10 Negara Dengan Perkhidmatan Pemandu Teksi Terburuk..!!!


Teksi ibarat duta negara...dimana menjadi perantara sekiranya pelancong berkunjung ke sesebuah negara..mereka lah antara orang yang kerap berjumpa dengan pelancong ini dan menjadi tauladan dan bualan para pelancong...sedikit sebanyak apa yang ada pada pemandu teksi mencerminkan identiti sesebuah negara.. Sekiranya buruk ianya menjadi bualan dan memberikan tanggapan negatif kepada pengunjung yang berkunjung..Jadi jom kita selongkar antara pemandu teksi yang dikatakan terburuk di dunia..!!!

 10.  Moscow 
Di Moscow, pemandu agak menyusahkan, tetapi mereka sekurang-kurangnya dilihat pada umumnya pemurah dan jujur. Masalah teksi di Moscow ialah sukar untuk mencari teksi di beberapa kawasan. Banyak kereta haram memandu sekitar Moscow dan cuba untuk mendapatkan penumpang, itu yang anda harus elakkan kerana kos yang mahal.

9. Pemandu Teksi Shanghai  
Di China, pelancong disarankan menulis tempat tujuan di atas kertas dalam bahasa Cina, jika tidak anda akan menghadapi kesukaran mencari destinasi yang anda cari.



8. Pemandu Teksi Cairo  
Di Kaherah, Mesir, pemandu teksi terkenal kerana suka mengikut orang di jalanan dan mengugut mereka untuk mendapatkan lebih banyak perniagaan.

7. Zürich Drivers
Masalah bahasa selalu dihadapi oleh pelancong selain daripada kos tambang teksi yang agak mahal. Pelancong perlu bersedia dengan arahan sendiri atau berharap bahawa pemandu teksi yang anda naiki mempunyai GPS melainkan jika destinasi anda adalah satu tempat yang sangat terkenal seperti lapangan terbang atau sebuah hotel yang sangat besar.



6. Mumbai drivers
Pemandu teksi India sebenarnya bersaing atas perniagaan mereka, dan itu bukan petanda yang baik untuk keselamatan penumpang. Masalah lain ialah banyak teksi lama yang tidak mempunyai tali pinggang keledar di Mumbai.


5. Drivers in New York
Walaupun pemandu teksi di New York dianggap mengenakan kos yang berpatutan dan mesra pada umumnya, ramai pemandu tidak benar-benar tahu jalan dan itu menjadikan tambang boleh menjadi lebih banyak daripada apa yang anda harapkan.





4. Paris drivers
Pemandu teksi di Paris dikenali kerana sikap kasar mereka. Jika anda bercakap bahasa Perancis, ia jelas lebih mudah untuk mendapatkan perkhidmatan teksi di sekitar di ibu kota Perancis itu. Jika tidak, pelancong dinasihatkan untuk menulis alamat pada sehelai kertas untuk diperlihatkan kepada pemandu teksi.


3. Drivers in Bangkok, Thailand
Walaupun ramai menganggap Bangkok, Thailand mempunyai beberapa pemandu teksi terbaik di dunia, terdapat banyak pemandu yang tidak tahu jalan. Beberapa pelancong mengatakan bahawa mereka tersesat walaupun mereka membayar tambang yang mahal tetapi hakikatnya ialah kebanyakan pemandu di Bangkok merupakan petani yang memandu teksi untuk membuat sedikit wang tambahan.

2. Drivers in Rome
Teksi adalah terhad dan pemandu sering kasar dan sukar untuk berurusan dengan mereka. Jika hari hujan, pemandu mengenakan harga dua atau tiga kali ganda untuk perkhidmatan teksi.


1. Pemandu Teksi Kuala Lumpur

 Pemandu teksi dari Kuala Lumpur terkenal kerana mengenakan cas berlebihan terhadap pelanggan dan walaupun mereka sepatutnya mengenakan bayaran mengikut meter, ramai pemandu tidak berbuat demikian. Teksi di Kuala Lumpur juga selalunya usang dan buruk.



Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post