10 Himpunan Video Komedi Beti, Mak Beti Dari Medan Yang Serius Menggeletek

Beredar video-video drama pendek lakonan dari watak yang diberi nama Beti dan Mak Beti di media sosial. Yang Uniknya watak-watak yang dilakonkan adalah dari orang yang sama. Antaranya watak yang popular yang sering muncul di video komedi Beti adalah mak beti, Bapak Beti, Wak Keling, Buk Zainab dan ramai lagi.


Serius berbakat dengan memek muka, ekspresi yang sangat bersungguh-sungguh, dialog yang mantap memang lucu habis la komedi beti ni bakal buat korang berdekah-dekah gelak.



Jom kita selongkar antara video-video menarik dari komedi Beti, walaupun panjang berminit-minit video dramanya, memang akan buat tengok sampai habis.

1. Preman Terkuat Di Bumi Kelaparan



2. Beti Tak Jadi Ke Sekolah




3. Gara-Gara bakso



4. Beti Nonton Bola



5. Mak Beti Disogok Rendang




6. Main karet Kenak Repet



7. Angkot Ugal Ugalan



 
8. Sabar Mak Beti Sabar



9. Kompilasi Video Instagram





10. Betapa Pelitnya Beti


Memang lucu lah bikin ngakak. Cerita Komedi Beti adalah berkisah tentang kehidupan di Medan. Dari gaya ngomongnya yg medan x, dan juga ceritanya yg mewakili apa yg terjadi di daerah sini. Jadi ngeliat video2 mak beti jd kayak ngeliat diri kita sendiri, waktu dulu sering dimarahin mamak, maen2 sama kawan, dll. 


Watak Mak Beti 

Kalau lihat para pelawak di tv meniru orang medan, tak pernah ada yg pass. Kenapa? Karena mereka pikir kalau orang dr medan pasti ngomongnya batak semua, padahal mayoritas ngomongnya ya kayak mak beti gini, mau batak, jawa, melayu, padang, aceh dll logatnya itu ya logat medan gini, ada campuran logat batak plus melayunya, beda sama loghat2 batak yg sering diparodiin di tv




P/S : Serius..mula-mula ingatkan beti ni orang Sabah ke Malaysia..sebab loghat nya macam sabahan. Tapi rupanya dari Medan, Indonesia. Kreatif , talented bukan senang nak lakonkan semua watak dan record dari pelbagai angle. Caiyork

Kalau stress ke tu boleh la layan ni...lupa sekejap stress korang tu. 

Untuk lebih banyak video lucu Komedi Beti boleh follow

Kredit : Youtube Arif muhammad /  Instagram Arif Muhammad

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post