15 Komik Lawak Ragam Berpuasa Di Bulan Ramadan Yang Mengimbau Nostalgia

Bila tiba bulan ramadan pasti ramai pastinya terpalit kenangan dan flashback sewaktu menjalani ibadah puasa itu dengan kisah dan ragam yang menarik dan mencuit hati untuk dikenangkan. 
 

Jadi jom kita selongkar antara ragam-ragam orang berpuasa di bulan ramadan yang sedikit sebanyak korang pun relate



Pernantian Itu Satu penyiksaan
Bulan puasa bulan menguji kesabaran dan keimanan kita, tak kira besar kecik, tua muda... Masing-masing akan diuji dari sekecil-kecil perkara hinggalah sebesar-besarnya. Disinilah belajarnya tentang kesabaran.





Taktik Curi Makan
Haaaa.... ! Korang mesti ada kenangan curi-curi makan masa berpuasa kan! Cer citer trick macam mana yang korang guna bila curi-curi makan tu. Kantoi ke tidak? Pengalaman aku, teguk air masa ambil wuduk, Pura-pura batuk... dan ape lagi ek? Huii... banyaknya taktik...

Macam Dia Yang Puasa 

 
Apabila Terlupa Sahur



Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak bangun? Lambat Keje La Jawabnya
Rasanya ramai yang ada pengalaman terlewat sahur kan! Kadang tu kita dah terbangun awal, lepas tu tido balik. Tau-tau dah siang!!! Apa pun, buatlah persediaan mengunci jam atau aktifkan alarm kat henpon tu.  
 

Menu Feveret Bila Sahur
Apa makanan kegemaran korang sepanjang sahur ni? kebanyakan orang, mesti jawab makanan emak masa kecik. Bila dah kawin ni, masakan isterilahhh. 


Waktu Nak Berbuka Ibarat Berada Di Garisan Penamat
Tak kiralah zaman masa kecil bila pun, waktu kemuncak berbuka adalah waktu paling mencabar sekali. Betul tak?

Hari Ini Berbuka Dengan Dia Esok Lain Pula
Selain ibu bapa, isteri dan anak-anak... kawan-kawan juga perlu. Terutama nak mintak tolong dalam kesusahan camni jadi sesekali tak salah berbuka dengan mereka.

Macam-Macam Alasan Tercipta
Apa yang korang akan buat bila terkantoi puasa? Mulalah buat-buat lupalah


Nama Menu Di Bazar Kenalah Unik Barulah Viral
Pantang ada perkataan yang viral sikit, terus dijadikan nama makanan la... minuman laa.... yang terkini kuih MAK KAU HIJAU, ASAM GIRL, OMBAK RINDU dan macam-macam lagi


Antara Terawih & Moreh  
Teringat masa zaman kecil dahulu. Masa ni zaman nakal-nakal manja. Bila waktu imam dan makmum sibuk mengerjakan solat Isyak dan Terawih, kitorang ambil kesempatan membedal moreh yang ada la. Kadang-kadang tu, moreh tu masih tersimpan rapi dalam mangkuk pakcik-pakcik yang bawak tu. Tujuannya nak hidangkan lepas selesai solat terawih. Tapi tak sempat hidang, semuanya dah licin!!!



Shopping Raya
Yang tukang bayar beli sikit je, takpelah mungkin melihat orang lain happy dan gembira itu adalah sebahagian dari kebahgiaan dia

 
Kemeriahan Balik Kampung Naik Pengangkutan Awam
Apa yang anda akan buat bila beli tiket bas nak balik kampung, wallet lak tercicir?A. Takyah balik!B. Balik gak dengan tumpang sesapa di highwayC. Pinjam duit kawan, pastu beli tiketD. Rembat moto kawan, member tu pun balik naik bas.



Macam-macam kenangan dan ragam bila berkenaan bulan puasa ni kan. Pastinya ia merupakan kenangan indah untuk dikenang suatu hari nanti
.
Selamat Berpuasa Semua

Kredit : Tauke Ohsem
Via : Selongkar10
Jangan lupa untuk ikuti kami di Facebook / Instagram / Twitter

4 Comments

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post