10 Youtuber Paling Popular Sepanjang Tahun 2020, Nombor 2 Mengejutkan

Seperti tahun-tahun yang lalu, YouTube pada minggu ini telah mengeluarkan senarai tahunan mereka. Menerusi senarai yang dikeluarkan, YouTube telah menyenaraikan beberapa YouTuber popular sepanjang tahun 2020.
  


Berdasarkan senarai yang dikeluarkan, YouTuber Isa Isarb yang memiliki 1.8 juta subscriber tidak lekang dengan kecaman orang ramai berjaya muncul sebagai YouTuber paling popular bagi tahun ini. Kandungannya terdiri daripada sosial eksperimen dan prank antara yang membuatkan orang ramai tertarik.

Dalam pada itu, dapat dilihat juga beberapa YouTuber lain turut menempa pada tahun ini. Berikut merupakan senarai penuh yang dikeluarkan YouTube bagi tahun 2020.

10. Bella Khan


Personaliti media sosial popular, Bella Khan sangat terkenal di Twitter, IG dan semestinya Youtube. 1 juta subscriber di Youtube sendiri sudah cukup membuktikan yang Bella bukan calang-calang orang.

Mempunyai pengikut tersendiri, apa sahaja konten atau video yang dikongsikan Bella pasti akan meraih sekurang-kurangnya ratusan ribu tontonan.

9. Azfar Heri


Azfar Heri atau nama betulnya Muhammad Azfar Herisyam merupakan seorang personaliti media sosial Malaysia Youtuber yang terkenal dengan video mencuti hati. Berasal dari Melaka dan menetap di Kuala Lumpur namanya juga semakin meningkat naik di kalangan rakyat Malaysia dengan jumlah langganan di Youtube sebanyak 571,000 orang

8. Isaac Osman


Isaac Osman atau nama betulnya Nur Muhammad Izzat Osman begitu terkenal di Malaysia kerana videonya yang penuh dengan aksi makan dalam kuantiti yang besar atau disebut sebagai mukbang dalam bahasa Korea.

7. Cikidot Channel


CIkidot channel yang dianggotai 3 orang saudara iaitu penyanyi Zarol Zarif (AF), Ecah Daud dan pelakon Amri Aziz.

Semakin di minati ramai dan kerap tampil dengan video challenge saluran Youtube mereka kini mempunyai 910,000 langganan

6. Che Nom


Sesuai dengan kapsyennya di Youtube. Che Nom umpama seorang ‘mak online’ yang suka mengajar masak di YouTube. Resepi-resepinya kebanyakannya menjadi dan sentiasa menjadi reference suri rumah dan mereka ingin mencuba sesuatu masakan baru

5. Alieff Irfan


Alieff Irfan atau nama betulnya Muhammad Aliff Irfan Aziki merupakan seorang YouTuber dan usahawan yang berasal dari Kelantn. Mula dikenali menerusi video parodi dan video pendeknya sejak 2017.Semakin menempa nama Alieff kini mempunyai lebih dari tiga juta subscribers di Youtube, satu angka yang agak tinggi berbanding Youtuber tempatan lain.

 4. Ebit Lew


Seorang pendakwah dan aktivis yang sentiasa membantu sesiapa sahaja tanpa mengira perbezaan agama bangsa malahan negara. Video-video kerja amalnya sering menjadi tontonan ramai di semua platform baik di Youtube, Facebook, Twitter, Instagram dan banyak lagi.

3. Sugu Pavithra 


Pasangan Youtuber paling sensasi dan pernah menjadi satu fenomena di Malaysia. Mereka yang sebelum ini bercadang meninggalkan Youtube kini dilihat sudah kembali aktif memuat naik video mereka walaupun tidak sekerap dahulu.. Good luck Sugu Pavithra!

2. Jess No Limit


Kami sendiri tidak pasti kenapa Youtuber atau gamer dari Jakarta Indonesia ini boleh berada di dalam senarai. Namun secara ringkasnya Jess No Limit atau nama betulnya Justin Tobias memang terkenal di negara jiran dan Malaysia dengan rekod langganan Yooutube mereka yang luar biasa iaitu 19.6 Juta!

Namun pada kami kalau diberi peluang memilih kami lebih selesa Soloz yang berada di sini. Maaf Google & Youtube!

1. Isa Isarb


Apa yang mengejutkan ramai, YouTuber Syahmi Sazli yang berjaya mencipta rekod tontonan filem tertinggi dalam sejarah Malaysia gagal tersenarai pada tahun ini. Konten yang memaparkan drama bersiri menampilkan beberapa watak lain antara yang menjadi resipi kejayaan filem Mael Totey The Movie



Jika lihat senarai 10 ini, nama Syahmi Sazli tiada pun. Dan jika bandingkan dengan jumlah subscriber pun, Syahmi antara yang tertinggi dengan jumlah pengikut seramai 2.48 juta. Jumlah tontonan kini telah mencapai sehingga 300 juta views. Siap dah buat filem sendiri tu.

Apa-apapun tahniah kepada semua

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post