4 Langkah Mudah Daftar CFID Secara Percuma Sebagai Penguji Perintis

Kalau tengah jalan di lebuhraya yang ber tol, jangan terkejut pula bila tiada lagi lorong SMART Tag disitu sebaliknya ada lorong RIFD pula.

Baru baru ini pihak Touch'n Go telah memperkenalkan satu sistem elektronik pembayaran tol yang dikenali sebagai RFID yang merupakan sejenis pelekat (sticker) sebagai modul pembayaran di tol selain penggunaan kad Touch'n Go dan sistem Smart Tag yang masih digunakan.


Pelekat RFID ini juga dikenali sebagai tag RFID, dibenamkan dengan cip frekuensi radio dan dilekatkan pada cermin depan atau lampu depan kenderaan.  
Sekiranya anda pengguna lebuh raya yang kerap di Lembah Klang dan Wilayah Utara terpilih, dan berminat untuk menjadi pengguna perintis RFID, elokla prepare register dengan RIFD ni. 

Pengguna Lebuhraya yang ada RIFD





Cara daftar RIFD Percuma (2019 TIADA LAGI PENJUALAN SMART TAG) 

1. Download Aplikasi TNGO E-Wallet
 Pengguna boleh layari Google Play atau Apple App Store di telefon pintar anda dan mencari "Touch 'n Go" untuk memuat turun aplikasi.

Touch 'n Go eWallet adalah aplikasi mudah alih. Ia adalah dompet elektronik (e-wallet) yang memegang wang elektronik (e-money). Touch 'n Go eWallet menyediakan perkhidmatan seperti tambah nilai, pembayaran, pemindahan dana, di mana sahaja dan bila-bila masa. Ia juga boleh digunakan dengan pelekat RFID untuk membayar tol.

2. Tebus Percuma Pin Rm8 Whatsapp Careline

 
3. Klik Link Dibawah daftar 
Isi maklumat details yang dikehendaki seperti nama, Nombor Telefon, dan tekan Submit




4. Siap, Tunggu Tngo Email
Selepas dah register tunggu emel balas dari pihak Touch N Go sekiranya anda terpilih atau tidak

P/S : Q untuk permasangan sangat panjang jadi sebulan ada limit dia, Harap korang sabar sehingga email dibalas Untuk Pin Percuma RM8 memang Tngo Bagi Percuma tapi hanya di kios tertentu sahaja.




Daftar Menerusi Kiosk




Smoga sistem baru ini memudahkan orang ramai dan tidak menyebabkan kesesakan. Mungkin di peringkat awal ada kekurangan tapi dapat diperbaiki dari masa ke semasa

Maju jaya Touch N Go & RFID

Kredit : Motomalaya.net  /  MalaysiaInvasion_my

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post