15 Abang Sado Popular Di Instagram Inspirasi Buat Mereka Yang Nak Build Up Body

Bukan senang memiliki tubuh yang Sado. Boleh jadi selepas 15 tahun baru anda mampu mencapainya. Tetapi 15 ikon di bawah boleh menjadi benchmark. Brader-brader Sado yang terpopular di Instagram.


  1 - Carson Calhoun  
@carsonclaycalhoun


Menguatkan tubuh menggunakan kaedah yoga, Carson menekankan fleksebiliti dalam latihan dan senaman yang dipraktikkan.

2 - Cory Gregory  
@musclepharmpres

Bekas pelombong arang batu yang kini merupakan pemilik gym, model kecergasan dan juga seorang penulis, Cory Gregory akan mengajak para followersnya untuk menggunakan daya fizikal yang ada secara maksimum.

3 - Dwayne ‘The Rock’ Johnson 
@therock

Siapa yang tak kenal pada The Rock. Walaupun kini The Rock banyak menghabiskan masa dalam dunia lakonan, tetapi dia juga rajin untuk mengupload gambarnya ketika di gym dan memberi motivasi agar kepada pengikut Instagramnya agar mengamalkan gaya hidup sihat.


4 - Kyle Clarke 
@kyleclarke
Sering menjadi penghias muka depan majalah-majalah terkemuka seperti Inside Fitness, Iron Man dan Muscle Fitness, Clarke memanfaatkan Instagram peribadinya dengan berkongsi ‘workout tips’ dan senaman-senaman yang efektif bagi memantapkan badan.
 
5 - Jason Khalipa 
 @jasonkhalipa
Andai anda meminati sukan CrossFit, tentu anda mengenali Jason Khalipa, seorang atlet dan juga ahli perniagaan yang berjaya. Selain berkongsi aktiviti-aktiviti yang maskulin, dia juga turut menampilkan aspek kekeluargaan yang erat dalam Instagramnya.
 
6 - Jon Pera 
 @jonpera
Kepada mereka yang gemar untuk ‘mengangkat besi’ di gym, harus follow Jon Pera untuk melihat sendiri teknik-teknik yang betul dan tip-tip berguna yang dia kongsikan.
 
7 - Lazar Angelov  
@lazar_angelov_official
Mempunyai kerjaya sebagai online fitness trainer dan ahli bina badan, Angelov rajin untuk memberi inspirasi kepada followers melalui gambar-gambar dan motivational quotes.
 
8 - Luke Rockhold  
@lukerockhold
Penggemar sukan mempertahankan diri dan kick boxing pasti teruja untuk melihat aksi Luke sewaktu menjalani latihan yang ketat.
 
9 - Neal Maddox 
@nealmaddox
Neal Maddox terkenal dek kerana susuk tubuh sasa yang sempurna dan ketangkasannya ketika bersaing dalam CrossFit. Kebanyakan masanya dihabiskan di gym dan aktiviti-aktiviti outdoor.
 
10 - Scott Panchik 
 @scottpanchik
Usianya baru mencapai 26 tahun apabila Scott menempa namanya dalam sukan CrossFit. Sukan dan aktiviti kecegasan adalah acara yang amat digemari untuk dikongsikan bersama followernya di Instagram.

11 - Jamie Alderton 
@grenadejay
Pemilik website www.grenadejay.com ini telah berjaya mentransformasi ramai orang untuk memiliki badan yang lebih sasa dengan program dan latihannya.
 
12 - Frank Mcgrath 
@frank_mcgrath78
Frank Mcgrath merupakan seorang ahli bina badan dan pakar nutrisi. Dia dan teman wanitanya juga merupakan orang yang sangat aktif dalam dunia fitness.
 
13 - Simeon Panda 
@simeonpanda
Pemuda yang berasal dari London ini mempunyai tubuh ‘klasik’ yang menjadi dambaan buat mereka yang serius bergiat untuk menjadi abang sado.
 
14 - Sadik Hadzovic  
@sadikhadzovic
Pemuda yang berasal dari Yugoslavia berhijrah ke Amerika pada usia muda setelah tercetusnya perang. Kesukaran hidup memberi inspirasi kepada Sadik untuk menyerlahkan potensi yang ada pada dirinya dalam sukan bina badan.
 
15 - Ako Rahim  
@akorahim
Bukan sahaja berbadan sasa, lelaki berwajah tampan ini juga dikenali dengan nama Toro dalam rancangan realiti tv, Gladiatorerna. Dengan falsafah ‘Giving up is not an option’, anda pasti teruja melihat senaman-senaman untuk mendapatkan bentuk tubuh yang sempurna di instagramnya.

Kredit : Maskulin

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post