8 Fakta Menarik Tentang Potato Chips Pringles

Adakah anda pengemar Pringles.Pasti anda ada simpan kat mana-mana baik di office atau rumah.Di sini ada beberapa fakta-fakta menarik yang menyelerakan tentang Pringles.

Pringles - Potato Chip Popular di Dunia
  1. Pringles dicipta oleh Alexander Liepa dari Montgomery, Ohio dan penulis Fiksyen Sains dan Fantasi  Gene Wolfe mencipta mesin yang digunakan untuk memasak pringles.
  2. Pringles dihasilkan secara komersial oleh Procter & Gamble, dan pertama kalinya dijual di Amerika Syarikat pada bulan Oktober tahun 1968
  3. Nama Pringles tersebut dipilih dari buku telefon daerah Cincinnati, memilih Pringles Avenue di Finneytown, Ohio untuk nama yang ringkas  dan  sedap didengar.
  4. Pringles diiklankan di Amerika Syarikat dengan slogan “Semuanya Pops dengan Pringles”, manakala di Uk dan di tempat lain dengan slogan “Sekali anda pop, anda tidak boleh berhenti.”
  5. Gambar orang pada logo Pringles, dengan misai yang lebat dan umumnya dikenali sebagai “Julius Pringles”
  6. Di Amerika Syarikat, Pringles tidak dipasarkan sebagai kerepek kentang, melainkan “kerepek rangup”
  7. Oleh kerana reka bentuk logam yang panjang, bentuk tabung, tin-tin Pringles telah digunakan untuk membuat antena Wi-Fi, yang juga dikenali sebagai cantennas
  8. Fred Baur, pencipta sistem pembungkusan kentang Pringles ini telah meminta sebahagian dari abunya dimakamkan di dalam tin tersebut setelah dia mati. Keluarganya telah mengabulkan permintaan tersebut.

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post