10 Pembungkusan Produk Ini Direka Semula Dalam Bentuk Minimalis Oleh Antrepo

Reka bentuk minimalis sentiasa bertapak kukuh dalam dunia estetika, menemui aplikasinya dalam pelbagai bidang seni bina hinggalah ke fesyen. Bebas daripada perincian yang berlebihan, reka bentuk mereka terutamanya berkisar pada penekanan ciri asas, yang membawa kepada pembungkusan kreatif yang sangat berkesan .

Nutella


Inisiatif cemerlang daripada studio Produk Reka Bentuk Antrepo dengan penyahbinaan minimum jenama antarabangsa dalam produk pengguna seperti Nutella , Red bull, Durex, Pringles dan lain-lain.

Berikut adalah 10 Reka Bentuk Pembungkusan Minimalis Paling Berkesan Oleh Reka Bentuk Antrepo

Corn Flakes


Durex


Linlt Excellence



Mr Muscle


NesQuik



Pringles 




RedBull



Schweeper



Toffifee


Ciri-ciri Reka Bentuk Pembungkusan Minimalis
Kesederhanaan adalah kecanggihan muktamad. Pendekatan minimalis bukan sekadar menolak elemen daripada reka bentuk; ia mengenai memilih dan memperhalusi elemen yang diperlukan dengan teliti dan membuang yang tidak.

Ciri pertama pembungkusan minimalis ialah pendekatan less-is-more. Ini bermakna mengurangkan kekacauan dan memberi tumpuan kepada perkara penting. Yang kedua ialah fokus pada fungsi. Setiap elemen reka bentuk harus mempunyai tujuan tertentu. Seterusnya ialah kejelasan dan keterbukaan dalam reka bentuk. Dengan pembungkusan minimalis, tujuannya adalah untuk mencipta reka bentuk yang segera difahami oleh penonton. Ia adalah mengenai membuang semua yang tidak perlu untuk mendedahkan intipati produk.

Akhir sekali, pembungkusan minimalis selalunya menggunakan palet warna terhad. Ini tidak bermakna reka bentuk mestilah monokrom atau hitam dan putih, tetapi ia biasanya melibatkan paling banyak dua atau tiga warna. Ini membantu dalam mencipta kesan visual yang kuat dan membolehkan mesej jenama yang lebih fokus.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post