Meme 'Coffin Dance' Enam Lelaki Usung Keranda Sambil Menari Ini Jadi Peringatan Tentang PKP

Tular di laman Twitter sebuah video yang dikira sebagai dark humor menjadi fenomena yang pantas diketahui oleh orang ramai. Video ini juga banyak dijadikan meme sebagai peringatan ‘halus’ untuk mematuhi arahan kuarantin di rumah.



Pada anda yang sudah mengetahui The Dancing Coffin yang sedang hangat di media sosial sekarang ini, pastinya anda ingin mengetahui siapakah enam lelaki yang menari di sebelah keranda ini. Sebenarnya video ini mula viral apabila masyarakat di Ghana membayar penari ini untuk mempersembahkan tarian ketika majlis pemakaman orang yang meninggal.



Video ini sudah trending beberapa hari yang lalu sehingga apa-apa perkara yang mendatangkan perkara buruk pasti nitizen akan mengakhiri video tersebut dengan tarian mereka yang rata-rata mencuit hati penonton yang akhirnya menjadi meme bagi para nitizen.

Terlebih dahulu, sebenarnya tarian ini sudah lama berada di dunia internet. Jika anda lihat di Youtube BBC News Africa ianya telah dimainkan seawal 2017 lagi yang sehingga kini telah mendapat tontonan lebih 2 juta views.

Cerita Disebalik Ghana's Dancing Pallbearers

Jika dilihat daripada video di internet. Mereka sedang membawa keranda dengan berpakaian seperti pallbearers sambil menari dengan disaksikan oleh orang ramai.

Lebih menjadikan ianya lucu, nitizen menambah latar belakang lagu iaitu Astronomia daripada Vicetone & Tony Igy yang hakikatnya bukanlah lagu tersebut sebenarnya.

Tarian ini sebenarnya dinamakan Ghana's Dancing Pallbearers yang mana berlaku di sebuah daerah di Ghana. Tarian ini sebenarnya di minta sendiri oleh keluarga si mati dan bukanlah mereka pandai-pandai lakukan.

"Benjamin Aidoo yang merupakan ketua antara mereka (si pembawa keranda) memberitahu, mereka sebenarnya menyediakan servis ini (mengusung keranda) seperti biasa ataupun ingin dengan cara yang lebih gembira dan menarik iaitu masukkan elemen tarian"


Jadi salah seorang ahli keluarga si mati telah membuat keputusan untuk menambahkan elemen tarian bagi ahli keluarganya sendiri yang sudah mati tersebut. Bagi mereka acara pengkebumian adalah perkara yang penting dan pastinya ingin memberikan yang terbaik kepada si mati dan juga masyarakat setempat.

Ini antara perkongsian video yang telah disunting bersama dengan The Dancing Coffin:


😂 can't stop laughing. If u have any video of these men dancing with coffin, plz drop it here. Let's make a thread.




Sampai kluar kat billboard, Stay at home or Dance With Us.


Ada pelawat

Cuci tangan


Nak keluar rumah sekali ada yang tunggu


Day 14, 2 week with dancing coffin

Dulu Vs Sekarang


Eh ada Friend request lah, Sekali...


Alasan Nak keluar Masa Lockdown



Most popular Boyband by decade


Sekian.
Kredit : Twitter 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post