15 Karya Eggboy Tular Pada Mural, Tshirt, Poster Yang Mengabadikan Will Connolly Sebagai Hero

Seorang remaja berusia 17 tahun dari Hampton, Melbourne, trending di seluruh dunia dalam sekelip mata selepas tindakannya memecahkan telur atau "egging" terhadap senator Queensland, Fraser Anning tular di media sosial.

 eggboy art

Will Connolly yang kini lebih dikenali sebagai Egg Boy atau Budak Telur, menjadi fenomena sehinggakan wajahnya dilekatkan pada T-shirt yang dijual di seluruh dunia dan laman GoFundMe telah ditubuhkan untuk mendapatkan wang untuk yuran guamannya.

Dan dari situ juga, ramai artis mengabdikan moment itu pada mural, tshirt meme dan lain-lain, di samping ada yang menawarkan pelbagai tawaran menarik kepada Will. 

 Eggboy Mural

Mural dari artis Scott Marsh, Terletak di Gladstone, Chippo

 Mural Eggboy Hero

Mungkin dialah Superhero Sebenar Dalam Dunia Nyata

 Eggboy Comic

 Meme dari Indonesia
 Eggboy Tuman
Tidak seharusnya seorang senator berbicara sewenangnya, Jadi wajar saja jika ada insiden pelemparan telur, biar tidak #tuman , dia tidak pantas mendapatkan kursi di parlemen, Terimakasih egg boy @_will_connolly sudah mewakili kekesalanku,

Stand with #eggboy


Painting by @zaramoana  

 Eggboy Painting

Inilah kisah telur yang seharusnya mendapat like paling banyak di instagram  


 Turut jadi patung Action Figure

Egg Boy! An action figure tribute to the 17 year old who went viral for smashing an egg on Australian Senator Fraser Anning's head last week. The third photo is a reference to @deuces1966 (aka Dean Cain) saying he would have knocked the kid out cold.


Jadi pop Art sebagai muka depan komik
 

Absolute Legend 





 Sebagai T-shirt Eggboy

 Superhero Tambahan yang mungkin dapat mengalahkan Thanos


#Eggboy menjadi hashtag trending nombor 1 di Mesir pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu. 4 warga Mesir merupakan antara mangsa serangan Christchurch.

Tindakan yang dilakukan oleh Will ini menunjukkan bahawa masyarakat dunia mengutuk sekeras-kerasnya serangan pengganas dan juga sifat perkauman yang menjengkelkan, serta sokongan kepada komuniti Islam di seluruh dunia.

Kredit : Instagram
Via : Selongkar10
Jangan lupa untuk ikuti kami di Facebook / Instagram / Twitter

Post a Comment

Apa Kata Anda?

Previous Post Next Post