9 Level Ketagihan Seorang Perokok Dari Newbie Sampai Master, Segeralah Kembali

Pangkat - Pangkat Perokok dari newbie sampai mastaa.... jangan sekali terjebak..kerna bila dah di peringkat tinggi susah nak patah balik.



Adakah orang seorang perokok? atau ayah, abang, pakwe atau suami korang ada yang merokok? haa.. meh bace entri ni untuk mengetahui pangkat-pangkat perokok ni..

1. Level Newbie
Orang yang baru belajar merokok, masih batuk-batuk lagi. Biasanya hisap rokok sebatang pun tak habis, hisap rokok berkongsi dengan orang lain. Kebanyakannya terjadi kepada kanak-kanak sekolah dan remaja.
Jumlah rokok dihisap: : 1-2 minggu sebatang sekali

Teruskan Selongkar...



2. Level Smoker sambilan 
Orang yang sudah mengenali rokok, tapi masih rasa pahit-pahit kalau dah habis merokok , orang ini belum pernah membeli sekotak rokok, pasti dia hanya ‘mengepau’ kawan-kawannya.
Jumlah rokok dihisap: : Bergantung kepada keihklasan kawan-kawannya tapi biasanya 2/3 hari sekali

3. Level Aktivis smoke
Orang ini sudah membeli rokok di kedai. Biasanya sekali beli 1 batang atau 2-3 batang. Semasa merokok dia sudah tidak rasa pahit-pahit lagi apalagi batuk batuk.
Jumlah rokok dihisap: : 1 hari ~ 1-3 batang



4. Level Smokeholic
Orang ini sudah tahap ketagih merokok. Biasanya kalau rokok dia habis dia cepat-cepat ke kedai untuk membeli sekotak lagi walaupun sekotak biasanya habis dalam 2-3 hari. Namun jika dia menghisap rokok yang keras seperti m*rlboro merah dan sepertinya masih batuk-batuk lagi.
Jumlah rokok dihisap: : 1 kotak = 2/3/5 hari atau 5-6 batang sehari


5. Level Smoke addict /smoker
Kalau sudah menjadi penagih rokok memang susah nak berhentikan kebiasaannya ini. Semua jenis rokok sudah pasti dia boleh hisap. Orang ini sudah merasai nikmatnya rokok plus kopi.Biasanya di kalangan mahasiswa atau pekerja.
Jumlah rokok dihisap: : 1 kotak 2 hari malah boleh jadi sehari. Sehari tidak merokok hangin satu badan.


6. Level Smoke Maniac
Orang ini bukan lagi menjadi penagih tetapi boleh dinamakan perokok tegar. Hidupnya tanpa merokok seperti sudah tidak bermakna dan kekurangan sesuatu.
Jumlah rokok dihisap: : Sehari sekotak dan kadang-kadang lebih.

7. Level Smoke Geek
Pangkat ini dah memasuki tahap awal dewa smoke. Sehari boleh 1 kotak lebih malah kadang-kadang 2 kotak, dia boleh habiskan. Sebelum atau selepas melakukan sesuatu pasti rokok di tangan, sudah terikat dengan rokok.Kalau dia tidak ada duit pasti melakukan apa cara untuk merokok.
Jumlah rokok dihisap: : 1 hari 1 atau 2 kotak.


8. Level Smoke freak
Sudah boleh dipanggil dewa buat pangkat ini. Seperti susah giler nak berhenti merokok. Mungkin juga untuk pangkat ini jika sakit jantung atau batuk-batuk darah baru boleh berhenti. Orang ini lebih memilih rokok dari makanan, sanggup tidak makan janji boleh merokok. Sehari boleh 2 kotak rokok dia habiskan.
Jumlah rokok dihisap: : 1 hari 2 kotak rokok kretek atau lebih



9. Level Made In Smoke
Jika tidak ada duit rokok daun malah kertas pun boleh dihisap jika tidak ada duit nak beli rokok. Dalam sehari susah nak mengira berapa kotak batang sehari. Mungkin sejam boleh 3/4 batang dia merokok. Pendek kata kalau tengok orang ini pasti sedang pegang rokok

Jumlah rokok dihisap: : tidak diketahui banyaknya yang pastinya lebih dari 2 kotak sehari..

Sekian. Cepat kembali sebelum terlambat.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post