11 Penyanyi Wakil Asia Di Pentas ABU TV Song Festival 2023

Untuk Rekod, 12th ABU Tv Song Festival Dianjurkan oleh Asia Pacific Broadcasting Union (ABU) dan diadakan di KBS Hall Seoul, Korea. Kali Kedua dianjurkan di Korea Selatan 12th ABU TV Song Festival Kali ini disertai oleh wakil dari 11 negara.



1. Turkmenistan - Begmyrat Annamyradow - White City With Arkadag
Jawatankuasa Negeri bagi Televisyen, Penyiaran Radio dan Sinematografi Turkmenistan (TVTM) memperkenalkan Annamyradow Begmyrat, artis pelbagai rupa yang diiktiraf sebagai "Artis Terhormat Turkmenistan."

2. China (Shanghai Media Group) - Tia Ray - Ready For Love
Kumpulan Media Shanghai (SMG) memperkenalkan Tia Ray, seorang artis yang telah mencipta rekod sejarah dalam persada muzik China. Terkenal dengan suaranya yang lantang dan pop jiwa yang menentukan genre, Tia Ray menjanjikan persembahan yang akan bergema dengan khalayak global.

3. India (DD) - Malini Awasthi - Ram Ji Ke Bhaile Janamva
Malini Awasthi, pembawa obor muzik rakyat dari India, akan mewakili Doordarshan (DD). Seorang artis yang diiktiraf di peringkat global, Malini mempunyai himpunan yang memberi penghormatan kepada tradisi dan budaya India yang berakar umbi. Dia bukan hanya seorang penyanyi; dia adalah perayaan India dalam bentuk manusia.

4. Turkey (TRT) - 
Umut SülünoÄŸlu and UÄŸur Önür - Yolcu
Akhirnya, Turkish Radio Television Corporation (TRT) akan menampilkan duo Umut Sülünoğlu dan Uğur Önür, yang terkenal dengan muzik rakyat Turki mereka yang telah memikat penonton di dalam dan di luar negara.

5. Sri Lanka (MTV) - Sheron Silva -Lunu Dehi

MTV Channel (Pvt) Limited (MTV) mempersembahkan Sheron Silva, seorang bakat muda yang mendapat pengiktirafan sebagai finalis The Voice Sri Lanka. Dengan kerjaya yang menjanjikan di hadapan, Silva mewakili masa depan muzik Sri Lanka.

 


6. Malaysia (RTM) - Aina Abdul - Terus Hidup
Radio Televisyen Malaysia (RTM) memperkenalkan Aina Abdul, penyanyi yang memulakan kerjayanya selepas berkhidmat dalam Mentor Legend. Terkenal dengan selera fesyennya yang tersendiri dan pelbagai pujian, Aina berdiri sebagai seorang tokoh yang menarik dalam industri muzik Malaysia.


7. Hong Kong (TVB) - Chau Kat Pui - Forever Love
Television Broadcasts Limited (TVB) menampilkan Chau Kat Pui, seorang artis serba boleh dengan kerjaya yang merangkumi daripada vokal utama kepada TV dan pengacaraan media. Memenangi siri TV realiti "Midlife, Sing & Shine!" telah meningkatkan reputasinya, meletakkannya di kalangan   muzik elite Hong Kong.

8. Japan (NHK) - Ayaka Hirahara - Jupiter

Perbadanan Penyiaran Jepun (NHK) mempersembahkan Ayaka Hirahara, yang menjadi terkenal dengan singlenya "Jupiter" pada tahun 2003. Setelah memantapkan dirinya dalam persada muzik Asia, Hirahara menandakan ulang tahunnya yang ke-20 dengan aktiviti yang menjanjikan kejayaan dalam kecemerlangannya. kerjaya.

9. South Korea (KBS) - Mamamoo+ - Chico Mala

Penyiar hos, Sistem Penyiaran Korea (KBS), melahirkan Mamamoo+, kumpulan unit pertama ensembel K-pop MAMAMOO yang terkenal. Unit ini menjanjikan gabungan eklektik gaya muzik, mencadangkan lonjakan yang menjanjikan ke era baharu K-pop.


10. Winifai (Macau)
Teledifusao de Macau, SA (TDM) memperkenalkan Winifai, penyanyi dan penulis lagu bebas yang telah menerima pelbagai anugerah untuk karya asalnya dalam genre R&B, soul dan jazz.


11. Vietnam: Lê Trung Thành
Televisyen Vietnam (VTV) bersedia untuk memberi impak pada festival itu dengan penyanyi berbakat luar biasa Lê Trung Thành, yang dikenali secara meluas sebagai Erik. Dilahirkan pada tahun 1997, Erik telah memikat penonton Gen-Z di Vietnam dengan pelbagai lagu popular yang mendahului carta, dengan lebih 100 juta tontonan di YouTube.

Untuk rekod, Malaysia pernah menyertai festival ini sebanyak lapan kali. 

Festival Lagu TV ABU 2023 menjanjikan tontonan yang tiada tandingan, menonjolkan warisan muzik yang pelbagai di rantau Asia-Pasifik. Dengan barisan penghibur yang begitu kaya, acara itu bersedia untuk menetapkan penanda aras baharu untuk festival gala.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post