!!! Jangan bagi bapak berkasar!!!

Bedah pun terpaksa la duduk jugak... hati dia takleh cakap laa... berdebar giler ahhh. Dalam kepala dok terbayang jadi apa la nanti kat dia.

Pak Pandir : Cantikkk!!! Yiihaaa. Astalavista bebeh. Okeh, mai
masuk dalam selimut bapak plak.
Bedah : Apa???!!!
Pak Pandir : Masuk la cepat!!! Dok cakap banyak pulak. Bapak
ikat mulut tu karang aaa.
Bedah : Bapak...Bedah takut laaa. (nak nangis)
Pak Pandir : Bedah, tengok ni.. jengjengjenggg..
Bedah tak sanggup nak tengok... dia pejamkan mata. Dia tahu, bapak dia dok buang tebiat. Bapak dia dah gila. Kiranya, bapak dia tunjuk tu konon- konon nak intro dulu ler tu. Tapi dalam hati, Bedah teringin gak la nak tengok. Dia pun bukak la mata sikit.

Pak Pandir : Cantik tak jam G-Shock baru bapak ni. Dia ader cahaya bila gelap. Mahal nih!!! Dah, pegi keluar.

Teruskan Selongkar...

2. Kedai Pak Pandir kene rompak
Dalam siaran berita terkini disalah satu TV swasta, ada memuatkan berita rompakan di sebuah kedai elektrik di ibu kota. Kerugian dianggarkan berjumlah RM100 ribu ringgit. Seorang pemberita Mazidul akmal dilihat sedang menemuramah pemilik kedai tersebut yg bernama Pak Pandir..

Mazidul: Berapakah kerugian yang pakcik alami kerana rompakan ini?

Pak Pandir: Rasa-rasanya seratus ribu lebih tapi, tapi masih untung lagi la...

Mazidul: Macammana pulak pakcik boleh kata masih beruntung....?

Pak Pandir: Saya masih untung kerana rompakan itu berlaku hari ni bukan semalam...

Mazidul: Habis tu apa bezanya semalam atau hari ini ..???

Pak Pandir: kerana hari ni kita ada bagi diskaun 50% untuk semua harga barang..kalau semlm harga takde diskaun lagi...


3. Pak Pandir dgn ikan haruan
Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan haruan di pasar borong selayang. Apabila pulang ke rumah dia Mak Andeh menyiang ikan tersebut. Ketika sedang menyiang........

Mak Andih: Oii bapaknya! Mcmmana nak siang ikan ni? Hidup lagi nih.
Pak Pandir: Apa susahnya tu??
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis plak.
Pak Pandir: Tu pun nak kecoh ke? Rendam saja dalam air bagi ikan tu lemas. Sekejap lagi mati ler??
Mak Andih:???


4. Pak Pandir ke Kebun
Seperti biasa Pak Pandir nak pegi memotong getah. Mak Andeh akan menyediakan peralatan Pak Pandir. Pak Pandir pun pergilah nak memotong getah.
"Hati-hati ye bang semasa tepi jalan besar tu nanti!" pesan Mak Andeh.
Pak Pandir akan berjalan kaki melalui sebuah jalanraya untuk sampai di kebun getahnya. Semasa Pak Pandir berjalan di tepi jalanraya besar tersebut, ada sebuah papan tanda yang baru dipasang betul-betul di depan kebunnya. Selepas dia membaca papan tanda tersebut, dia pun pulang hampa.
Mak Andeh heran Pak Pandir pulang semula ke rumah lalu bertanya "Kenapa Bang?"
Mak Andeh pun menjawab "Sejak bila la kerajaan kita tak kasi kita MEMOTONG getah. Diletaknya papan tanda besar kat tepi jalan depan kebun kita tu papan tanda "DILARANG MEMOTONG".


5. Pak Pandir beli TV
Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke kedai..

Pak Pandir : Awak ada jual tv warna?
Penjual : Ada.
Pak Pandir : Kasi saya tv warna hijau......


6. Pak Pandir minta cuti
Pak Pandir yang bekerja di sebuah kilang sebagai pengawal keselamatan berjumpa dengan manager minta cuti ...
"Tuan saya mahu minta cuti seminggu balik kampung, ada urusan keluarga. Bolehkah?

Jawab manager : "Cuti seminggu ...oklah, saya bagi cuti seminggu.

Selepas 14 hari, baru Pak Pandir balik bertugas.

Tanya si manager : "Kenapa dua minggu cuti?"

Jawab Pak Pandir : "Saya minta seminggu cuti. Tuan bagi seminggu cuti. Jadi dua minggulah ...


7. Pak Pandir naik kapal terbang
Pak Pandir menyatakan hasrat di hatinya kepada cucu tersayangnya. "Cu... Atok teringin sangat nak merasa naik kapalterbang". "Baiklah.. Tok. Satu hari nanti kita naik kapalterbang bersama", kata cucu Pak Pandir. Maka pada suatu hari, cucu kesayangan Pak Pandir tadi pergi booking tiket. Hari yang ditunggu pun tiba.

Pak Pandir bersama cucu kesayangannya menaiki kapalterbang untuk ke negara jiran... yang terhampir iaitu Singapore. Sewaktu di dalam kapalterbang, air-cond tidak berfungsi dengan betulnya dan keadaan menjadi panas.

Pak Pandir berasa panas tetapi dia tidak menyatakan pada cucunya. Selepas 40 minit berada di dalam kapalterbang, maka mendaratlah kapalterbang tersebut di Changi. Pak Pandir dan cucunya pun turunlah. Dalam hati Pak Pandir berkata "Patutlah panas dalam kapalterbang tadi, rupanya kipas di luar...".


8. Pak Pandir tangkap ikan
suatu hari pak pandir dan pak kaduk pegi menjala ikan bersama2..pada hari itu nsb mereka sggh baik kerana mendapat bnyk ikan..kemudian pak kaduk pon berkata kepada pak pandir..

pak kaduk : Pandir kau mati mati kan dulu ikan- ikan nie..aku nak
pegi amik parang jap..nanti dah mati senang la ikan
nie nk disiang.
Pak pandir: Ok aku mati kan dl..kau pegi la amik parang cepat..

nak dijadikan cerita lawak nye. sekembalinya pak kaduk, beliau mendapati semua ikan-ikan itu dah tak ada..Jadi dengan perasaan marah yang meluap2 dia pon bertanya pada pak pandir.

Pak Kaduk : Pandir!!! mn ikan-ikan tu sumer??????
Pak pandir: Td ko gak suruh aku matikan ikan-ikan tu. Skg ni sume
slh kau. Ikan-ikan tu da ghaib trs.
Dgn perasaan hairan pak kaduk bertanya pada pak pandir..Camne ko mati kan ikan-ikan tu?..dan Pak pandir pon menjawab..."AKU LEMASKAN IKAN_IKAN TU"..


9. Pak Pandir kene kencing manis

Pada suatu hari di Hospital Besar Kota Bharu...
Pak Pandir menunggu untuk mendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang lelaki muda juga dengan tujuan yang sama.
Lelaki muda menyapa

Lelaki muda: Pok cik ni sakit gapo?
Pak Pandir: Kecing manih. Lamo doh.

Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masuk
seorang pesakit yang tidak sedarkan diri. Lalu Pak Pandir bertanya orang muda di sebelahnya,

Pak Pandir: Tu bakpo pulok?
Lelaki muda: Kecemase (Kecemasan)
Pak Pandir: Oohh rupanya kecing mase (kencing masam) lebih teruk dari kecing manih (kencing manis).

10. Pak Pandir dgn motorsikal baru

Pak Pandir baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawannya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Pak Pandir itu hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawannya itu,

Kawan Pak Pandir: Kenapa kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Pak Pandir: Kalau rosak 1 gear ada 3 lagi gear.
Kawan Pak Pandir:????????

11. Kisah Pak Pandir Dan Pak Kaduk

Di pertengahan jalan ketika pulang dari kebunnya, Pak Pandir terserempak dengan Pak Kaduk yang sedang mundar-mandir sambil menjinjing guni.
Pak Pandir: Apa yang engkau bawa dalam guni tu, Kaduk?

Pak Kaduk: Ayam. Cuba engkau teka, berapa jumlahnya? Kalau betul..kesemua tiga ekor ayam yang aku bawa ini akan aku berikan pada ingkau!

Pak Pandir termenung. Berapa ya?

Pak Pandir: Emmm...Empat kut?


12. Kisah Kawan Pak Pandir Dibaham Harimau

Pak pandir: Selamat pagi tuan

Polis: Selamat pagi...apa boleh saya bantu?

Pak pandir: Saya nak buat report tuan..

Polis: Pasal apa tu encik?

Pak pandir: Pasal kawan saya di baham harimau...

Polis: Pukul berapa

Pak pandir: Tak sempat pukul tuan...harimau dah ngap dulu..

Polis: ?? habis?..

Pak pandir: Tak habis tuan..kepala kawan masih ada lagi

Amacam...korang rasa macam kena geletek tak..?? hehehe..


P/S : ha..mcmne..lawak pak pandir ni dari dulu sampai sekarang...maintain lawak..x luput ditelan arus zaman..canggih la...
Powered by Blogger.