15 Sindiket Penipuan yang Merbahaya di Malaysia..!!!

Macam-macam cara orang nak tipu. Call kata kita menang itu ini... anda kena register sini..sila tinggalkan nombor pin dan macam-macam lagi... Jadi jom kita selongkar antara sindiket penipuan di Malaysia

SILA IKUTI KOMEN-KOMEN DARI PENGGUNA UNTUK PENGAJARAN.
SMS DARIPADA PENIPU YANG TIDAK DIKENALI DARI MANA ASAL USULNYA:


  1. Penipuan Nescafe Contest
SENDER : 6285210215062
COMPETITION INFO : NESCAFE contest, your phone number menang hadiah RM 27.000 From cabutan b'tuah "Nescafe" u/Info sila call; 6287842967231, thank's


2. Penipuan Simkad PowerRoot
SENDER : +60148677643
TAHNIAH!SIM CARD ANDA TELAH BERJAYA MEMENANGI RM 10.000.ribu.dr POWER ROOT
NO.SIRI-F2E57C. Utk mahlmt hub ;014-574-0995 Moh.ISKANDAR B ISMAIL


  3. Penipuan Shell
SENDER: +60138850389
From Shell Sdn.Bhd Sim Card anda telah bertuah menakan WANG RM 15,000.00 SILA Call office 014 866 2838; terima kasih

Teruskan Pembacaan...



  4. Penipuan Shell Helix
RM0. Promotion's Tahniah sim kad Anda telah meraih hadiah percuma  "RM19,000.00" dari SHELL HELIX No Pin (552299) Sila Call di Talian 0178950102 'www.shell.com'
JIKA ANDA JUGA MANGSA, SMSKAN ADUAN KE 0193591000 ATAU 0199130000 ATAU EMEL KE aduanppim@gmail.com
 
(Segala kesalahan ejaan atau bahasa dalam posting ini bukan disengajakan dan mengikut SMS asal penghantar, bagi menunjukkan sebenarnya mereka memang berniat menipu)


  5. Penipuan TNB
Tatkala sedang bekebun di tman, anda tetiba didatangi 'tetamu tidak diundang'. Berhati hati apabila ini berlalu di kawasan perumahan anda. Jangka kan sesuatu yang buruk bagi mengawal keselamatan. Boleh share dgn yang lain ya.
Orang TNB datang nak install modem meter TNB padahal TNB xkan pernah buat mcmtu. Jadi akak-akak yang duduk rumah tu jaga-jaga.


   6. Penipuan A&A
Mendapat SMS yang kononnya dari syarikat[A&A Mobile/Benzmobile] untuk mengemaskini akaun anda dan meminta anda memberi maklumat
No.telefon dan PIN. Jangan sesekali dedahkan PIN anda kepada sesiapa.


 7. Penipuan Top Up
  • Mendapat SMS yang kononnya dari syarikat yang menawarkan pendaftaran agen topup secara percuma tetapi perlu modal permulaan dan sila bank-in ke akaun bank tertentu. Untuk kepastian kes ini, sila hubungi careline (09-9551940/0139009134).
  • Mendapat SMS yang kononnya ada membekal kad topup fizikal dengan harga murah. Semak nombor telefon penghantar atau nombor akaun penghantar sebelum percaya.

 8. Penipuan TYM Bonusmodal 1234
Mendapat SMS seperti: "TYM.bonusmodal.1234" atau "TNO.0139089080.1234" dan diminta suruh hantar ke server ( Server A&A Mobile). Jangan sesekali ikut. Kerana itu format TYM= Tambah YM, TNO= Tambah No untuk Penipu akses akaun anda.


9. Penipuan Benzmobile
  • Mendapat SMS seperti: "BENZMOBILE: sila berikan password dan id anda untuk bonus modal". Ini salah satu tektik yang biasa digunakan untuk umpan agen. Jika anda agen yang bijak, pasti anda tidak memberikan password dan ID anda kepada sesiapa. Pihak syarikat tidak pernah meminta password & tidak pernah menawarkan bonus modal.
  • Mendapat SMS seperti: "BENZMOBILE: Tambah modal RM150 dapat bonus RM200, Tambah modal RM200, dapat RM300" . Peringatan bahawa pihak syarikat tidak pernah menawarkan bonus penambahan modal. Elakkan diri daripada perangkap untuk meminta deposit wang ke akaun selain daripada akaun syarikat BENZMOBILE.
10. Penipuan Maybank 
 
kringg Kringg...adana akan menerima panggilan dari nombor telefon private yang akan menelefon & meminta anda meminta buat pengesahan kad atm maybank dengan bertanyakan 3 nombor pin belakang pada kad atm bank anda... Jangan sesekali memberi maklumat tersebut kerana anda akan membolehkan mereka mengakses kad atm anda.

11. Penipuan Ejen Insuran
Paling kerap sekali dapat panggilan dari syarikat insurans yang menyatakan sakit, mati memang tak dapat nak dijangkakan jadi gunakan skim kami hanya RM**  sebulan...dengan memberikan butiran peribadi anda akan terikat dengan insurans terbabit tanpa mengenalpasti adakah ianya sah atau sahih.

12. Penipuan Syarikat Jualan Langsung MLM
Satu skim yang menjanjikan pulangan sehingga RM120,000 dalam tempoh setahun. Semua urusan pinjaman (bank) diuruskan ejen dan anda hanya menandatangani surat perjanjian bank. Pada mulanya, anda memang mendapat pulangan RM20,000 secara berperingkat seperti dijanjikan tapi lama-kelamaan terus senyap

Pengguna perlu berhati-hati kerana hanya organisasi tertentu seperti bank dan koperasi yang dibenarkan mengambil deposit daripada orang ramai. Jika terdapat pihak tertentu yang mengambil deposit atas janji pulangan lumayan dari 'pelaburan', maka rujuklah dahulu pada Bank Negara, Suruhanjaya Sekuriti, Suruhanjaya Koperasi Malaysia atau mana-mana pihak berkaitan bagi mendapatkan pengesahan.


13. Penipuan BB Claims

Anda akan menerima emel yang menyatakan emel anda telah terpilih untuk menerima $300,000 dalam program lottery Blacberry. Kemudian segala butiran peribadi anda seperti nama, alamat, nombor telefon diminta untuk proses selanjutnya.

Jangan sesekali percaya dakyah yang sebegini hendak-hendaknya menerima scam-scam di dalam emel.


14. Penipuan Dana 1Malaysia
PPIM ingin menasihati agar orang ramai jangan terpedaya dengan sindiket ini yang giat memperdayakan mereka-mereka yang berada dalam kesukaran kewangan.

15. Penipuan Titan Group
Saya baru mendapat panggilan dari TITAN GROUP, katanya ada peluang perniagaan yang menguntungkan dengan cara membuat pelaburan akan dapat pulangan minimum ribuan ringgit setiap bulan. Modus operandi ala Water Drop rasanya. Minta pihak PPIM membuat siasatan dan war-warkan dalam radio dan juga akhbar sekiranya didapati ianya adalah tujuan penipuan. Mesej yang diberi kepada handphone saya setelah bersetuju untuk menghadiri sesi taklimat adalah seperti berikut.\"TITAN GROUP\"Exclusive Business invitation at the JAYA ONE No 23-7 Block B, No 72-A Jalan Universiti, Section 13, 46200 Petaling Jaya, Selangor. Look for Mr Eric Leong (Speaker)

PPIM : Setakat maklumat yang kami ada, perniagaan water drops masih lagi  berleluasa dengan menggunakan nama perniagaan yang lain tetapi menggunakan modus operandi yang sama. Jika anda ada maklumat yang sama, maklumkan kami untuk siasatan.

P/S : Cara paling mudah adalah dengan menipu..jangan biarkan anda menjadi mangsa penipuan. beware. Tiada cara mudah untuk dapat duit.

Untuk lebih maklumat mengenai Sindiket Penipuan ini kunjungi : http://forumsemak.blogspot.com/

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post