Maybank telah mendapat nombor satu tempat dalam kajian Interbrand Jenama Paling Bernilai Malaysia (MMVB) 2012.Digabungkan 30 Malaysia jenama yang paling berharga tahun ini berjumlah RM80.2bil, peningkatan 49% dari tahun 2009, menurut Interbrand perundingan jenama global.
Tahun ini, tiga bank dan tiga telco telah mendahului kajian Interbrand Malaysia. The Star sekali lagi pada senarai teratas negara 30 jenama yang paling berharga dengan nilai jenama bernilai RM384mil, pertumbuhan sebanyak 3.5% sejak tahun 2009.
Kedua-dua jenama utama, Maybank dan CIMB, mencatatkan lebih daripada 100% pertumbuhan sejak tiga tahun lalu. AirAsia, menduduki tempat ke-12, mencatatkan pertumbuhan 257,3%, melompat terbesar di kalangan 30 jenama yang tersenarai.4As dan Media Prima, pembentang bersama MMVB 2012, telah ditugaskan kajian penilaian, yang berdasarkan kepada tiga komponen utama prestasi kewangan, peranan jenama, dan kekuatan jenama-
Tahun ini, tiga bank dan tiga telco telah mendahului kajian Interbrand Malaysia. The Star sekali lagi pada senarai teratas negara 30 jenama yang paling berharga dengan nilai jenama bernilai RM384mil, pertumbuhan sebanyak 3.5% sejak tahun 2009.
Kedua-dua jenama utama, Maybank dan CIMB, mencatatkan lebih daripada 100% pertumbuhan sejak tiga tahun lalu. AirAsia, menduduki tempat ke-12, mencatatkan pertumbuhan 257,3%, melompat terbesar di kalangan 30 jenama yang tersenarai.4As dan Media Prima, pembentang bersama MMVB 2012, telah ditugaskan kajian penilaian, yang berdasarkan kepada tiga komponen utama prestasi kewangan, peranan jenama, dan kekuatan jenama-