10 Shopping Mall Terbesar Di Dunia 2023, Boleh Sesat Dibuatnya

Bersedia untuk kagum dengan saiz pusat beli-belah hebat ini, dengan reka bentuk yang menakjubkan, bahagian dalam yang mewah dan pilihan membeli-belah yang tidak berkesudahan. Sama ada anda sedang mencari reka bentuk dan perkakasan yang berkualiti sangat baik, atau perlu menikmati beberapa window shopping, pusat beli-belah ini telah membantu anda.

Ikuti lawatan maya bersama kami sambil kami menunjukkan kepada anda sebab destinasi membeli-belah yang luar biasa ini adalah pusat membeli-belah terbaik dan terbesar di dunia. Oleh itu, pakai kasut anda yang sesuai, dapatkan Mastercard anda, dan bagaimana pula kita menyiasat alam membeli-belah lebih daripada sebelumnya!

10 Pusat Beli-belah Terbesar Di Dunia 2023

10. Berjaya Times Square Mall- Kuala Lumpur, Malaysia


Di Kuala Lumpur, Malaysia, Berjaya Times Square ialah kompleks membeli-belah dan hiburan yang besar. Salah satu pusat membeli-belah terbesar di dunia, kompleks ini meliputi lebih daripada 7.5 juta kaki persegi. Selain gedung serbaneka dan pasar raya, pusat beli-belah itu mempunyai lebih daripada 1,000 kedai runcit yang membawa pelbagai pilihan jenama dari sumber domestik dan antarabangsa.


9. The Dubai Festival City Mall- Dubai, United Arab Emirates

Di tengah-tengah Dubai, di Emiriah Arab Bersatu, anda akan temui Dubai Festival City Mall, destinasi membeli-belah dan hiburan utama. Pusat beli-belah ini mempunyai lebih 400 kedai, gedung serbaneka, pasar raya, dan kompleks pawagam seluas lebih 2.5 juta kaki persegi. Ia juga mempunyai pelbagai jenama dari seluruh dunia.



8.West Edmonton Hall- Edmonton, Canada

Edmonton, Alberta, West Edmonton Mall di Canada ialah kompleks membeli-belah dan hiburan. Ia adalah pusat membeli-belah terbesar di Amerika Utara dan pusat membeli-belah kesepuluh terbesar di dunia, meliputi kawasan seluas lebih 5.3 juta kaki persegi. Pusat beli-belah ini mempunyai lebih 800 kedai, termasuk gedung serbaneka, pasar, kedai runcit, dan pelbagai jenama tempatan dan antarabangsa.



7. Istanbul Cevahir- Istanbul, Turkiye

Istanbul Cevahir di Turkiye ialah kompleks membeli-belah dan hiburan yang besar di pusat bandar. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di Eropah, meliputi lebih 3.5 juta kaki persegi. Pusat beli-belah ini mempunyai lebih 300 kedai, termasuk gedung serbaneka, pasar raya besar, dan pelbagai pilihan jenama di seluruh dunia.




6. SM Mall Of Asia- Pasay, Philippines

SM Shopping centre of Asia, atau MOA, ialah pusat beli-belah yang bertele-tele di Pasay City, Filipina. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di Asia Tenggara, dengan lebih daripada 4.4 juta kaki persegi ruang runcit. Sebuah gedung serbaneka, pasar raya besar, dan lebih 600 kedai, termasuk jenama antarabangsa dan tempatan, boleh didapati di pusat membeli-belah itu.


5. Persian Gulf Complex- Shiraz, Iran

Sebuah pusat membeli-belah yang besar di Shiraz, Iran, Kompleks Teluk Parsi juga dikenali sebagai Kompleks Beli-belah Fars. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di dunia, lebih 16 juta kaki persegi. Pusat beli-belah ini mempunyai lebih daripada 2,500 kedai yang menjual barangan elektronik mewah, jenama fesyen mewah, barang kemas mewah dan hiasan rumah.


4. CentralWorld- Bangkok, Thailand

Di Bangkok, Thailand, terdapat pusat membeli-belah besar yang dipanggil CentralWorld. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di dunia, meliputi lebih daripada 6.5 juta kaki persegi. Sebuah gedung serbaneka, pasar raya, dan lebih daripada 500 kedai, termasuk jenama antarabangsa dan tempatan, membentuk pusat beli-belah itu.


3. SM Megamall- Madaluyong, Phillipines

Pusat beli-belah utama, SM Megamall, terletak di bandar Mandaluyong Filipina. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di Asia Tenggara, dengan jumlah keluasan lantai lebih 5.5 juta kaki persegi. Sebuah gedung serbaneka, pasar raya dan lebih 1,000 kedai, termasuk jenama antarabangsa dan tempatan, boleh didapati di pusat membeli-belah.



2. Golden Resources Mall- Beijing, China

The Golden Resources Mall, atau Jin Yuan, ialah pusat beli-belah yang besar di Beijing, Daerah Haidian di China. Ia adalah salah satu pusat membeli-belah terbesar di dunia, dengan lebih daripada 6 juta kaki persegi ruang runcit. Pusat beli-belah ini mempunyai lebih 1,000 kedai di enam tingkat, termasuk jenama pakaian mewah, barang kemas mewah, elektronik dan hiasan rumah.


1. The Dubai Mall- Dubai, United Arab Emirates

Di tengah-tengah Dubai, Emiriah Arab Bersatu, terdapat Dubai Mall, pusat membeli-belah terbesar di dunia. Ia adalah rumah kepada lebih 1,200 kedai, termasuk jenama fesyen mewah, barang kemas mewah, elektronik dan hiasan rumah. Ruang runcit di sana adalah lebih daripada 12 juta kaki persegi.
  
 



Sekian.

1 Comments

Apa Kata Anda?

  1. Betul ke TS no10? Ioi putrajaya mcm mana?

    ReplyDelete
Previous Post Next Post