Bapa Reka Topi Keledar Star Wars Untuk Anaknya Yang Selesai Pembedahan Di Tengkorak

Selepas bayi ini menjalani pembedahan di tengkorak, bapanya telah menghasilkan suatu yang kreatif bagi menggembirakan anaknya apabila menghasilkan topi keledar bertemakan StarWars.

Jadi Jom kita selongkar rekaan topi keledar Star Wars rekaannya





Ketika Jack Moxey yang berusia 2 bulan berada di pejabat pakar pediatriknya, doktor melihat sesuatu yang pelik tentang bentuk kepalanya. "Sehingga ketika itu, kami telah bercakap sedikit tentang saiz kepalanya, tetapi kami menganggap itu kebanyakannya bergantung kepada genetik kerana dia adalah generasi keempat yang mempunyai kepala besar," Lauren Moxey, ibu Jack, bergurau kepada kami. 

Malangnya, selepas X-ray, mereka mengetahui bayi mereka menghidap craniosynostosis — kecacatan kelahiran di mana satu atau lebih sendi antara tulang tengkorak bayi tertutup sebelum waktunya, sebelum otak terbentuk sepenuhnya. 

Selepas mengetahui pilihan mereka, mereka memutuskan untuk melakukan pembedahan invasif minimum berbanding prosedur yang lebih ekstrem, tetapi Jack yang berusia 12 minggu itu memerlukan topi keledar pelindung sekurang-kurangnya 22 jam sehari, setiap hari sehingga hari lahirnya yang pertama. 

Selepas kejutan itu berlalu, ayah Jack, Jonathan, memutuskan topi keledar putih biasa yang dikeluarkan oleh hospital kawasan St. Louis tidak akan memotongnya. 

"Sekiranya kita akan melakukan ini, kita mungkin juga berseronok, bukan?" Jonathan memberitahu kami. "Kami fikir mereka akan kelihatan menyeronokkan, dan ia menukar komen daripada orang yang tidak dikenali kepada, 'Apa yang berlaku kepada anak anda?' kepada 'Oh, topi keledar sejuk!'

"Seorang peminat Star Wars seumur hidup, Jonathan berpendapat bentuk topi keledar itu serupa dengan yang dipakai oleh juruterbang bintang X-wing. Topi keledar pertama Jack, R2-D2, adalah kit yang diberikan kepada keluarga sebagai kejutan, tetapi tiga topi keledar seterusnya dilukis tangan oleh Jonathan selepas Jack tidur pada waktu malam. Terima kasih kepada suapan Instagram ibu bapa, ciptaan itu mendapat sambutan hangat di kalangan keluarga dan rakan-rakan, tetapi Jack "agak acuh tak acuh pada topi keledar pada kebanyakan masa," kata Jonathan. 

Selepas gambar comel Jack dimuat naik ke Reddit, siaran itu pantas menerima ratusan komen positif daripada pengguna. Ramai yang memuji bapa kerana kemahiran keibubapaan dan seninya, manakala yang lain mencadangkan dia kini mula mencipta topi keledar basikal yang menarik untuk anaknya.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post