Ingatkan Gambar Edit, Rupanya Betul McDonald Ganti Nama Mekdi Sempena Hari Kebangsaan

Baru-baru ini McDonald’s cawangan Bukit Bintang telah menamakan semula outlet mereka sebagai gelaran ‘Mekdi’ yang sinonim dengan sebutan lidah Melayu, untuk menaikkan semangat patriotik.  



Perubahan itu dibuat sempena hari kemerdekaan yang bakal tiba tidak lama lagi selain sebagai satu bentuk penghargaan kepada rakyat Malaysia yang telah membantu mengembangkan jenama itu di Malaysia sejak pembukaannya sebagai cawangan McD pertama di negara ini 37 tahun lalu.



Tambahan pula, McD Malaysia juga memperkenalkan nasi lemak sebagai makanan dalam menu sarapan pagi dan telah memulakan petisyen di Change.org agar nasi lemak dijadikan makanan kebangsaan rasmi Malaysia. Mereka berharap petisyen itu dapat mencecah 1 juta tandatangan menjelang hari Malaysia pada 16 September.

i thought the Mekdi thingy wasn’t real  Sebuah tweet dari pengguna dari laman twitter menunjukkan pergi malam pun still ada...menunjukkan its real


Menerima pelbagai reaksi dari netizen, Ada netizen yang bersoloroh, Kekalkan je nama Mekdi tu


Its REMPIT


Kalau KFC Pun tukar jadi Kepci, very the Malaysian lah


2 Comments

Apa Kata Anda?

  1. poker online dengan pelayanan CS yang baik dan ramah hanya di AJOQQ :D
    ayo di kunjungi agen AJOQQ :D

    ReplyDelete
  2. All international companies should be able to adapt to the traditions and mentality of those countries in which their establishments are open.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post