10 Lokasi Pusat Karaoke Best Di Sekitar Lembah Klang Boleh Test Vokal Pitching!

Pusat karaoke adalah tempat semua orang yang tidak semestinya penyanyi boleh menyanyi lagu-lagu kegemaran bersama rakan, taulan dan mereka yang tersayang. Hanya perlu mengambil mikrofon dan menyanyikan sepuas hati anda tidak kira lagu pop, balada atau rock mengikut genre yang digemari.

Selain itu, nyanyian membolehkan anda menghilangkan tekanan selepas seharian bekerja dan juga aktiviti yang baik bersama rakan atau orang tersayang anda. Jadi jom kita selongkar antara 10 Tempat Terbaik untuk Karaoke di KL & Selangor ini.

1. Loud Speaker
MyTOWN Shopping Centre, Sri Petaling dan Kota Damansara.

Di sinilah anda boleh menyanyikan lagu kegemaran anda dengan lantang... semuanya tanpa perlu membayar kos yang tinggi. Contohnya, jika anda datang pada hari bekerja antara Isnin dan Khamis pada waktu tertentu, anda boleh menikmati sesi karaoke mampu milik pada harga serendah RM8.

Tetapi jika anda menjadi ahli Big Mouth, anda hanya perlu membayar RM7 (sebelum 6 petang) dan RM10 (selepas 6 petang) masing-masing. Loud Speaker mempunyai beberapa cawangan di KL dan Selangor sahaja seperti MyTOWN Shopping Centre, Sri Petaling dan Kota Damansara.
 
 

loudspeakerktv.my
 | FB: loudspeakerktv | IG: @loudspeakerktv

2. Ratu KTV, Imbi Plaza

Terletak secara strategik di Imbi Plaza di Segitiga Emas KL, Ratu KTV ialah tempat melepak yang popular di kalangan ramai penduduk tempatan untuk sesi karaoke. Mereka mempunyai banyak pilihan lagu untuk dipilih, ditambah dengan keseluruhan sistem bunyi yang hebat.

Dan memandangkan biliknya yang luas, Ratu KTV juga menjadi tempat yang ideal untuk menganjurkan parti hari jadi.


Facebook : Ratu Karaoke kl

3. DIVA Karaoke
Setia City Mall, 1 Utama Shopping Centre, 1 Shamelin Mall

Dengan lebih 500,000 lagu tempatan dan antarabangsa untuk dipilih, bersedia untuk menyanyi sepuas hati anda di DIVA KARAOKE. Bilik mereka dihiasi dengan baik dengan sofa mewah untuk memastikan anda selesa. 

Mengenai harga mereka, DIVA KARAOKE menawarkan pakej menarik serendah RM68 untuk sesi karaoke selama 2 jam. Bergantung pada jenis pakej (Standard, Deluxe, V.I.P atau V.V.I.P), pakej ini juga termasuk minuman ringan, makanan segera dan berita gembira.

Lavel 3A, Jalan 4/91, 1 Shamelin Shopping Mall, Taman Shamelin Perkasa,, Cheras, Kuala Lumpur, Malaysia



4. V KBOX Family Karaoke, Sentul

Pusat hiburan menyeluruh di bawah satu bumbung, lengkap dengan kotak karaoke dan kelab snuker. Bagi yang pertama, V KBOX mempunyai 20 bilik karaoke secara keseluruhan daripada jenis kecil hingga VIP. Anda boleh mencari V KBOX di Kuala Lumpur.

No.86, ( Ground Floor & 1st Floor) Menara Sentul, Jalan Sentul, Sentul Pasar, Kuala Lumpur, Malaysia


 

5. Maharaja Karaoke IOI City Mall, Putrajaya
Pusat karaoke yang bertemakan menjadi maharaja sehari dan berkonsepkan halal, sesuai untuk keluarga.
L3- 232A & 232B
10AM-10PM
03-8959 9876
https://www.facebook.com/profile.php?id=100088902866393


6. Superstar Karaoke
Alamanda Putrajaya, Wangsa Walk Mall dan KL Festival City Mall

Sesiapa sahaja boleh menjadi superstar di Superstar Karaoke mesra keluarga ini, yang mempunyai tiga cawangan utama termasuk Alamanda Putrajaya, Wangsa Walk Mall dan KL Festival City Mall. Mereka mempunyai saiz bilik yang berbeza, dengan yang terbesar mampu memuatkan sehingga 12 orang. Ikuti halaman Facebook dan Instagram mereka untuk kemas kini promosi terkini.

FB: Superstar.my | IG: @superstarkaraoke



7. Red Box  
Pavillion KL, The Garden, The Curve Mutiara Damansara, 1st Avenue, Empire Shopping Gallery

Perkataan “Kotak Merah” sinonim dengan karaoke, memandangkan popularitinya yang meluas sejak penubuhannya lebih 20 tahun lalu. Mereka mempunyai beberapa cawangan yang terletak secara strategik di banyak kawasan terkemuka di sekitar Lembah Klang sahaja, iaitu Pavilion KL dan The Gardens Mall. Jangkakan bilik yang selesa dan pilihan makanan eklektik, daripada pembuka selera hingga hidangan pembuka dan pelbagai jenis minuman.

redbox.com.my | FB: redboxkaraokemalaysia | IG: @redboxkaraokemalaysia


8. BonaVox Karaoke, Cyberjaya


Jika anda tinggal di sekitar Cyberjaya, berikut adalah kotak karaoke di Shaftsbury Square yang patut anda kunjungi. Paling penting, harga BonaVox adalah kompetitif, di mana anda boleh menikmati sesi karaoke serendah RM8.90. Mereka juga mempunyai bilik besar yang boleh memuatkan sehingga 30-40 pax, menjadikannya sesuai untuk majlis sosial dan sambutan hari jadi.

FB: BonavoxKaraoke | IG: @bonavoxkaraoke


9. Karaoke Manekineko
Eko Cheras Mall, Paradigm Mall PJ, Central I-City, Sunway Putra Mall, Sunway Velocity, KMAX Giza, Avenue K, BMC Mall Cheras, United Point Mall, Bukit Bintang

Datang jauh-jauh dari Jepun dan akhirnya mempamerkan kejayaannya dalam senario tempatan kami pada tahun 2018, Karaoke Manekineko diberkati dengan perpustakaan muzik yang luas. Anda boleh menjangkakan ratusan ribu lagu daripada bahasa Inggeris hingga bahasa Melayu, Cina dan Korea.

Harga mereka juga berpatutan dari RM13+ pada hari bekerja jika anda seorang pelajar atau warga emas. Malah untuk kami yang lain, harga hari bekerja dan hujung minggu berharga antara RM15+ dan RM25+. Berasa lapar? Mereka mempunyai banyak makanan keselesaan Jepun di sini, iaitu Teriyaki Chicken Don dan Katsu Curry Rice yang istimewa.

FB: ManekinekoCentalICity | IG: @manekineko_malaysia


10. Neway Karaoke
CEO Premier KL, CEO Eastin PJ, CEO SS2 PJ, CEO Fahrenheit 88 KL

Rangkaian karaoke popular yang tidak memerlukan pengenalan, dengan penubuhannya bermula sejak 2004. Neway mempunyai beberapa cawangan di KL dan Selangor seperti Cheras Plaza, 1 Utama dan Puchong’s Casa Square. Perpustakaan muzik mereka adalah pelbagai, merangkumi lagu semasa dan malar hijau termasuk bahasa Inggeris, Melayu, Cina dan Korea.

newaykb.com.my/m/home | FB: neway | IG: @newaymalaysia



11. Firezone Family Karaoke 
Citta Mall, Melawati Mall, Selayang, Setapak


Terletak di Setapak, Firezone ialah gabungan karaoke mesra keluarga yang terkenal dengan kadar yang berpatutan dan paling penting, variasi lagu baharu dan lama yang bagus. Ramai pelanggan memuji sistem bunyinya manakala perkhidmatannya mesra dan akomodatif. Ikuti halaman media sosial mereka untuk promosi terkini dari semasa ke semasa.

FB: Firezone-Family-KTV-PV128 | IG: @family_ktv


Lain-lain

12. NAV Family Karaoke
Shaw Centre Point, Lot L502, Tingkat 5, Jalan Raja Hasan, 41400, Klang, Selangor, Malaysia, 41400 Klang
Waktu Operasi : 2pm - 12am

13. The Peace Karaoke & Cafe, Centro Mall Klang

S 107-116, 2nd Floor Centro Mall, N0 8 Jalan Batu Tiga lama, 41300 Klang, Selangor
Waktu Operasi : 11 am - 3am

14. Myway Permaisuri Family Karaoke

8-1, Jalan Dwitasik, Dataran Dwitasik, 56000 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur
Waktu Operasi 12pm - 1am

15. Green Box Karaoke AEON Bukit Tinggi

Lot S33, 2nd Floor, Aeon Bukit Tinggi Shopping Center, No 1, Persiaran Batu Nilam, 1, KS 6, Bandar Bukit Tinggi 2, 41200 Klang, Selangor
11 am - 3am

16. Encore Family Karaoke, Subang

Lot 3.66A , 3rd Floor The Summit Shopping Mall USJ, 1, Persiaran Kewajipan, Usj 1, 47600 Subang Jaya, Selangor
2pm. - 2am

17. MusicWorld Family Karaoke Sri Petaling

59-1, Jalan Radin Bagus, Bandar Baru Sri Petaling, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
12pm - 12am

18. Myway Family Karaoke- Ole Ole Mall

Lot Unit 3-8-2 & 3-8-2A, Ole Ole Shopping Centre, No. 7, Jalan Pinang A 18/A, Seksyen 18, Selangor Darul Ehsan, 40200 Shah Alam
10.45am - 3am


Sekian.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post