15 Seni Origami Belon Berbentuk Haiwan Yang Serius Gempak

Belon berbentuk haiwan selalunya diberikan di taman-taman hiburan atau majlis hari jadi oleh badut untuk menghiburkan kanak-kanak. Walaupun nampak mudah, seni membentuk belon haiwan memerlukan latihan dan kemahiran tersendiri.


Apabila bercakap tentang seni belon, Masayoshi Matsumoto, seorang artis dari Jepun yang mampu menghasilkan belon haiwan hanya dengan menggunakan teknik meniup dan memutar.
Apa yang menariknya adalah belon-belon haiwan yang dihasilkan Masayoshi sangat terperinci dan kompleks, hampir menyerupai haiwan-haiwan sebenar.

Menurut lelaki itu, dia tidak menggunakan sebarang alat tambahan seperti pelekat, gam atau pen marker dalam menghasilkan karyanya itu.

Dia mendapat inspirasi untuk menghasilkan haiwan realistik menggunakan belon dari menonton dunia hidupan liar, untuk menguji kebolehannya.

Masayoshi juga tidak menerima apa-apa latihan profesional kerana semuanya dipelajari sendiri. Setiap belon yang dihasilkan pula mengambil masa 2 ke 6 jam mengikut keperincian yang diperlukan.

Jadi jom kita selongkar hasil seni belon yang serius memukau

Lalat Green bottle fly
 

Redback spider

 

Attelabidae


 Sotong Colossal squid


Burung great blue turaco


Kumbang Jewel scarab






 Epicauta gorhami
  

Flamingo


Diving beetle


Mentadak / Mantidfly


Lebah Bee (Nomia (Hoplonomia) incerta)







Tenggiling / Pangolin


Skunk


Anjing Poodle


Superbb...Tengok sahaja detail nya, memang memerlukan ketekunan peringkat tinggi untuk menghasilkannya. Serius on another level of balloon art.

#balloon art #バルーンアート
Sumber: Tumblr, Elite Readers

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post