15 Video Flash Mob Paling Gempak di Malaysia..!!!

Flash Mob itu kegiatan yang dilakukan oleh suatu grup atau sekumpulan orang. kegiatan ini dilakukan secara tiba-tiba di tempat umum yang ramai (Alun2, Mal, Stadion, dll)

Biasanya Flash Mob berbentuk tarian. tujuan flash mob bermacam-macam, ada yang untuk menghibur orang sekitar, mengorat, ulang tahun, dll.

Flash Mob sendiri berasal dari dua kata dalam bahasa Inggeris iaitu flash yang bererti sekejap atau kilat dan mob yang bererti kerumunan. Makanya, setiap gerakan flash mob pasti melibatkan ramai orang dalam satu masa dan hanya terjadi dalam waktu yang sangat singkat. 

jadi jom kita selongkar antara persemabahan Flashmob terbaik di Malaysia...

1. Malaysia Airlines Missing You Flashmob
  
Video flashmob menarik dari Malaysia Airlines ini menampilkan pelbagai jenis mood adegan yang melambangkan 1 Malaysia. Tua muda dan pelbagai bangsa turut serta dalam siri flashmob ini membuatkan ia sangat warna warni.

2. Mobbing Pavillion HTC Flashmob
  
Video yang dirakamkan pada 13 Januari ini adalah hasil kerjasama J Play untuk HTC Malaysia Sdn Bhd bagi mempromosikan gadget terbaru mereka, HTC Sensation XE with Beats Audio. Apa yang menarik, lokasi yang dipilih terletak ditengah-tengah kesibukan kota Kuala Lumpur, Pavilion Shopping Center.

Video berdurasi 5.45 minit ini menunjukkan seorang lelaki tiba-tiba muncul dan kemudian disapa oleh sekumpulan penari. Tak cukup dengan itu, lagu yang di-mix khas oleh DJ Fuzz juga sangat bersesuaian dan menarik diikuti dengan tarian dari Funky Fresh Family dengan kerjasama Floor Fever.

3. Maxis iPhone 3Gs KLCC Flashmob
   
Ini adalah flashmob yang pertama di Malaysia yang mengambil alih ikonik KLCC Kuala Lumpur  di bahagian centre court pada hari Jumaat 14 Ogos 2009 pada jam 6.30 petang, dengan lebih 100 penari.
Ia bermula dengan pertunjukan pentas enam penari, sebelum lebih 100 ke atas anggota orang ramai menyertai dalam, menangkap semua orang terkejut. 

Teruskan Pembacaan...

4. Pistah Lim Kok Wing Student Flashmob
  

5. Glee in Malaysia FlashMob
   

1. Malaysia Airlines Missing You Flashmob Video flashmob menarik dari Malaysia Airlines ini menampilkan pelbagai jenis mood adegan antaranya 2. Mobbing Pavillion HTC Flashmob No other agents have been appointed to redistribute this video. The sound recording complies with Malaysian law and has met with local regulations. This is Malaysia's first major dance flash mob which took over Kuala Lumpur's iconic KLCC in the center court area on Friday 14th August 2009 at 6.30pm, with over 100 dancers. While the KLCC has been off limits to flash mob attempts of this scale, on 14th August, a first was set. It began with a stage show of six dancers, before over 100 over members of the crowd joined in, catching everyone by surprise. The first major dance flash mob in the country - the mob is the first of many to come. Produced byJ² (J Squared) for Maxis, with various dance crews and non-dancers headed by Floor Fever, the event was in conjunction with the Maxis iPhone 3GS roadshow. 3. Maxis iPhone 3Gs KLCC Flashmob 4. Justin Bieber Flashmob di Malaysia 5. Kl Sentral Flash Mob 6. Pistah Lim Kok Wing Student Flashmob 6. Glee in Malaysia FlashMob

6. Digi Flash Mob
  

7. KL Sogo Flash Mob
   
Bersempena dengan member card day di Sogo Kl, diadakan satu flashmob bagi memeriahkan hari member card tersebut.

8. LMFAO Sunway Pyramid Flashmob


9. Ikea 10 Tahun Anniversary Flashmob
  

10. Visit Malaysia 2014 Flashmob
  

11. Petronas Merdeka & Malaysia Day Flashmob
  

  12. Spritzer Flashmob
 

13. Tourism Selangor Malaysia Flashmob
  

14. McDonald Breakfast Day Flashmob


15. Justin Bieber Malaysia Flashmob


Banyak lagi video2 flashmob menarik di youtube...   sekarang ni memang berlambak video2 persembahan flashmob ini...menjadi trend dan cara kempen trend kini bagi jenama-jenama terkemuka di Malaysia... 

Layannn...

1 Comments

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post