3 Langkah Mudah Tukar Nombor Telefon TAC Maybank Pada Mesin ATM

Cara Tukar Nombor Telefon untuk perkhidmatan TAC Maybank2U Dengan Mudah | Bagi anda yang selalu guna banking online sudah tentu tahu betapa pentingnya nombor TAC untuk pengesahan transaksi anda.



Mesti anda nak tahu bagaimana cara penukaran nombor telefon bagi perkhidmatan TAC Maybank? Ada yang kata tukarkan nombor TAC Maybank2U secara online ja... 

Berikut dikongsikan adalah maklumat tentang cara tukarkan/ kemaskini nombor TAC Maybank2U baharu :

Cara Tukarkan Nombor Telefon untuk perkhidmatan TAC di Mesin ATM Maybank 



1. ATM Maybank
Pergi ke mesin ATM Maybank dan masukkan kad dan nombor pin.


2. Maybank2u/Phone Banking
Apabila paparan menu utama dipaparkan, klik yang 'MAYBANK2U/ PHONE BANKING/ ATM SMS ALERTS'.


3. Kemaskini Nombor Telefon
Kemudian, anda hanya perlu masukkan nombor telefon baharu untuk kemaskini no TAC di ruangan disediakan.

4. Dah sure, anda klik saja 'YA'. Pastikan nombor betul

5. Siap! 

NOTE :  Pertukaran nombor telefon TAC Maybank Tidak boleh dilakukan secara ONLINE atau Menerusi Maybank2u



Cara tukar TAC di kaunter Maybank
Pergi ke kaunter pertanyaan kata nak kemaskini nombor TAC baharu dan ambil nombor giliran. Bila dipanggil turn anda pergi ke kaunter dan maklumkan nombor pengemaskinian baharu anda. Mudah ja kan!

NOTE : Maybank mengumumkan bermula 22 januari 2019, semua transaksi di aplikasi mudah-alih Maybank akan beralih kepada penggunaan Secure2U bagi menggantikan SMS TAC. Peralihan ini akan melibatkan semua transaksi pada aplikasi berkenaan – termasuk Instant Transfer, Interbank Giro Transfer, pembayaran bil, dan juga tambah-nilai prabayar.

Kredit : lokmanamirul

113 Comments

Apa Kata Anda?

  1. saya dah pegi atm..dh masuk no.baru tekan YA dia tulis tidak sah/tak berjaya kenapa ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang paling best ge buat card baru semua dh siap nak buat on9 banking sekali dorg ambik balik nombor lama yang dh bertahun x guna sedang kan dh tukar dh pon dulu bila card ilang dorg ambik nombor lama balik skrg nak guna tak boleh nak krna ge kauter sne mcm apa je

      Delete
  2. Dah tuka nk kne tnggu berapa lama ye

    ReplyDelete
  3. No telefon hanya boleh di tukar di kaunter sahaja. Untuk tujuan keselamatan. Menu di ATM tu menu lama. Masih dipaparkan tapi dah tak boleh guna function nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu..buat penat je kluar mlm2 nk tkr no fon..last2 x blh

      Delete
    2. Sy sdah pn tukar no.fon melalui kaunter dan slepas tukar no.fon akaun m2u sy trus xbleh login knapa..? Bila login selalu kluar "Service not available"

      Delete
    3. Klau nk tukar no telefon di kaunter perlu bawa kad bank ke?

      Delete
    4. Sya nk tukar no telefon di atm boleh ke,

      Delete
    5. Says nak tukar no telefon di atm boleh ke

      Delete
    6. Saya nak tukar nombor telefon.klu saya nak buat melalui telefon boleh tak

      Delete
    7. saya dah tuko no tel kat atm . . bole , tapi untuk datfar m2u x boleh .😢

      Delete
    8. Nk tukar no hp maybank boleh ka dekat atm

      Delete
  4. Saya pun pnah buat kat ATM dan kaunter dua2 x bjaya.. Last terkubur cmtu je maybank2u sy..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Boleh saya tanya ini no untuk ape? Adakah ini no tel untuk pertanyaan tentang masalah ini?

      Delete
  6. Saya hendeh tukar nombor telefon untuk kad kredit, sama ke cara dengan kad debit?

    ReplyDelete
  7. Saya nak tanya cemana nak buat klu no fon untuk mybnk2u tu dah expired? Klu aktifkan semula no tu bole guna seperti biasa ke tak?

    ReplyDelete
  8. I want to change my phone number.tq

    ReplyDelete
  9. I dah tukar no tac kat atm but tak boleh juga.👎🏿

    ReplyDelete
  10. Sy dh tkar no hp. Tp knp msh no lma. Xjd2

    ReplyDelete
  11. Msos code kenapa masih hantar code ke nombor lama..sedang kan dh dftar nmbor baru..tac code ok je htr ke nmbor baru..kenapa msos code msih htr ke nmbor lama ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga... Nape dia masih hantar kat no lama....

      Delete
    2. Saya pun mempunyai masalah yg sama mcm anda. Dah tukar no hp di atm mesin tapi masih no lama yg keluar.

      Delete
    3. Saya pernah hadapi masalah yang sama. Nak tak nak, kena call helpline (dekat belakang card bank ada number helpline). Dorang akan cakap tac number and msos code tak sama. Kalau nak tukar msos code tu memang kena call helpline. Harap dapat membantu ;)

      Delete
    4. Lepas tukr no telefon baru di atm.balik rumah kena update no baru di website banking online pula.baru boleh guna no tu.

      Delete
  12. saya nak tukar number fon

    ReplyDelete
  13. Saya sudah tukar nombor fon baru kenapa masih tidak boleh.masih code di nombor lama.

    ReplyDelete
  14. Saya nak tukar nombor telefon

    ReplyDelete
  15. Saya nak tukar no tac...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana tukar no telefon/TAC ke no telefon baru ni lama hilang dan tk guna lagi

      Delete
  16. Saya nk tukar no Tac..no yg sbelum ni dah hilang

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Saya nak tukar no Telefon 01126775004

    ReplyDelete
  19. Ceq pon nak tukaq no fon gak woiii...😩..tpi x boleh..x brfungsi lgsung..meluat ngat aihhh

    ReplyDelete
  20. Sy pon dah tukar xblh gak tolong jp

    ReplyDelete
  21. nak tukar no hp 01140154221

    ReplyDelete
  22. Saya nk tkr nbr tlpn yang baru ni nbr baru saya 01117909259

    ReplyDelete
  23. iya saya pun punya masalah yang sama, nom telefon baru suda update di kaunter maybank tapi bila nak daftar maybank2u masi lagi guna nom hp lama.

    ReplyDelete
  24. Xde sape blh jawab ke nape masih send sms kat no lama? Penat g bank

    ReplyDelete
  25. Sy baru je tukar no telpon kat mesin atm..ok je

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak no fon u ajar kan i

      Delete
    2. Macam mane awak buat boleh ajarkan saya tak...

      Delete
  26. Saye nak beli barang kat shopee tapi sim lama hilang....pastu dah tukar nombor kat atm tapi masih code tak masok dalam nombor baharu....kenapa yeee

    ReplyDelete
  27. perkongsian yang berilmiah, terima kasih

    ReplyDelete
  28. Da update nombor baru kt atm tp bila buat bayaran online masih nombor lama pula..kena prgi kaunter pula ke

    ReplyDelete
  29. Saya dah buat tadi, tak boleh ... Kene pegi bank untuk sahkan nombor baru

    ReplyDelete
  30. Saya nk tukar nmbr tac yng baru. Cm mne nk buat nie. Kna g atm dlu ke.

    ReplyDelete
  31. mungkin cara terbaru,, delet acc maybank2u...buat baru maybank2u baru dan no hp baru.

    ReplyDelete
  32. Saya pun sama....klau transaksi mybnk2u tac mmg hntr ke no baru, tpi msos klau guna kad kredit n kad debit msih hntar ke no lama....

    ReplyDelete
  33. Dh tukar kt kaunter.maseh hntr kt no lama..tukar pakai atm x aktif pula

    ReplyDelete
  34. Msos code kenapa masih hantar code ke nombor lama..sedang kan saya sudah daftar nombor baru..tac code ok je hantar ke nombor baru..kenapa msos code masih hantar ke nombor lama ye

    ReplyDelete
  35. nak tukar nombor tca tapi tak tau

    ReplyDelete
  36. Saya dah buat.dia kata dah tuka.Kena tunggu brpa lama yer??

    ReplyDelete
  37. salam

    berulang kali saya ke maybank untuk buat aduan kerana tag akan dihantar kepada nombor yang telah tidak dugunakan lagi untuk mengaktifkan nombor telefon yang baru. namun masih berlaku perkara yang sama bila mana hendak linkkan kepada eWallet "code" masih dihantar kepada nombor telefon yang telah tidak digunakan lagi.

    bagaimana boleh selesaikan masalah ini ?

    email crcmcc2@gmail.com

    ReplyDelete
  38. Replies
    1. Saya nak tukar nombor telefon myDebit sya ke nombor baru(01135920305)harap pihak anda boleh membantu

      Delete
  39. sbb ape no hp korang msh sma sbb korang kena terminate dlu acc maybank2u korang,call custumer servise bank masing2. bru ke kaunter, kemaskini no hp. sye bru je bt. tp bsn ah.

    ReplyDelete
  40. Sorry out of topic. Akaun online kena locked out cam na? Dah cuba smua tetap ckp akaun lock. Pkp ni careline xda angkat

    ReplyDelete
  41. Help my nak tukar nomber telefon.. TAC tak dpat hermmm

    ReplyDelete
  42. Saye nak tukar nomber.. Nomber telefon lama tak pakai lagi

    ReplyDelete
  43. Saya nak tukar nombor telefon saya yang baru ni dekat mesin atm kenapa tak boleh..ini nombor telefon saya yang baru 01169767638 untuk digantikan nombor yang lama tu...

    ReplyDelete
  44. Saya nk tukar no TAC..0128486473

    ReplyDelete
  45. Tukar no phone 0128486473

    ReplyDelete
  46. Saya dah masuk kan no phone baru tp masih keluar no tac kat telefon lama.. Haarap dapat membantu

    ReplyDelete
  47. Saya dah masuk kan no phone baru tp masih keluar no tac kat telefon lama.. Haarap dapat membantu

    ReplyDelete
  48. Lepas tukaq kad bru..trus xleh nk log in m2u..adoii..dh cba daftar nmbr akses kad bru namum still gagal lg..help me gaiss

    ReplyDelete
  49. Saya dah update no baru tpi tac still send dkat no lama harap dapat tolong
    01127783964

    ReplyDelete

  50. I really enjoyed reading this post, I always appreciate topics like this being discussed to us. Information very nice. I will follow post Thanks for sharing.
    Helicopter puzzle | Highway car racer | Racing masters

    ReplyDelete
  51. Dah tukar kat atm tapi tak sah kenapa ya? No tac masih dihantar pada no yg lama.

    ReplyDelete
  52. Saya DHA tukar nbur tapi kena block ... Cara batalkan TAC nie ssah ... Nak batalkan x Ble .. nak log in untuk batalkan x ble

    ReplyDelete
  53. saya nak tanya kenapa suka masuk no lama .saya dah tukar no baru dkt atm dah .lepas tu saya cek sama ja kluar no lama jga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Call customer service 1 300 88 6688
      Cakap (Msos code) Masih hantar(tac) kat no lama.
      Atau pergi bank terus....call kena tgu lama jgk.

      Delete
  54. Simkad sya hilang bole sya dpt tac melalui telepon nmbr sya yg baru

    ReplyDelete
  55. Saya nak tukar nmbr tac mybnk ke 010













    Sya nk tukar nmbr tac ke nmbr 0103790754



    ReplyDelete
  56. Macam mana nak dapat nombor TAC

    ReplyDelete
  57. Klau tukar bukan d atm mybank

    ReplyDelete
  58. Aku dah pi Maybank Jitra isi borang masih dok no lama lagi. Bila aku daftar shoppe keluar ni lama lagi kat Maybank

    ReplyDelete
  59. Bola Tangkas merupakan permainan yang sangat populer di kalangan masyarakat Indonesia. Permainan ini menggunakan alat mesin dan banyak peminatnya setiap waktu.

    Permainan Bola Tangkas ini merupakan permainan yang menggunakan kartu POKER. Namun Anda jangan salah mengira bahwa permainan ini sama dengan permainan Poker Online.

    Untuk permainan ini punya perbedaan sendiri, yaitu pada bagian cara penaruhan kartunya. Sedangkan di POKER ONLINE biasanya akan ditaruh di meja namun Bola Tangkas ditampilkan dilayar sebuah mesin SLOT.

    Begitu banyak BONUS yang bisa Anda dapatkan dengan cara memainkan permainan ini :
    - Royal Flush
    - 5 Of A Kind
    - Straight Flush
    - 4 Of A Kind
    - Full House
    - Straight
    - Flush
    - 3 Of A Kind
    - 2 Pair
    - Ace Pair

    Dengan minimal Deposit Rp 50.000 saja sudah dapat memainkan permainan BOLA TANGKAS di BOLAVITA.

    Bolavita juga bekerja sama dengan Bank ternama Indonesia. Guna mempermudah Anda untuk bertransaksi.

    Yuk gabung sekarang dan jadilah Pemenang Jackpot di BOLAVITA !!

    Hubungi kami di sini :
    WA / TELEGRAM : +628122222995

    #Bolavita #bolavitajackpot #bolatangkas #tangkasnet #betting #bettingonline #situsjuditerpercaya #agenjuditerpercaya #livestreaming #taruhanonline #pokerindonesia #tangkasindonesia

    ReplyDelete
  60. baru tuka no fon dkt atm tpi tac msih ke no lama call maybank dy ckp no xtuka lg.. dkt atm tulis SELESAI. mcm mne tu

    ReplyDelete
  61. Sya nak kukar no tac maybank

    ReplyDelete
Previous Post Next Post