10 Orang Yang Bernikah Dengan Benda-Benda Pelik..!!!

Perkahwinan yang meriah dan lain dari yang lain sentiasa menjadi idaman setiap pengantin dengan harapan ianya akan menjadi hari yang paling bermakna dan bersejarah dalam kehidupan. Kalau di Malaysia, kita sudah sedia maklum akan perkahwinan perkahwinan mewah dan’grand’ terutamnya golongan VIP dan selebriti yang menjadi tumpuan terutama pihak media.
Tetapi lain pula yang berlaku di luar negara, mereka tidak berkahwin dengan manusia yang mereka cintai tetapi lebih kepada yang bersifat kebendaan. Berikut merupakan 5 perkahwinan pelik pasangan pasangan berikut:

Jadi jom kita selongkar...


1. Lelaki Menikahi Patung
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html 
Davecat  dianggap mempunyai seorang isteri yang tidak akan menghabiskan semua wangnya, berbual sembang atau curang dan meninggalkannya. Itulah sebabnya Davecat berkahwin anak patung pada tahun 2000. 

2. Menikah Replika Dirinya Sendiri
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html
Liu Ye 42 tahun, lelaki berasal dari Zhuhai, China begitu mencintai dirinya sendiri sehingga nekad melangsungkan pernikahan tradisional dengan dirinya sendiri di hadapan lebih 100 tetamu undangan. Beliau mengabadikan gambar dirinya di atas sebuah papan styrofoam dengan solekan seperti pengantin perempuan bergaun merah. “Ada banyak alasan untuk menikah dengan diriku sendiri, terutama untuk mengungkapkan ketidakpuasan terhadap kenyataan, “kata Liu. Liu menafikan tuduhan sejumlah orang yang mengatakan bahawa beliau gay. Upacara perkahwinan berlangsung mengikut adat masyarakat China. Upacara juga dihadiri seorang pengiring pengantin perempuan dan seorang pengiring pengantin lelaki. Semua tradisi diikuti demi menghormati nenek moyang dan para tetamu yang hadir.

Teruskan Selongkar...



 3. Nikah dengan Watak Video Game 
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html 
Seorang lelaki Jepun yang dikenali sebagai Sal9000 berkahwin Nene Anegasaki dari Nintendo DS permainan video "Love Plus," permainan dating maya.   

4. Nikah dengan Robot
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html
Seorang wanita bernama Bonnie Burton menjadikan watak atau robot R2-D2 daripada filem Star Wars sebagai pasangannya pada 13 Ogos (tahun tak pasti). Dan pasangan ini telah di nikahkan sendiri oleh Darth Maul pada upacara tersebut. Semakin maju teknologi kehadapan, semakin pelik tingkah laku manusia dekad ini.

 5. Nikah dengan Rollercoaster
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html 
Pernikahan ini dilakukan oleh Amy Wolfe (32 tahun), seseorang yang didiagnosa mengalami sindrom asperger. Ia menikahi gerabak hiburan yang bernama “1001 Natch,” yang berlokasi di Amusement Park, Pennsylvania. Sebelumnya ia pun ia pernah juga menikahi prototype pesawat ruang angkasa, The Twin Towers, dan pegangan tangga gereja.

6. Menikah dengan tembok Berlin
Kisah pertama adalah seorang wanita yang sudah jatuh cinta dengan tembok Berlin saat pertama kali ia melihatnya di televisyen. Wanita itu bernama Eija Riitta asal Swedia yang jatuh cinta pada tembok Berlin sejak usia 7 tahun, hingga ia memutuskan untuk menikah dengan tembok Berlin.

7.  Menikah dengan Jambatan 
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

Seorang wanita bernama Jodi Rose jatuh cinta pada pandangan pertama saat ia melihat Le Pont du Diable, yaitu jembatan tua yang berusia 600 tahun di negara Perancis bagian Selatan.
Pada 17 Juni tahun lalu, Jodi Rose menikah dengan jembatan tua tersebut dan dihadiri 14 tamu undangan. Di pesta pernikahannya itu pun Jodi Rose terlihat sangat cantik menggunakan gaun yang indah.

8. Menikah dengan Menara Eiffel 
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html
Erika 39 tahun, merupakan seorang bekas tentera yang tinggal di San Francisco. Beliau memang telah lama mempunyai pengalaman jatuh cinta terhadap benda. Mulanya, Erika tergila-gilakan Lance, sebuah anak panah yang membantunya menjadi seorang pemanah. Rasa cintanya kemudian beralih pada Tembok Berlin. Beliau mendakwa dirinya memiliki hubungan fizik dengan sepotong pagar yang beliau simpan di dalam bilik. Tetapi Menara Eiffel merupakan pilihan terakhirnya.

Majlis perkahwinannya sederhana sahaja dan  dihadiri sanak saudara pada 4 Jun 2008. Beliau mengucap cinta dan janji setia. Sempena perkahwinannya, Erika menggunakan nama ‘Erika La Tour Eiffel’.

9. Menikah dengan truk 
http://selongkar10.blogspot.com/2014/03/10-orang-yang-bernikah-dengan-benda.html

Seorang wanita bernama Maria Griffin menikahi truknya sendiri. Hal ini dikarena ia memiliki kelainan seks yang membuatnya tertarik pada benda mesin, seperti motor, mobil, dan truk yang dinikahinya. Menurutnya pernikahannya bersama truk tersebut sangat luar biasa.

10. Menikah dengan Bantal

Cinta sejati tidak mengira bentuk dan rupa. Seperti yang dialami Lee Jin-gyu, lelaki yang berasal dari Korea ini memberanikan diri menikahi bantal ‘dakimakura’ kesayangannya yang dilekatkan gambar karakter anime. Bantal kesayangan Lee menampilkan karakter ‘Fate Testarossa’, yang diambil dari siri anime ‘gadis ajaib’ iaitu Mahou Shoujo Lyrical Nanoha. Pemuda 28 tahun yang diberi nama jolokan ‘otaku’ ini menikahi ‘mempelainya’ yang muncul dengan gaun pengantin. Perkahwinan pelik ini diadakan dengan sangat serius, lengkap dengan jurunikah dalam sebuah upacara khas dan mendapat liputan meluas dari pelbagai media.

P/S : Mereka ni mungkin antara sikit je contoh didunia ini yang mungkin menghidap COD (compulsive obsessive disorder) yg mana mereka menjadi sangat obses pada sesuatu perkara atau benda.ini kira macam mental pnya hal jugak la. 

kita yg normal ni patut syukur Allah masih bagi akal yang boleh fikir dengan baik.ada antara mereka ni bukan saja2 nak jadi macam ni,tapi disebabkn pnyakit mental yg mereka hidapi.saya paham sebab saya pernah jumpa dengan org yg ada penyakit obses ni. dia mengaku dia tak dapat mengawal tindakan dia.walaupun tak obses pelik2 macam kt atas tu,hanya diorg yang faham betapa susahnya hidup dengan obses yang tiba2 je terjadi kt diorg. benda ni bukan senang nk diubah sebab melibtkan mental.tpi bukanlah bermakna diorang ini gila atau sewel.pengambilan ubat mungkin dapat kurangkn simptom2 diorg.kita jangan jadi cepat menghukum bila Allah uji org lain dengan perkara2 pelik.x mustahil satu ari nanti kita pulak diuji dengan ujian macam ni.manusia bila tidak ada pengetahuan asyik nak mencari kesalahan dan kelemahan manusia lain.semoga kita jadi makhluk yang lebih menghormati manusia lain dan lebih bersyukur.

No comments

Powered by Blogger.