Panass!! Pasangan Gay Melayu Kongsi Kisah Cinta Sejenis Mereka Dalam Sebuah Video Secara Terbuka

Panass!! apabila tular di media sosial sebuah video di facebook page dearstraightpeople mengisahkan tentang pasangan gay melayu, Faliqh & Kaal yang berkongsikan kisah percintaan sejenis mereka secara terbuka menerusi paparan video Same Love Episod 1.


Dalam video tersebut, Faliqh, 30, dan Kaal, 41, berkongsi kisah mereka dari saat awal perkenalan sehinggalah saat getir apabila mereka dibawa berjumpa keluarga masing-masing. Hampir tujuh tahun bersama, Faliqh berkata dia bertemu dengan Kaal di sebuah parti di tepi pantai.

"Saya terjumpa seorang lelaki kacak memakai topi. Dia mempunyai tubuh yang mantap dan saya memerhatikan dia dalam diam. Masa first date kami, dia tiba lambat hampir sejam lebih dan saya merajuk sedikit pada masa itu. Namun, selepas berborak dan dipujuk, keadaan menjadi tenang dan seronok", ujar Faliqh.



Video berdurasi 4.06 minit itu turut memaparkan kemesraan pasangan tersebut yang mana memang dah macam pasangan 'suami isteri' bersama anak-anak (kucing).


Aksi Faliqh & Kaal

Lantaran itu, penuh komen dengan kecaman dan nasihat dari netizen yang sememangnya sentitif dengan isu-isu begini.

 Yang Haram tetap Haram, Bertaubatlah!
Jangan menidakkan yang Haram


Akhirat Itu Kekal, Daripada Dunia Yang Fana
Ingatlah mati itu PASTI



Decide Mana Yang Salah, Mana Yang Betul
sad to see this video..speechless


Dalam Masa Sama, Ada Juga Yang Sokong   
Happy for you guys..keep loving

P/S : I think we’ve all forgotten that if we have nothing nice to say, don’t say anything at all. Kalau kat mekah, berani ke cakap orang ni atau itu bukan islam? Tak kan? Tak berani nak cakap apa2 pon. Sama jugak di mana2.


Mana yang baik kita jadikan tauladan, yang buruk kita jadikan sempadan. Sesungguhnya yang baik datang dari allah yang buruk datang dari diri kita sendiri.

Fyi: Actually video ni dari Singapura! tapi kecoh dekat Malaysia

4 Comments

Apa Kata Anda?

  1. Whatever it is,hope they would came to a realisation and may Allah guide them back to the way of Truth
    Btw people should stop judging them there's nothing good would come by dissing them,they are still human beings,they sins just like any other person and still should be respected

    ReplyDelete
  2. kita semua adalah pendosa, maka bertaubatlah anda termasuk saya juga....semoga kita kembali ke pangkal jalan...say no to lgbt

    ReplyDelete
  3. Di Malaysia ke ni.?

    ReplyDelete
  4. Minta mana-mana mufti atau ilmuwan agama, tegur dan halang 2 ekor malaun ni, jangan nanti BALA DATANG bukan balasundram, tapi bala macam zaman Nabi Allah Luth, baru nak insaf. Tak pasal-pasal kita pun kena sama.
    Tengok pun dah jijik, geli! MasyaAllah, Lindungi aku dan Keluargaku dari Kesesatan sebegini.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post