Dah tengok da..???

Klau dah pasti anda tahu bagaimana lagunya bukan? Sebenarnya ada 7 message tersirat dan tersembunyi yang Taylor cuba sampaikan dalam lagu rancak dan unik ini... Jom kita selongkar....

 # 1. Perempuan Sukar Lupakan bekas Kekasihnya
Tidak kira dengan siapa mereka bersama atau berapa ramai jejaka mereka pernah bersama, perempuan memang sukar melupakan bekas kekasihnya.

Contoh dalam lirik lagu ini, Taylor membuktikan si dia memang masih sukar melupakan semua bekas kekasihnya dan susah untuk mulakan hubungan yang baru. Malah, dia juga tidak lupa untuk menyebut ciri-ciri kesemua bekas kekasihnya .

Teruskan Selongkar...


# 2.  Terima Sahaja Kenyataan Yang Hater Gonna Hate
Lagu ini bukan sahaja di cipta untuk memerli semua hatersnya malah ia juga sebagai satu peringatan pada peminatnya bahawa terima sahaja kenyataan tentang haters always gonna hate!

Apa yang boleh dilakukan ialah berdepan sahaja dengan individu ini dan jangan takut untuk jadi diri sendiri.

3. Jadi Diri Sendiri
Setiap orang mempunyai perwatakan dan keistimewaan yang tersendiri. Jangan takut untuk serlahkan diri walaupun ada individu yang lebih sempurna dari kamu kerana walau macam mana sekalipun seseorang itu pasti akan ada kelemahan.

4. Hidup Mesti Diteruskan
Apa pon terjadi hidup mesti diteruskan. Usah peduli dan terlalu ambil serious tentang sesuatu yang akan menyakiti hati kamu. Buktinya apabila dia mengatakan “My ex-man brought his new girlfriend, She's like "Oh, my god!" but I'm just gonna shake.”

5. Jangan Menilai Seseorang Dengan Cepat
Walaupun taylor sering di jadikan sebagai bahan ‘kutukan’ seseorang  terutamanya apabila ia melibatkan tentang kisah percintaan dan perwatakkannya namun Taylor  membuktikan pada semua orang dirinya bukanlah seperti apa yang diperkatakan.

Semua itu jelas dilihat dalam ayat ini “I never miss a beat, I'm lightning on my feet, And that's what they don't see, mmm-mmm, that's what they don't see, mmm-mmm.


# 6. Its Ok To Be Your Own
Walaupun ada sesetengah menganggap kamu pelik kerana mempunyai perangai yang tersendiri dan sukar difahami namun semua itu tidak menjadi masalah asalkan kamu terus yakin dan berani mempertahankan diri.

# 7. Jangan Pandang Rendah Pada Orang Lain
Taylor juga sempat berkongsi pengalamannya pernah di pandang rendah oleh rakan-rakan sekolahnya. Dalam lagu ini, penghujungnya Taylor ada selitkan satu moment di mana si dia membuktikan kini dia lebih berjaya daripada individu yang ‘kejam’ itu.

Kredit : Remaja