7 Kaedah Cadangan Sistem Beli Tiket Bola Buat FAM Selepas Kes Ulat Tiket Masih Berleluasa

TMJ Luahkan Kekecewaan Isu Penjualan Tiket Final Piala AFF, Minta Penyokong Kongsi Idea. Berikutan isu penjualan tiket antara Malaysia menentang Vietnam dalam peringkat akhir Piala Suzuki AFF 2018 mendapat reaksi daripada Tunku Ismail Sultan Ibrahim (TMJ). Pengerusi Liga Bolasepak Malaysia (MFL) dan juga pemilik Johor Darul Ta’zim, TMJ meluahkan kekecewaan beliau dengan penjualan tiket perlawanan akhir Piala AFF Suzuki 2018.



TMJ Luahkan Kekecewaan Isu Penjualan Tiket Final Piala AFF, Minta Penyokong Kongsi Idea! 



Menurut kenyatan TMJ daripada laman Twitter miliknya ;

Dengan kejadian yang berlaku sebelum ini, Tunku Ismail akan cuba sebaik mungkin untuk mencari penyelesaian masalah pembelian tiket secara fizikal supaya ia tidak berulang lagi. Dalam masa sama, netizen turut memberi pandangan dan idea cara untuk mengatasi masalah penjualan tiket tidak berulang.


Semua Tiket Final 1 Piala Suzuki AFF 2018, Malaysia lwn Vietnam di Kaunter Tiket Stadium Nasional Telah Habis Terjual

Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) ingin memaklumkan bahawa kaunter tiket di Pintu A dan Pintu E di Stadium Nasional, Bukit Jalil sah ditutup sepenuhnya selepas tiket telah pun habis terjual 


Seorang pemuda, @shameerulaliff berkongsi beberapa cadangan bernas untuk FAM pertimbangkan dalam mengurus penjualan tiket perlawanan pada masa akan datang.


 Gunakan QR Code 
Bagi 


Kes jualan tiket final AFF Suzuki Cup 2018 supaya lebih adil jika guna satu kad pengenalan utk satu tiket. Penjualan secara online & kemasukan ke stadium scan melalui QR code. Skrg zaman moden, bukan susah nak buat..



Setuju dengan online ticketing..tapi server kene power. Kalau 30 ribu orang sekali log in nak beli tiket, mau crash.

#ulattiket #tiketbola #belitiket #FAM #AFFSuzuki2018 #AFFSuzukiCup
Kredit : @HRHJohorII 

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post