7 Watak Hebat Yang Pernah Dilakonkan Johnny Depp Pelakon Serba Boleh

Johnny Depp...Kalau sebut tentang hero watak-watak filem fantasi dan pelbagai mungkin Johnny Depp la pemenangnya...Mana tak nya, banyak peranan utama dan penting yang berjaya dilakonkan aktor ini.


Bermula dengan watak tukang gunting menerusi filem Edward The Scissorhand, jadi mafia, lanun, sehinggalah kepada orang red indian. Beberapa karakter itu, sebati dengan diri Johnny Depp...


Jadi jom kita selongkar antara watak yang pernah dibawakan Johnny Depp di Layar perak sepanjang karier lakonannya...!!!

1. Captain Jack Sparrow 


Captain Jack Sparrow adalah salah satu tokoh utama yang ada di dalam film THE PIRATE OF CARRIBEAN . Film ini adalah salah satu filem dari Walt Disney yang mula di tayang pada tahun 2003

2. Edward The Scissorhand
Sama kayak judulnya, film ini memang ceritain tentang seorang laki-laki yang punya tangan gunting. Soalnya, si Edward yang jadi tokoh di dalam film ini, mirip kayak frankestein monster gitu. Ia diciptain dan dihidupin lewat percobaan yang dilakuin seorang profesor. Bedanya, Edward dibuat lebih manusiawi dan gak brutal kayak seniornya itu.

3. Tonto



Tonto adalah tokoh pendamping di film 'The Lone Ranger'. Di filem ini, Tonto adalah seorang perajurit red indian yang mahu membalas dendam bagi kaumnya. Ia juga seseorang yang sangat pemberani dan tidak takut sama apapun.

4. Donnie Brasco

  
Di film DONNIE BRASCO, Johnny berperan sebagai orang yang sama dengan nama filmnya, Donnie Brasco. Donnie ini adalah seorang agen CIA yang lagi nyamar jadi mafia, untuk membongkar kes mafia.

5. Willy Wonka

Untuk kamu pecinta filem fantasi, nama Willy Wonka pasti tidak asing lagi. Tokoh ini ada di filem berjudul CHARLIE AND THE CHOCHOLATE FACTORY.

6. Sweeney Todd


Johnny pernah berperanan jadi seorang sakit jiwa di era victoria. Namanya Sweeney Todd di film SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET.

7. Barnabas Collins


Untuk filem dark Shadows ini, Johnny Depp berperanan sebagai Barnabas Colling, seorang vampire yang berumur ratusan tahun dan hidup di zaman moden yang jauh bezanya dari zamannya dahulu.

Via : Selongkar10
Jangan lupa untuk ikuti kami di Facebook / Instagram / Twitter

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post